Tekniikkakeskustelut > Aurinkosähkö
Aurinkokennot.
Mautoilija:
Pitää nähdä vaivaa jotta voi kuluttaa sen minkä menetys ei haittaa. Ainoa järkevä tapa ottaa tuo 40A hyödyksi on lisätä akustoa.
Teppo:
--- Lainaus käyttäjältä: Gahpir - 8.04.2017 kello on 20:22 ---Oikeastaan meinaan sitä, että 500W kennostosta parhaimmillaan auringonpaisteella tulee 40A sähköä. Jos akusto on pieni tai akut täynnä, siitä menee iso osa hukkaan.
Auringonpaisteella kannattaa siis kulutusta nostaa, laittaa jääkaappia kylmemmälle, pakastaa tai tuulettaa, jos haluaa kaiken hyödyn.
Parasta tietysti on, kun järjestelmä on vähän ylimitoitettu, ei tarvitse huolehtia koko asiasta. ;)
--- Lainaus päättyy ---
500W kennosto ei taida Suomessa koskaan sitä antaa ja käytännössä ei taida olla semmosta lataussäädintä mikä sen oikeasti pihalle tunkisi vaikka kulutus tai akut olisi kuinka isot.
Jgahpir:
Käytännössä tuolla huipulla ole niin suurta merkitystä, kun sitä kestää vain muutaman tunnin keskellä päivää.
Mutta olen kyllä mitannut yli 8A 100W kennosta aurinkoon suunnattuna.
Mppt säädin ja kytkentä 24V niin kyllä sen käyttöönkin saa 500W tehot, mutta pääasia siinä on se että huonommissakin oloissa tulee jotain, niitä meidän säissä on enempi.
migel:
--- Lainaus käyttäjältä: Teukka-74 - 4.04.2017 kello on 11:31 ---Kyllä pärjää mutta pitää tosiaan olla kunnon akusto pilvisen päivän varalle.
Mulla on 200ah akku ja kennot sen 210w. Käytetään sähköä toki muuhunkin. Pitää vaan olla tietoinen paljonko kokonaisuus kuluttaa vrk.
--- Lainaus päättyy ---
Moi Teukka!
Mulla on nyt Portinvartijalla 500ah:n akusto (käytettyjä rekka-akkuja,ilmaiseksi saatu) ja riittänee läppärille ja leditelkulle ja ledivaloille ja 175w,90w+85w panelit.
Oli sydäntalvellakin täynnä kun käyttöä ei ollut.
Nyt mulla on tossa ylimääräinen veneestä kirvoitettu 12v kompressiojääkaappi ja sen ajattelin vielä sinne tölväistä,tai sitten en kun toimeen tulloo ilmankin kylmäkalleilla ja kylmälaukulla mutta siinä on se ainainen kaupassa vaihtaminen uusiin kylmiin ja sitäpaitsi se jääkaappi on helvetin ruma! :D :D t migel
Teukka-74:
No nyt olet Migel asian ytimessä. Riittävästi sinulla on tuota varastotilaa sähkölle
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta