Tekniikkakeskustelut > Kaasulaitteet

GasStop mikä suomeksi ja mistä saa?

<< < (2/3) > >>

Aakku:
^
Kirjoitin huonosti...

Tarkoitin tällaista "letkunrikkoventtiil illä" varustettua säädintä, joka linkissä.
Aikoinaan asetin sellaisen pulloon ja kun avasin hanan, niin kaasua ei tullut, kun oli letku irti. Olisiko syynä ollut tämä turvaominaisuus.
https://wilhtom.fi/product/5590/paineensaadin-pv-30-mbar-letkurikkoventtiililla

0zz1:

--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 15.06.2026     kello on 18:53 ---^
Kirjoitin huonosti...

Tarkoitin tällaista "letkunrikkoventtiil illä" varustettua säädintä, joka linkissä.
Aikoinaan asetin sellaisen pulloon ja kun avasin hanan, niin kaasua ei tullut, kun oli letku irti. Olisiko syynä ollut tämä turvaominaisuus.
https://wilhtom.fi/product/5590/paineensaadin-pv-30-mbar-letkurikkoventtiililla

--- Lainaus päättyy ---
juu varmaan sama mutta sillä erolla että tossa on vielä painemittari mikä on kyllä kiva lisä kun ei tarvi arvailla tai nostella pulloja.

joe244:

--- Lainaus käyttäjältä: 0zz1 - 15.06.2026     kello on 20:00 ---juu varmaan sama mutta sillä erolla että tossa on vielä painemittari mikä on kyllä kiva lisä kun ei tarvi arvailla tai nostella pulloja.

--- Lainaus päättyy ---

Mistä kaasusta on kyse?

Nestekaasun painehan riippuu vain lämpötilasta, nesteen määrää ei voi päätellä paineesta.

0zz1:

--- Lainaus käyttäjältä: joe244 - 15.06.2026     kello on 20:14 ---Mistä kaasusta on kyse?

Nestekaasun painehan riippuu vain lämpötilasta, nesteen määrää ei voi päätellä paineesta.

--- Lainaus päättyy ---
Ainakin tuon tuoteselostuksen mukaan se on LPG / Propane gas pulloille ja mitä tuo mittari tuossa kertoo niin:
"Indicator level: gauge shows the gas level (low to high)" mutta kun luin siitä enemmän niin tosiaan se ei ole kovinkaan tarkka ja kyllä lämpötila vaikuttaa myös vahvasti, ilmeisesti saksassa missä ei ole ihan niin kylmä ovat onnistuneet tuota käyttämään siihen että sen perusteella päättelevät milloin vaihtavat pullon ennen kuin se on täysin tyhjä, mutta vois kyllä rinnalle ostaa tälläsen: https://www.truma.com/products/gas-supply/gas-measurement-devices/truma-levelcheck/

relluttelija:
Jos kaasujärjestelmässä on vuoto, niin en kyllä ymmärrä miten tuo aloituksen venttiili siihen auttaa. Kyllähän se vuoto kannattaa etsiä ihan kaasulaitteita huoltavassa firmassa, eikä odotella että missä syttyy niin siellä vuoto.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View