Tekniikkakeskustelut > Aurinkosähkö
Aurinkokennot.
Kartanon asukki:
--- Lainaus käyttäjältä: ktako - 12.06.2018 kello on 16:57 ---Toukokuussa laitoin ja heinäkuussa lomareisulla huomasin tilanteen. Yksi kulma kokonaan irti. Pikakorjasin uudella liimalla. Helposti irtosivat, kun niitä vähän repäisi. Lämpöäkin pitäisi noilla liimoilla asennettaessa olla vähintään +15 astetta.
--- Lainaus päättyy ---
Ok, hyvä tietää. Meillä tuo asennuslämpö ainakin riitti. Käyttämässäni liimassa minimi asennuslämpötila on 10 astetta.
SeaSharky:
Pinnan puhtaus on liimaamisessa kaiken a ja "ö", töissä tehdään päivittäin kymmeniä isoja liimauksia 2-komponenttiliimalla piin ja muovin, muovin ja teräksen välillä ja ja välillä liimaus pettää jos joku on ollut huolimaton, mutta jos pinnat putsaa tarpeeksi hyvin, ei irtoa kesken.
ktako:
Palojen kiinnityspinoista hioin karkealla hiekkapaperilla kaiken kiillon pois. Jotenkin tuntuu tuo muovi sellaselta " rasvaselta"
Hesus:
pari kysymystä on herännyt:
saako kennoista mitään merkittävää hyötyä pilvisellä kelissä/varjossa? vai onko aina parkkeerattava suoraan porottavan auringon alle..?
Miksi noita taipuvia ja matalia kennoja tehdään ja myydään, vaikka täälläkään kukaan ei sellaista suosittele liimaamaan suoraan kattoon vaan pitäisi jättää ilmarako? kuumeneeko ilman itse kenno liikaa vai alkaako lämmittää kattoa?
tulee mieleen, että onko tämä oikeasti ongelma suomessa, vaiko jossain lämpimämmässä maassa jossa aurinko paistaa suoremmin ylhäältä?
SeaSharky:
Kesällä paneelit antaa virtaa pilvisellä kelillä n. 10% max tehosta (minulla yksikidepaneeleita). Itse laitoin autoon taipuisat paneelit nimenomaan niiden keveyden vuoksi, 4kpl 100w paneelia painaa vain n. 6kg, kun normi paneelit painaisi 30-40kg. Paneeli antaa hieman paremmin virtaa kun se ei pääse liikaa lämpenemään, siksi on hyvä jos on irti katosta.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta