rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Dieselin hinta nousee, miten se vaikuttaa autoiluusi dieselkulkineella ?  (Luettu 44389 kertaa)

  • Vieras
  • Nykyisen Golfin dieselin kokonaiskulutus 4,5 ja tuon Suzukin 7,1 bensaa.

    Minä se vaan jaksan ihmetellä näitä ennätyspieniä kulutuksia, siis dieselgolf (minkä vuoden mallia) menee siis ihan sekalaisessa ajossa noin pienellä... Jos autolla ajetaan pelkästään maantieajoa talvinopeusrajoituk sin niin tuon ymmärrän mutta että nyt kun asuntoautolla ajetaan lomamatkat ja sitten henkilöautolla kaikki muut seka-ajot niin eikö se silloin viene ennemmin viisi-kuusi litraa...

    Tuollainen SX4 ei mene muuten seka-ajossa ympäri vuoden mitatulla keskikulutuksella tuolla lukemalla, menee kevyesti kahdeksan litraa sataselle. Nyt jo eläkkeelle jääneellä työkaverilla oli tuollainen SX4.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:42
    • viva la France
    Meillä taas matkamökki on se joka kerää kilometrejä, noin 20 000 tulee vuodessa ja ainetta palaa hinnasta riippumatta noin 12,5- 13 litraa sataselle. Ja en hinnan takia rupea ajotapaa muuttamaan, sen verran nuo 10 litraa sataselle kuluttavat mökkikuskit kitajaa kaiken maailman venttiilijen tukkoon menosta ja kallista vaihdosta.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:17
    • seniori
    Sori vaan, mutta nuo ovat valmistajan antamia lukuja. Eikä minulla voi edes olla tuon Suzukin mitattuja arvoja. Golfin kulutusta olen tarkkaillut vain satunnaisesti ja silloinkin auton oman ajotietokoneen mukaan. Sen tarkempia tietoja on aivan turha mitata käytännössä. En ota kuitteja tankatessa enkä kirjaa kilometrejä. Mitä noita nipottamaan  ;D

    Aika usein kuulee tuon väittämän (automyyjätkin), että talvinopeuksissa kulutus maantieajossa on pienempi kuin kesällä. Ajotietokone Golfissa kertoo kyllä päinvastoin. Karkeilla nastarenkailla kulutus on suurempi 80 km/h nopeudella kuin kesällä 100 km/h nopeudessa (ajotietokoneen mukaan). Maantiekulutus valmistajan mukaan 3,8 l/100km.

    Tuossa alla kuvassa on Golfin arvoja. Minulla on tuo 81kW, CO2 119g kone.

  • Vieras
  • Tarkoitin tuolla talvinopeusrajoituk sella sitä YLEISRAJOITUSTA eli kun körötellään 80 km/h nopeutta myös kesärenkailla...juu, tuli huonosti ilmaistua eli yleisrajoitushan se olisi ollut oikea sana. Mutta, mä nyt oon tällainen.  ;D

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:15
    Minun siskolla on Octavia tuolla 2,0l 103kw koneella ja ainakin ajotietokoneen mukaan keskikulutus alle tuon mainitun. Toisena autona sillä 2013 mallinen Fabia 1,6 koneella ja sekään ei mikään syöppö ole.  Fabialla ei paljoa ajele kun ei siitä tykkää vaan kakkosautoksi ajateltu Octavia jatkaa perheen ykkösautona ja kilometrejä siinä on tässä vaiheessa n. 315 oookm.

    Kulutus on kyllä saatu pieneksi noissa ja siskoni ajaa aika reippaasti

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:00
    • Autossa on pyörät
    Minä se vaan jaksan ihmetellä näitä ennätyspieniä kulutuksia, siis dieselgolf (minkä vuoden mallia) menee siis ihan sekalaisessa ajossa noin pienellä... Jos autolla ajetaan pelkästään maantieajoa talvinopeusrajoituk sin niin tuon ymmärrän mutta että nyt kun asuntoautolla ajetaan lomamatkat ja sitten henkilöautolla kaikki muut seka-ajot niin eikö se silloin viene ennemmin viisi-kuusi litraa...

    Tuollainen SX4 ei mene muuten seka-ajossa ympäri vuoden mitatulla keskikulutuksella tuolla lukemalla, menee kevyesti kahdeksan litraa sataselle. Nyt jo eläkkeelle jääneellä työkaverilla oli tuollainen SX4.
    Kaverin vaimo ajaa Seat farkulla jossa VW:n1,9 kiisseli Pusulasta -Vantaalle työmatka-ajoa. 4.1 l/100 vie taskulaskimen mukaan. Elämä on ,Thumb

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:31
    Tuollainen SX4 ei mene muuten seka-ajossa ympäri vuoden mitatulla keskikulutuksella tuolla lukemalla, menee kevyesti kahdeksan litraa sataselle. Nyt jo eläkkeelle jääneellä työkaverilla oli tuollainen SX4.

    Vaimon SX4 (tosin 2013 vuosimalli) vie ajotietokoneen mukaan sekalaisessa ajossa 6,6...6,7l/100km. Todellinen kulutus on 7,1...7,2l.

    Mutta asiaan, hinnannosto ei vaikuta ajoihin. Se on vaan sitten muusta kulutuksesta pois. Laskin, että perheen kolmeen autoon kertyy vuodessa yhteensä n. 70000km.

  • Vieras
  • VW:n1,9 kiisseli Pusulasta -Vantaalle työmatka-ajoa. 4.1 l/100 vie taskulaskimen mukaan. Elämä on ,Thumb

    Sitähän se elämä on, pelkkää maantieajoa.  ;D

    Ei mikään saavuttamaton paikka.  Thumb

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
    Sitähän se elämä on, pelkkää maantieajoa.  ;D

    Ei mikään saavuttamaton paikka.  Thumb
    Mikä on matkailu autossa kulutus ja disel vero?

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:11.04.2023 kello on 07:07
    • voi kuolema parka,et sinä minua elävänä saa
    Mikä on matkailu autossa kulutus ja disel vero?

    Fiiuu 2,5  vm 89   A-autovero n.400,-/vuosi      kuluttaa n.8l / 100km Thumb Thumb

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:15
    Fiiuu 2,5  vm 89   A-autovero n.400,-/vuosi      kuluttaa n.8l / 100km Thumb Thumb

    Kovin kuullostaa molemmat luvut optimistisiltä

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
    Kovin kuullostaa molemmat luvut optimistisiltä
    Toihan on vielä minun mielestä kohtuu hintasta harrastusta!

    *****
    • Matkailija
    • Viimeksi paikalla:10.02.2023 kello on 10:50
    mersu 508d 70/83   a- autovero 150 vuosi kulutus 13-20l / 100km  :laugh:
    « Viimeksi muokattu: 10.12.2014 kello on 16:47 »

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
    Kyllä se näköjään on bensa vehkeellä kallista harrastaa :(

    *****
    • Saittisähläri
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:41
    • Epsoo
    Omegaan tullut vuodessa 7000km,Wokkeloon 0km,eipä tuo hetkauta !

    Tässä muutama päivä yli 2kk vanhan auton mittarilukema ;D