Tekniikkakeskustelut > Matkailuvaunut

Polarin laatu?

<< < (10/12) > >>

Lerssinen:
Eipä se karavaanissa onnistu se rakenteen oikeaoppinen harveneminen ulospäin.. Lautavuorisia taloja harvemmin kiskotaan pitkin maantietä sateella  :)

Kondenssi liittyy myös tähän alumiinipelti/tyröxi/vaneri juttuun juurikin samalla tavalla, alumiini on loistava lämmönsiirtäjä myös sinne seinäänpäin.
Siksi suosin matkakulkineissa näitä kokonaisiksi valettuja elementtejä, ei toki kastumattomia nekään.

Tämmösen käyttöiältään rajatun karavaanikamppeen suurin rasite tulee ulkoa, siksi se pitää tehdä vedenpitäväksi vaikka se ei optimaalinen ratkaisu olekkaan.

Olen ihmetellyt että miksi näissä vehkeissä ei ole tuplakattomahdollis uutta, olis tuo tiivistepelleilykat to ja sitten sellainen vaikkapa lasikuituinen katto joka tulisi taitetuksi suoraan seinille, olisi vaikkapa 5 senttiä irti alakatosta niin auttais kesälläkin kuumuuteen ja eipä sataisi vesi sisään.

Jos haluaa liki loppuiän vaunun kannattanee hommata sellainen lasikuituinen TVH:n taukokoppi, eristää ruisku-uretaanilla ja verhoilla toisella kerroksella lasikuitua.

K.E.V:

--- Lainaus käyttäjältä: Joko - 15.01.2018     kello on 22:28 ---Kyllä ne nauhat on olleet kaikki valmiiksi paikoillaan tosin en ole kyllä mahdottoman monessa hobbyssä käynyt. Paikoin vain tuppaa nuo muovinauhat kutistumaan aikaa myöten ja jää sieltä täältä joitain millejä vajaaksi. No tuohon hintaan kestän sen Thumb

--- Lainaus päättyy ---
Mikäli et muuta eroa rakenteissa ja varusteissa huomaa, niin onnittelen hyvistä suodattimista  Thumb
Tuon reunanauhojen venyttelyn lämpöpuhaltimella olen lukenut tältä foorumilta
ps. Lainasin aiemmin puhettasi LMC:stä.

--- Lainaus --- Ja täysin puuttoman lmc  noin 30% halvemmalla kun kaben tai polarin? Nämä on vain ajatuksia itse olen köyhä ja ostan laitteet kolaroituna tai kosteusvikaisina ja koitan ne elvyttää takaisin käyttöön
--- Lainaus päättyy ---
Ja nyt se oli kääntynyt Hobbyyn  ;)
Eipä tuolla väliä .

K.E.V:

--- Lainaus käyttäjältä: Lerssinen - 15.01.2018     kello on 23:41 ---Jos haluaa liki loppuiän vaunun kannattanee hommata sellainen lasikuituinen TVH:n taukokoppi, eristää ruisku-uretaanilla ja verhoilla toisella kerroksella lasikuitua.

--- Lainaus päättyy ---
No ainakin eräs asuntovaunuasian asiantuntija kertoi. Hänen tuttavalle tuli vaunu jossa paljon muovilevyjä pintamateriaalina. Sitä korjailtiin seinin halkeilemisen takia pari kertaa.
Omistaja kysyi mitä kannattaa tehdä? Ja sai vastauksen: Laita se kunnolla tuettuna talveksi paikoilleen äläkä liikuta niin säilyy ehjänä.

Alan:
Kulkineen tehokas ilmanvaihto taitaa hoidella kosteusongelmat hyvin pitkälle, jos rakenteet ovat tiiviit ja muutoinkin hyvin tehdyt, eli materiaalivalinnat ovat oikeat.

Ilmanvaihdon tehokkuusero verrattuna esim. asuinrakennukseen ja suhteessa tilavuuteen on melkoinen.

pamaus:

--- Lainaus käyttäjältä: K.E.V - 15.01.2018     kello on 22:12 ---Voihan niissä muutakin eroa olla kuin tuo eristys. Ei tartte esim muovinauhoja venytellä hyllynreunoihin  ::)

--- Lainaus päättyy ---

Niin ehkä sivusta pieni huomautus.  Ainakaan kahdessa minun omistamassa LMC:ssä ei käytetä muovinauhoja.

Hyllynreunat on tehty puulistoilla.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View