Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Dieselin hinta nousee, miten se vaikuttaa autoiluusi dieselkulkineella ?

<< < (25/92) > >>

Vesseli:

--- Lainaus käyttäjältä: Arska - 10.12.2014     kello on 20:49 ---Älä edes harkitse tuollaista,meillä töissä on noita monta ja varaosien saanti on todella huonoa siis vie kauan aikaa. Juuri oli vaihdelaatikko remontissa yksi ja laatikon saanti kesti 2 kk. Vertailun vuoksi dasian laatikon vaihto kesti 2 viikkoa. Lisäksi kaikista on mennyt paskaksi  jakolaatikot jakaikki alle 100 tkm. Tietysti ne on kovalla käytöllä mutta kun oli 3 sxsää yhtaikaa jakolaatikko remontissa suurinpiirtein samoilla km määrällä niin ei se hyvää kuvaa anna kestävyydestä.
Jopa lämppärin etuvastuksen saanti kesti 3 viikkoa,eihän se toki työmaan autossa haittaa mutta kyllä ottaisi minua päähän ja kovasti jos olisi oma auto kyseessä ja mokoman vian takia autoni seisoisi korjaamon pihalla.

--- Lainaus päättyy ---
Minulla aivan erilainen kokemus. Kulkuväline oli kolme vuotta ja 100 tkm. Ainoa ongelma oli toisen takapyörän laakeri, joka vaihdettiin takuuseen. Olisiko ollut maanantaikappale? Kulutus oli kokoon nähden aika iso, n. 7 l/100 km. Nyt on "uusi" SX 4X4 S-Cross, jossa on sama moottori säädettynä ja kulutus kesärenkailla n. 5 ja talvirenkailla n. 6 l/100 km. Tässä on ollut harmina radio, josta menen huomenna tekemään reklamaation.

Naussi:
Kulutuslukemat on täällä kuin karavaanarisaunassa, känni kun koveni ,niin kulutus laski. Kaasari Volvokin kulutti monella vaunun kanssa vähemmän kuin mulla ilman vaunua. Parhaat ajo 8 litralla ja perässä vaunu.
Käyttiksenä olevan S80 dieselin tietokone näyttää keskikulutusta. 4.5l/100 km,,,, alanko mä väittää että meneepä pienellä. Niin lastun kanssa oli 3.9 tuo kulutus.

"Masi":
Otsikkohan on aivan väärä. Sen pitäisi olla; Dieselin hinta laskee, miten se vaikuttaa autoiluusi dieselkulkineella ?
Tässä kuva tankkauspaikalta noin kahden viikon takaa.

Ja tässä tältä päivää.

Henkilökohtaisesti minun kohdalla ei vaikuta.

Teukka-74:
Raakaöljun hinta sen kuin laskee. Ei juuri mittareissa näy. Mutta jos raakaöljy nousisi
niin kyllä näkyisi justiinsa. Vanhoistakin tankeista ottaisi jakeluasemat prosentit pois. Thumbd

Stara:
Hyvinhän tuo näkyy!
Kannattaa huomioida veron osuus/painoarvo, sekä €/$ suhde!

--- Lainaus käyttäjältä: Teukka-74 - 12.12.2014     kello on 05:18 ---Raakaöljun hinta sen kuin laskee. Ei juuri mittareissa näy. Mutta jos raakaöljy nousisi
niin kyllä näkyisi justiinsa. Vanhoistakin tankeista ottaisi jakeluasemat prosentit pois. Thumbd

--- Lainaus päättyy ---

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View