Tekniikkakeskustelut > Aurinkosähkö

Aurinkokennot.

<< < (283/534) > >>

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: kimi -  3.04.2015     kello on 20:33 ---Tähänkin perustelu olisi mukava saada. Pieni invertteri jonka kytkee siksi aikaa kun tarvitsee. Hävikillä ei ole merkitystä vaikka se olisi 100%

--- Lainaus päättyy ---
Jotain perustelua omalta kohdaltani...
Minulla ei ole, tai en viitsi kantaa kaikkien pienlaitteiden 12V laturia autoon. Tällöin inverteri on varsin hyvä yleisvirtalähde pienlaitteisiin.
Esim. autoimurin akku ei tule täyteen 12V laturilla, mutta 230V virralla onnistuu. (lukee ohjekirjassa)
Itseasiassa minulla on henkilöautossakin tehdastekoisesti integroituna 230V / 150W inverteri. Lähinnä kai pieniin laitteisiin.

Varsinainen inverterin käyttö on sitten silloin tarpeen, kun tehot liikkuu 1000W paikkeilla.

Roksis:

--- Lainaus käyttäjältä: hkellokumpu -  3.04.2015     kello on 20:23 ---Invertteri noihin "pienkulutuksiin" huonoin ratkaisu.

--- Lainaus päättyy ---
Kerro jo miksi.

mike:
Kuinkas tuo kennojen sijoittelu? Kumpi parempi seinälle vai katolle hyötysuhdetta ajatellen? Seinälle laittoa autossa olen harkinnu . Laittaisin pyörätelineen kiinnityksiin kiinni. No ajaessa tietty likaantuu helpommin.

kimi:
Katon etu on että aurinko osuu siihen "aina" taakse pystyyn asennettuna pitäisi kuljin pitää perä aurinkoon. Vaikka kulma olisi hetkellisesti tehokkaampi se ei saa aurinkoa jatkuvasti

james_III:
Seinällä takuulla enemmän tehoa, mutta se seinä pitää sitte aina suunnata oikeeseen suuntaan. Katolta taas koskaan tuskin saa maksimia mutta aina jotain.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View