Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä

Akun varaaminen.

<< < (35/49) > >>

99:

--- Lainaus käyttäjältä: ose -  1.11.2014     kello on 14:06 --- Kuvakkeista päätellen oli mp puolella eikä juuri ladannut, nyt autonlataus asennossa ja jännite nousi heti niin paljon että Truma lähti päälle.

--- Lainaus päättyy ---

MP asennossa laturi rajoittaa latauksen tyypillisesti 0,7A joten sitä ei kannata käyttää autonakkujen kanssa (autoakku asennossa antaa maksimilatausvirran).

elwari:

--- Lainaus käyttäjältä: mjo33400 - 10.01.2011     kello on 19:43 ---Se on todella hyvä laturi, olen korjannut muutamia salaman ja ylijännitteen rikkomia. On niin hyvin suojattu, ettei hajoa kuin suojakomponentit. ;)

--- Lainaus päättyy ---

Tuollaista olen katsellut. MJO:lta voisin kysäistä, että löytyykö tuon sisältä säätöä latausjännitteelle? Tehtaalta eivät koskaan vastanneet, vaikka kovin koitin kehua tykästyneeni jo vuosia sitten heidän tuotteisiinsa :p Kun mulla on tuo vanha tukiasema-akusto ja sille on määritelty pikavaraukseen 14.2V ja ylläpitojännitteeks i 13.5 volttia.

mjo33400:

--- Lainaus käyttäjältä: elwari -  9.11.2014     kello on 10:31 ---

Tuollaista olen katsellut. MJO:lta voisin kysäistä, että löytyykö tuon sisältä säätöä latausjännitteelle? Tehtaalta eivät koskaan vastanneet, vaikka kovin koitin kehua tykästyneeni jo vuosia sitten heidän tuotteisiinsa :p Kun mulla on tuo vanha tukiasema-akusto ja sille on määritelty pikavaraukseen 14.2V ja ylläpitojännitteeks i 13.5 volttia.

--- Lainaus päättyy ---

On siellä säätö.

ose:
Granduca oli seissyt kolmisen viikkoa ja meni sisälle valoja sytyttelemään, mikään 12 V laite ei toimnut, myös laturi pysyi sitkeästi ylläpito-asennossa eli 0,7 A latauksella. Hiipi mieleen ajatus että mikä on ajoakun tilanne, avaimet virtalukkoon, ihan tyhjä...Edellisellä korjaamokäynnillä olivat jättäneet akunkengän löysälle. Kirin kengän kiinni ja latasin 10 A laturilla pari tuntia ja jännite nousi auton keskuksen mukaan 12,3 V eli ei ole vielä täysi, lähti kuitenkin tosi hyvin käyntiin, käytin vähän aikaa. Sitten kokeilemaan asunto-osan sähköjä, kaikki toimi, ajoakun tyhjänä olemnen kaataa asunto-osan sähköt...Laiton maasähköjohdon verkkoon nn laturi alkoi ottamaan päälle muitakin kuin standby-asennon,  asuntopuolen jännitteet 12,8 V Akut 2 kpl asuntopuolella ja ajoakku ovat viime kesänä uusittuja. Kysymys, onko tuo kytketty ihan oikein?

kimi:
Jokuhan tuossa mättää.
Ajoakun pitäisi olla kokonaan eristettynä hupipuolelta kun auto ei käy. Mittasitko hupiakkujen jännitteet vai luotitko pelkästään laturin lukemaan ja oletit niitten olevan täysiä?

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View