Tekniikkakeskustelut > Ilmastointi

Ilmastointilaite ja invertteri?

<< < (10/15) > >>

Catiska:

--- Lainaus käyttäjältä: MCL -  5.04.2015     kello on 12:41 ---Ilmeisesti sinulla on kohtalaisen vähän kokemusta/tietoa ilmastointilaitteis ta?

Oma käyttöharjoittelu on alkanut 90-luvun alussa. Joukkoon on mahtunut parikymmentä niin automaattisäätöisiä kuin manuaalisella ilmastoinnilla varutettuja eri merkkisiä ja mallisia autoyksilöitä.

Automaatti-ilmastointijärjestelmissä on usein yksi, mallikohtaisesti sijoitettu anturi, joka ohjaa lämmitys/kylmennystoimintoja logiikkansa varassa.

Ohjauslogiikoita on lähes yhtä paljon, kuin automalleja vielä vuosimallikohtaisin en eroineen, mutta tavallisin on ollut on/off-logiikalla toimiva yhden anturin lämpötermostaatimal li. Puhallinta ja ilmanjakoa on ohjattu ohessa, tehtaalla esivalittujen mallien mukaan, ei sen mukaan missä päin autoa on lämmintä tai kylmää.

Sumean logiikan kehittymisen kautta valmistajat ovat pystyneet muokkaamaan automaattitoimintoj a paremmiksi, mutta edelleen lämpötilan mittaus monesta pisteestä ja sen mukainen lämpötilan/puhalluksen älykäsohjaus on perusautoissa käytännössä vain toiveiden asteella.
Mikään automaattijärjestel mä ei käsittääkseni vielä kykene havaitsemaan esimerkiksi suoran auringonpaisteen matkustajiin aiheuttamaa säteilylämpöä, vaan lämpötilaa pitää joka tapauksessa muokata omien...

--- Lainaus päättyy ---

Ainakin minun osaltani tuossa oli kyse vastaus väitteisiisi. Aika agressiivisesti vastasit jollekin että hänellä olisi niukasti tietoa näistä laitteista ja kuitenkin omat tietosi näytti olevan hyvin rajoittuneita/vanhentuneita.

Kurkkukivut tms on aika henkilökohtainen asia, joillakin kurkku on herkempi kuin toisilla.

MCL:
Se joku väitti heti alkuunsa ystävällisesti, että minulla on autossa rikkinäinen anturi.
Automaatti-ilmastoituja autoja on minulla ollut viimeisen 10 vuoden aikana yksi Volvo, yksi Toyota, yksi Honda ja yksi VW Climatronicilla.
Kai sitten kaikki ovat olleet rikki jo tehtaalta saakka?

Mikä kirjoittamassani oli mielestäsi "hyvin rajoittuneita/vanhentuneita" tietoja?

Haapaniemen Paroni:
Hyvin toimii,eikä nuhaa ja vilustumista Thumb

Catiska:

--- Lainaus käyttäjältä: MCL -  5.04.2015     kello on 12:41 ---Ilmeisesti sinulla on kohtalaisen vähän kokemusta/tietoa ilmastointilaitteis ta?

Automaatti-ilmastointijärjestelmissä on usein yksi, mallikohtaisesti sijoitettu anturi, joka ohjaa lämmitys/kylmennystoimintoja logiikkansa varassa.

Ohjauslogiikoita on lähes yhtä paljon, kuin automalleja vielä vuosimallikohtaisin en eroineen, mutta tavallisin on ollut on/off-logiikalla toimiva yhden anturin lämpötermostaatimal li.

Sumean logiikan kehittymisen kautta valmistajat ovat pystyneet muokkaamaan automaattitoimintoj a paremmiksi, mutta edelleen lämpötilan mittaus monesta pisteestä ja sen mukainen lämpötilan/puhalluksen älykäsohjaus on perusautoissa käytännössä vain toiveiden asteella.

Mikään automaattijärjestel mä ei käsittääkseni vielä kykene havaitsemaan esimerkiksi suoran auringonpaisteen matkustajiin aiheuttamaa säteilylämpöä, vaan lämpötilaa pitää joka tapauksessa

--- Lainaus päättyy ---

Nuo kohdat.

Hauho:
Turha jatkaa, tärkeintä ei tunnu ko tapauksessa oleva tieto vaan usko omaan mielipiteeseen.
Ja se ei muutu.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View