rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Dieselin hinta nousee, miten se vaikuttaa autoiluusi dieselkulkineella ?  (Luettu 44389 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 3.10.2019 kello on 10:54
Älä edes harkitse tuollaista,meillä töissä on noita monta ja varaosien saanti on todella huonoa siis vie kauan aikaa. Juuri oli vaihdelaatikko remontissa yksi ja laatikon saanti kesti 2 kk. Vertailun vuoksi dasian laatikon vaihto kesti 2 viikkoa. Lisäksi kaikista on mennyt paskaksi  jakolaatikot jakaikki alle 100 tkm. Tietysti ne on kovalla käytöllä mutta kun oli 3 sxsää yhtaikaa jakolaatikko remontissa suurinpiirtein samoilla km määrällä niin ei se hyvää kuvaa anna kestävyydestä.
Jopa lämppärin etuvastuksen saanti kesti 3 viikkoa,eihän se toki työmaan autossa haittaa mutta kyllä ottaisi minua päähän ja kovasti jos olisi oma auto kyseessä ja mokoman vian takia autoni seisoisi korjaamon pihalla.
Minulla aivan erilainen kokemus. Kulkuväline oli kolme vuotta ja 100 tkm. Ainoa ongelma oli toisen takapyörän laakeri, joka vaihdettiin takuuseen. Olisiko ollut maanantaikappale? Kulutus oli kokoon nähden aika iso, n. 7 l/100 km. Nyt on "uusi" SX 4X4 S-Cross, jossa on sama moottori säädettynä ja kulutus kesärenkailla n. 5 ja talvirenkailla n. 6 l/100 km. Tässä on ollut harmina radio, josta menen huomenna tekemään reklamaation.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:29.04.2024 kello on 22:30
Kulutuslukemat on täällä kuin karavaanarisaunassa, känni kun koveni ,niin kulutus laski. Kaasari Volvokin kulutti monella vaunun kanssa vähemmän kuin mulla ilman vaunua. Parhaat ajo 8 litralla ja perässä vaunu.
Käyttiksenä olevan S80 dieselin tietokone näyttää keskikulutusta. 4.5l/100 km,,,, alanko mä väittää että meneepä pienellä. Niin lastun kanssa oli 3.9 tuo kulutus.
« Viimeksi muokattu: 11.12.2014 kello on 14:38 »

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:09
  • viva la France
Otsikkohan on aivan väärä. Sen pitäisi olla; Dieselin hinta laskee, miten se vaikuttaa autoiluusi dieselkulkineella ?
Tässä kuva tankkauspaikalta noin kahden viikon takaa.



Ja tässä tältä päivää.




Henkilökohtaisesti minun kohdalla ei vaikuta.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
Raakaöljun hinta sen kuin laskee. Ei juuri mittareissa näy. Mutta jos raakaöljy nousisi
niin kyllä näkyisi justiinsa. Vanhoistakin tankeista ottaisi jakeluasemat prosentit pois. Thumbd

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 17:44
Hyvinhän tuo näkyy!
Kannattaa huomioida veron osuus/painoarvo, sekä €/$ suhde!

Raakaöljun hinta sen kuin laskee. Ei juuri mittareissa näy. Mutta jos raakaöljy nousisi
niin kyllä näkyisi justiinsa. Vanhoistakin tankeista ottaisi jakeluasemat prosentit pois. Thumbd

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:11
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Kuka muistaa, mitä dieseli maksoi keväällä??

Katsoin kirjanpitoani ja löysin seuraavia hintoja:

7.2.                                     1,509
22.5.                                    1,439
15.6.                                    1.469
19.7.                                    1,479
1.8.                                       1,499
1.9                                        1,394
5.10.                                     1,385

Tämän päivän hinta taisi olla n. 1,35. En ole varma, kun en ole vielä tankannut Suomessa. Joka tapauksessa laskua on tapahtunut.

Raakaöljun hinta sen kuin laskee. Ei juuri mittareissa näy. Mutta jos raakaöljy nousisi
niin kyllä näkyisi justiinsa. Vanhoistakin tankeista ottaisi jakeluasemat prosentit pois. Thumbd

Mikähän noihin mainitsemiini hintoihin on vaikuttanut? Laskua n. 10 prosenttia.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
Ihan sama laskelmille mutta olen 100% varma että raakaöljyn nousu näkyisi
tankkaushinnoissa nopeamman kuin lasku. Mutta pääasia on että kuten seppoko
näytti, hinta on laskussa.  Thumb Thumb

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
Ihan sama laskelmille mutta olen 100% varma että raakaöljyn nousu näkyisi
tankkaushinnoissa nopeamman kuin lasku. Mutta pääasia on että kuten seppoko
näytti, hinta on laskussa.  Thumb Thumb
Sorry muokkaus mutta tarkastin vuoden sisäisen raakaöljyn hinnan kehityksen ja laskua on
41,49% eli ei ihan tankatessa tuo hinnanlasku näy...  :o

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 9.10.2020 kello on 12:17
    • East Coast Fellows
Sorry muokkaus mutta tarkastin vuoden sisäisen raakaöljyn hinnan kehityksen ja laskua on
41,49% eli ei ihan tankatessa tuo hinnanlasku näy...  :o

No johan se kolme viestiä ylempänä sinulle selitettiin.

Joka paikassa tämä sama parku, eikö väki tosiaan ymmärrä kuinka verotetun liikennepolttoainee n hinta Suomessa muodostuu?? Ei se niin vaikeaa oikeasti ole...

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:13.07.2020 kello on 20:31
    • www.lintukuvia.net
No johan se kolme viestiä ylempänä sinulle selitettiin.

Joka paikassa tämä sama parku, eikö väki tosiaan ymmärrä kuinka verotetun liikennepolttoainee n hinta Suomessa muodostuu?? Ei se niin vaikeaa oikeasti ole...

Ihan kuin mä olisin eilen radiosta kuullut, että Suomessa polttoaineen hinnasta 3/4 on veroja? Siksi raakaöljyn hinnan lasku ei näy siinä.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
No johan se kolme viestiä ylempänä sinulle selitettiin.

Joka paikassa tämä sama parku, eikö väki tosiaan ymmärrä kuinka verotetun liikennepolttoainee n hinta Suomessa muodostuu?? Ei se niin vaikeaa oikeasti ole...
No joo joo.Tunnut olevan viisaampi  Thumb mutta joku voisi laittaa laskukaavan jolla tuo loppukuluttajan hinta muodostuu.
Näitä "sulle jo selitetty ym ym" ei auta asiaa yhtään. Jos vaikka teen rautanauloja ja raudan hinta putoaa vuodessa
41% on minun hyvin vaikea selittää asiakkaalle ilman epäilyksiä MIKSI naulojeni hinta ei laske kuin 12.5%.  Thumbd
Vastaan itselleni: Jos bensiinin litrahinta on 1,60 e, hinta ilman veroja on noin 65 senttiä. Veron määrä riippuu bensiinin bio-osuuden määrästä. Eli tuosta 65c/l laskettuna näkyy polttoaineen hinta oikein mittareissa. Kiitos itselleni  ;) Ei ku hyvää viikonloppua kaikille. Ei elämä näin vakavaa ole  Thumb
« Viimeksi muokattu: 12.12.2014 kello on 09:18 »

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:06
No joo joo.Tunnut olevan viisaampi  Thumb mutta joku voisi laittaa laskukaavan jolla tuo loppukuluttajan hinta muodostuu.
Näitä "sulle jo selitetty ym ym" ei auta asiaa yhtään. Jos vaikka teen rautanauloja ja raudan hinta putoaa vuodessa
41% on minun hyvin vaikea selittää asiakkaalle ilman epäilyksiä MIKSI naulojeni hinta ei laske kuin 12.5%.  Thumbd
No joo....
Vaikka tuosta linkistä hiukan helpotusta.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Polttoainevero

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
No joo....
Vaikka tuosta linkistä hiukan helpotusta.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Polttoainevero
kiitos Aakku. Korjasinkin tuota viestiäni.  :)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:09
  • viva la France
Ihan sama laskelmille mutta olen 100% varma että raakaöljyn nousu näkyisi
tankkaushinnoissa nopeamman kuin lasku. Mutta pääasia on että kuten seppoko
näytti, hinta on laskussa.  Thumb Thumb

Niinhän se on että suomessa hinta laskee sitten parin viikon päästä jos laskee. Täällä se putoaa seuraavana tai sitä seuraavana päivänä mittarillakin. Ja hinnasta on veroja noin 60-70%  poltto-aineen päivän hinnasta. Tällä hetkellä prosentti on varmaan iso kun hinnat on mittarilla laskenut, sillä vero on xx litrasta , ei prosenttia litrasta

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
Niinhän se on että suomessa hinta laskee sitten parin viikon päästä jos laskee. Täällä se putoaa seuraavana tai sitä seuraavana päivänä mittarillakin. Ja hinnasta on veroja noin 60-70%  poltto-aineen päivän hinnasta. Tällä hetkellä prosentti on varmaan iso kun hinnat on mittarilla laskenut, sillä vero on xx litrasta , ei prosenttia litrasta
Juurikin näin  Thumb