Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä

Akun varaaminen.

<< < (9/49) > >>

Turhan Höpöttäjä:
 Fiksu 7A akkulaturi on ollut nyt kiinni. Viikko meni, ennen kuin, hupiakkujen + starttiakkujen napajännite nousi 14,2V:iin.  ::)

88k5:
Itse olen todennut m-auton kolmen akun ylläpitolatauksessa C-tekillä (3600), että parhaiten, nopeiten ja varmimmin ne tulevat täyteenladatuiksi kun lataa jokaista akkua erikseen. Tämä siis tässä talviseisonnassa.

Auton käydessä ne ovat sitten rinnan.

Turhan Höpöttäjä:
Näissä nyky latureissa on merkintä, minä kokoiselle akulle ne on tarkoitettu. Mistä hemmetistä laturi tietää onko sen perässä 60Ah:n vai 300Ah:n akut.  ::)

Alan:

--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä - 28.11.2011     kello on 11:19 ---Näissä nyky latureissa on merkintä, minä kokoiselle akulle ne on tarkoitettu. Mistä hemmetistä laturi tietää onko sen perässä 60Ah:n vai 300Ah:n akut.  ::)

--- Lainaus päättyy ---

Fiksu laturi saattaa tietää.

Kasikasilla tuntuu olevan samanlainen CTek kuin mikä mulla on naapurista lainassa. Miten on, hyödyttääkö sitä pitää pitempää aikaa lataamassa akkua, jonka kuntosensori näyttää mustaa eikä vihreää (kuten pitäisi), vaikka CTek osoittaa akun olevan täysi? Eikö siinä ole joku elvytystoiminto? Veneen hupiakku kyseessä.

Olisihan mulla toki yleismittarikin, kun löytyisi vaan.

Kohta muuten häätyy heittää Touraniin uusi AGM vanhan, vaivaisen ja hitaasti pyörittävän alkuperäisakun tilalle.

kaitsute:

--- Lainaus käyttäjältä: Alan - 28.11.2011     kello on 13:26 ---

Kohta muuten häätyy heittää Touraniin uusi AGM vanhan, vaivaisen ja hitaasti pyörittävän alkuperäisakun tilalle.

--- Lainaus päättyy ---

Onko touranissa jo tietokoneella toteutettu "älykäs" lataus, jonka joutuu koodaamaan akun mukaan?

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View