rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Uusi perheenjäsenjäsen  (Luettu 8712 kertaa)

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:03
Vs: Uusi perheenjäsenjäsen
« Vastaus #30 : 5.12.2011 kello on 18:44 »
Ylläoleviin mielipiteisiin lisäisin vielä sen että koiraa pitää myös osata lähestyä oikein. Jos vieras tuijottaa tiukasti silmiin, vie käden kohti koiran päätä ja on seisaallaan selvästi koiraa ylempänä niin varmasti se kokee vieraan ihmisen uhkana. Ja käyttäytyy sen mukaisesti.

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:16.02.2022 kello on 23:11
« Vastaus #31 : 5.12.2011 kello on 19:12 »

Voin olla väärässä, jos osataan perustella asia paremmaksi mulle niin oon valmis lkääntää kelkkaa, mutta helpolla en käännä päätä..  :) Se siitä..
Sulla ilmeisesti huonoja kokemuksia ja siten koiran läheisyydessä sulla on pelkotila, jonka koira kokee uhkaavaksi, siksi se on käyttäytynyt arvaamattomasti. Terve ja paikkansa laumassa tietävä koira ei ole arvaamaton edes vieraille ihmisille. Vain jos koira on päässyt laumansa johtajaksi se on arvaamaton jopa sellainen että käy päälle omaan väkeensä. Kaikki huonoihin kokemuksiin, arvamattomuuksiin vieraita kohtaan on koira saanut epävarmoilta, pelokkailta ihmisiltä. Koirat, hevoset, kissat jne eivät "vihaa" yhtä ja samaa ihmistä, ne saa käytöksensä ihmisen epävarmuudesta josta eläin vaistoaa siten, että ei ole itse turvassa ja siten puolustautuu. Pitää ymmärtää eläimen menettelytapoja luonnossa jossa sen on tarvinnut pärjätä ollakseen lisääntymiskykyinen ja vahva pysyäkseen hengissä.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:15.05.2024 kello on 17:28
« Vastaus #32 : 5.12.2011 kello on 19:17 »
Sulla ilmeisesti huonoja kokemuksia ja siten koiran läheisyydessä sulla on pelkotila, jonka koira kokee uhkaavaksi, siksi se on käyttäytynyt arvaamattomasti. Terve ja paikkansa laumassa tietävä koira ei ole arvaamaton edes vieraille ihmisille. Vain jos koira on päässyt laumansa johtajaksi se on arvaamaton jopa sellainen että käy päälle omaan väkeensä. Kaikki huonoihin kokemuksiin, arvamattomuuksiin vieraita kohtaan on koira saanut epävarmoilta, pelokkailta ihmisiltä. Koirat, hevoset, kissat jne eivät "vihaa" yhtä ja samaa ihmistä, ne saa käytöksensä ihmisen epävarmuudesta josta eläin vaistoaa siten, että ei ole itse turvassa ja siten puolustautuu. Pitää ymmärtää eläimen menettelytapoja luonnossa jossa sen on tarvinnut pärjätä ollakseen lisääntymiskykyinen ja vahva pysyäkseen hengissä.

mua kyl vihas tyttärentyttären  rotat  ::)
heti puri sormeen ,ku yritin rapsuttaa ..
mietin vain johtuikos siittä
et haisin kissoille ...mut sen voin sanoa
et viha oli molemmin puolist  :)

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:16.02.2022 kello on 23:11
« Vastaus #33 : 5.12.2011 kello on 19:20 »
No en osaa rotan, hiiren, pupun, lehmän kouluttamisest kyl mittä sanoo.. Luulen et rotta yms ei ole luonteeltaan miellyttäjä joten sen kouluttaminen saattaa olla vaikeaa..jo pelkästäs siksi kun se elää vaan sen 3-5 vuot..

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:21.06.2021 kello on 20:40
  • Kun filetillä fileoi Fiiliksessä,tulee hyvä fiilis
« Vastaus #34 : 5.12.2011 kello on 19:24 »
 Meillä on viisi oravaa,käyvät lintulaudalla,ja kun niitä hätyttää,perskule,puri sormeen !!

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:15.05.2024 kello on 17:28
« Vastaus #35 : 5.12.2011 kello on 19:37 »
No en osaa rotan, hiiren, pupun, lehmän kouluttamisest kyl mittä sanoo.. Luulen et rotta yms ei ole luonteeltaan miellyttäjä joten sen kouluttaminen saattaa olla vaikeaa..jo pelkästäs siksi kun se elää vaan sen 3-5 vuot..

kyl ne rotat oppii
katselin messuilla
kun rotat juoksi Agilityä ( taitaa olla väärin kirjotettu toi vaikea sana ....suokaa anteex )

Perho-ukko en kyl uskaltais mennä oravaa silittämään
sil on sellaset legot et varmaan tulee veri sormest  :o

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 4.12.2025 kello on 13:24
« Vastaus #36 : 5.12.2011 kello on 19:49 »
Ylläoleviin mielipiteisiin lisäisin vielä sen että koiraa pitää myös osata lähestyä oikein. Jos vieras tuijottaa tiukasti silmiin, vie käden kohti koiran päätä ja on seisaallaan selvästi koiraa ylempänä niin varmasti se kokee vieraan ihmisen uhkana. Ja käyttäytyy sen mukaisesti.
   Tää on taas niin tätä täysin väärää logiikkaa. Oikea logiikka on se että perheenjäsen opetetaan oikeille tavoille.  Mutta kun koiraihmisen energia ei oikeisiin tekoihin riitä, pitää syyllistää syyttömiä.
 Lisäys: Varsinniin ärsyttää kun naapurin koira haukullaan herättää koko kulmakunnan, kun puoli viiden aikaan aamulla tulen taksilla kotiin. ;)

« Viimeksi muokattu: 5.12.2011 kello on 20:03 »

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:03
« Vastaus #37 : 5.12.2011 kello on 20:10 »
   Tää on taas niin tätä täysin väärää logiikkaa. Oikea logiikka on se että perheenjäsen opetetaan oikeille tavoille.  Mutta kun koiraihmisen energia ei oikeisiin tekoihin riitä, pitää syyllistää syyttömiä.
 Lisäys: Varsinniin ärsyttää kun naapurin koira haukullaan herättää koko kulmakunnan, kun puoli viiden aikaan aamulla tulen taksilla kotiin. ;)

Ai vai niin!!! No onneksi mielipide ei ole oma keksintöni. Kansainvälisesti tunnettu ja tunnustettu eläinkouluttaja Tuire Kaimio sanoo jossakin kirjassaan suht' saman asian.

Itseasiassa tuo sun lisäys kertoo mulle ihan tarpeeksi!

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 4.12.2025 kello on 13:24
« Vastaus #38 : 5.12.2011 kello on 20:24 »
... ...Itseasiassa tuo sun lisäys kertoo mulle ihan tarpeeksi!
Ei herneitä, minulla on sellaiset arvot että haluan elää omaa elämääni muita häiritsemättä. Valitettavasti kaikilla ei ole arvot tässä järjestyksessä.  ;)

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:13.06.2024 kello on 18:42
  • Strömma Kemiönsaari
« Vastaus #39 : 5.12.2011 kello on 21:12 »
Tässä tämä uusi perseenjäsen :D :D :D

• Matkailija
  • Viimeksi paikalla:21.11.2018 kello on 16:51
« Vastaus #40 : 5.12.2011 kello on 21:17 »
eipä taida uusinkaan tuoda karvapalloja pölyimuriin

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:13.06.2024 kello on 18:42
  • Strömma Kemiönsaari
« Vastaus #41 : 5.12.2011 kello on 21:21 »
Kyllä nämäkin osaavat kantaa korteensa kekoon!!  :D :D :D Auto ainaskin on aina kurainen :D

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 5.08.2021 kello on 09:35
    • Me
« Vastaus #42 : 5.12.2011 kello on 21:27 »

Minun tämänkesäisten kokemusten perusteella koira sopii hyvin karavaanarin kaveriksi.
Joka paikkaan SFC+muilla alueilla on koiran kanssa  päässyt ja suhtautuminen koirattomien puolelta on ollut ihan OK.
Yksi lievä rätinä oli Tampereen Teiskossa, mutta sekin neutraloitui heti seuraavan kausipaikkalaisen suhtautumisessa. ;)

Minulla on paimenkoira. Sitä voi pitää ihan hyvin vapaana, kun paimenet ei ole saalisviettisiä koiria ja pysyvät siinä oman auton  ja omistajan lähellä.
 Koko on sopiva eikä ulkonäkö pelota ketään, päin vastoin.
Koira pitää tietenkin paskattaa oikein ja kerätä jätökset tarkoin roskiin.

• Matkailija
« Vastaus #43 : 5.12.2011 kello on 21:28 »
nooh meiläkin on pumilan naapureita unkarista "moppeja" karvapalloja puli.fi tuttu laji

• Matkailija
« Vastaus #44 : 5.12.2011 kello on 21:35 »
niin edelliseen autonpesu