Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Uusi perheenjäsenjäsen

<< < (7/11) > >>

MatsOnni:
Ylläoleviin mielipiteisiin lisäisin vielä sen että koiraa pitää myös osata lähestyä oikein. Jos vieras tuijottaa tiukasti silmiin, vie käden kohti koiran päätä ja on seisaallaan selvästi koiraa ylempänä niin varmasti se kokee vieraan ihmisen uhkana. Ja käyttäytyy sen mukaisesti.

vippe:

--- Lainaus käyttäjältä: Viemäs -  5.12.2011     kello on 17:47 ---

Voin olla väärässä, jos osataan perustella asia paremmaksi mulle niin oon valmis lkääntää kelkkaa, mutta helpolla en käännä päätä..  :) Se siitä..

--- Lainaus päättyy ---
Sulla ilmeisesti huonoja kokemuksia ja siten koiran läheisyydessä sulla on pelkotila, jonka koira kokee uhkaavaksi, siksi se on käyttäytynyt arvaamattomasti. Terve ja paikkansa laumassa tietävä koira ei ole arvaamaton edes vieraille ihmisille. Vain jos koira on päässyt laumansa johtajaksi se on arvaamaton jopa sellainen että käy päälle omaan väkeensä. Kaikki huonoihin kokemuksiin, arvamattomuuksiin vieraita kohtaan on koira saanut epävarmoilta, pelokkailta ihmisiltä. Koirat, hevoset, kissat jne eivät "vihaa" yhtä ja samaa ihmistä, ne saa käytöksensä ihmisen epävarmuudesta josta eläin vaistoaa siten, että ei ole itse turvassa ja siten puolustautuu. Pitää ymmärtää eläimen menettelytapoja luonnossa jossa sen on tarvinnut pärjätä ollakseen lisääntymiskykyinen ja vahva pysyäkseen hengissä.

sipu:

--- Lainaus käyttäjältä: vippe -  5.12.2011     kello on 19:12 ---Sulla ilmeisesti huonoja kokemuksia ja siten koiran läheisyydessä sulla on pelkotila, jonka koira kokee uhkaavaksi, siksi se on käyttäytynyt arvaamattomasti. Terve ja paikkansa laumassa tietävä koira ei ole arvaamaton edes vieraille ihmisille. Vain jos koira on päässyt laumansa johtajaksi se on arvaamaton jopa sellainen että käy päälle omaan väkeensä. Kaikki huonoihin kokemuksiin, arvamattomuuksiin vieraita kohtaan on koira saanut epävarmoilta, pelokkailta ihmisiltä. Koirat, hevoset, kissat jne eivät "vihaa" yhtä ja samaa ihmistä, ne saa käytöksensä ihmisen epävarmuudesta josta eläin vaistoaa siten, että ei ole itse turvassa ja siten puolustautuu. Pitää ymmärtää eläimen menettelytapoja luonnossa jossa sen on tarvinnut pärjätä ollakseen lisääntymiskykyinen ja vahva pysyäkseen hengissä.

--- Lainaus päättyy ---

mua kyl vihas tyttärentyttären  rotat  ::)
heti puri sormeen ,ku yritin rapsuttaa ..
mietin vain johtuikos siittä
et haisin kissoille ...mut sen voin sanoa
et viha oli molemmin puolist  :)

vippe:
No en osaa rotan, hiiren, pupun, lehmän kouluttamisest kyl mittä sanoo.. Luulen et rotta yms ei ole luonteeltaan miellyttäjä joten sen kouluttaminen saattaa olla vaikeaa..jo pelkästäs siksi kun se elää vaan sen 3-5 vuot..

perho-ukko:
 Meillä on viisi oravaa,käyvät lintulaudalla,ja kun niitä hätyttää,perskule,puri sormeen !!

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View