rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Liian raitista ilmaa!  (Luettu 2781 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:29
Liian raitista ilmaa!
« : 10.12.2011 kello on 21:49 »
Ajelin tänään kohtalaisessa puhurissa muutaman sata km ja tulipa mieleen kysymys, jota oon aikaisemminkin miettinyt, vaan en ole tehnyt asialle mitään.

Onko kukaan tiivistänyt Ducaton etuovia muuten kuin teippaamalla umpeen tuuletusritilät? Ilmeisesti saranoista (ja mistä lieneekään) oven sisään pääsee ilmaa ja se tulee sisään esim. ovenkahvasta.  Sama vaiva on ollut ainakin malleissa -03, -05 ja -08 joista mulla on kokemusta.


*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 3.10.2019 kello on 10:54
Vs: Liian raitista ilmaa!
« Vastaus #1 : 10.12.2011 kello on 22:27 »
Jostain kumman syystä ovet raottuvat tuulessa takareunasta ylhäältä. Tätä ilmenee ainakin pakuissa, mutta omissani en ole havainnut.

  • Vieras
  • Vs: Liian raitista ilmaa!
    « Vastaus #2 : 10.12.2011 kello on 22:36 »
     Veikkaan alipainetta vai oliko se ylipainetta hytässä!!  :-\

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:19.08.2023 kello on 19:00
    • ---
    Vs: Liian raitista ilmaa!
    « Vastaus #3 : 10.12.2011 kello on 22:42 »
    Näin äkkiä mietittynä auttaiskohan ovipahvin irroitu ja uuden muovin asennus/teippaus.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:29
    Vs: Liian raitista ilmaa!
    « Vastaus #4 : 11.12.2011 kello on 11:12 »
    Ei siis tunnu olevan mikään yleinen murhe, ehkäpä takerrun lillukanvarsiin.

    Alipaineeseen en oikein usko kun lämppäri kuitenkin puhaltaa ulkoilmaa ja ilmiö tuntuu selvemmin erityisesti silloin kun ajaa metsän suojasta aukiolle, jossa tuuli puhaltaa enemmän sivulta. En oo koskaan katsonut ovipahvin sisään, voip hyvinkin olla että sinne vois laittaa muovia niin että homma korjaantuisi. Heti kohta toisaalta jos sen avaa niin varmaan kannattais miettiä myös saiskos sinne liimattua jotain äänieristeeksi sopivaa mattoa.

    No, ei tämä nyt mikään ongelma ole, kunhan ajattelin josko joku olisi homman jo hoitanut.


    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:30
      • Matkailuvinkkejä
    Vs: Liian raitista ilmaa!
    « Vastaus #5 : 11.12.2011 kello on 12:01 »
    Tiivistin alumiiniteipillä avauskahvan taustat ja tukin kaiuttimien ritilät, kun niissä ei ole minulla kaiuttimia.
    Lisäksi olen teipannut talveksi ovien takareunan tuuletusreiät umpeen.
    Ei tuule enää.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:29
    Vs: Liian raitista ilmaa!
    « Vastaus #6 : 11.12.2011 kello on 12:04 »
    Nonnih, joku muukin sentään :)

    Ovien tuuletusritilät minäkin oon sulkenut. Avauskahvat teippasit siis irrottamalla ovipahvin ja siltä puolelta tiivistit?

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:30
    • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
    Vs: Liian raitista ilmaa!
    « Vastaus #7 : 11.12.2011 kello on 13:47 »
    Kun minulla oli tehdashytillinen Ducato, niin huomasin kyllä tuon tuulen. Mutta en pitänyt sitä ongelmana, koska noita tuulipäiviä osui niin harvoin kohdalle.

    Olisikohan ennen ollut tyynempää?  :D

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:21.04.2024 kello on 17:10
    Vs: Liian raitista ilmaa!
    « Vastaus #8 : 21.12.2011 kello on 20:16 »
    Sprintterin ovet fuskaa kanssa aika lailla. Sisäpuolisen oven avauskahvan tienoilta käy veto tuulella. Jotain voisi sille keksiä.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:09
    • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
    Vs: Liian raitista ilmaa!
    « Vastaus #9 : 21.12.2011 kello on 20:29 »
    Nythän te pojat vallattomia puhutte. Aikoinaan sain Turhan Höpöttäjä tunnuksen, kun kyseenalaistin kulkimen kylmiä pakettiauton ohjaamoja. Ei se tainutkaan olla turhan höpötystä. Täytyynee ruveta miettimään uutta tunnusta.  :D

  • Vieras
  • Vs: Liian raitista ilmaa!
    « Vastaus #10 : 21.12.2011 kello on 21:04 »
    Nythän te pojat vallattomia puhutte. Aikoinaan sain Turhan Höpöttäjä tunnuksen, kun kyseenalaistin kulkimen kylmiä pakettiauton ohjaamoja. Ei se tainutkaan olla turhan höpötystä. Täytyynee ruveta miettimään uutta tunnusta.  :D

    Ei ole ainakaan Ivecossa kylmät ovet :D Avasin muovipanelit ja liimasin bostikilla pari kerrosta routamattoa muoviin kiinni tarkasti muotoillen. Samoin lisäsin jalkakoteloon, + ulkopuolelle massaa ja pitumihuopaa useamman kerroksen. Ei tule vili, eikä kuulu tie-äänet. Yhtä lailla tuli suojattua paksuin massoin pyöräkotelot ja Aikolonin muovilevystä vielä koko pyöräkotelon suojaavat lisälokarit. Hiljainen on ;D 

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:32
    Vs: Liian raitista ilmaa!
    « Vastaus #11 : 21.12.2011 kello on 21:08 »
    Kyllä sieltä Ducaton oven avauskahvan vierestä tuulee joskus ihan kunnolla kun aukealla ajaa ja vasemmalta tuulee.
    Olen pitänyt penkin ja oven välissä routalevyn palasta ja vähän on helpottanut.