rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Carado  (Luettu 626 kertaa)

• Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:08
Carado
« : 31.12.2025 kello on 15:26 »
Tässä pyörittelee matkamökin vaihtoa ja mikä olisi sopiva vaihtoehto itselle. Välillä tulee tunnen etten vaihda autoa laisinkaan vaan ajelen edelleen nykyisellä Dethleffsillä. Retkeilyautot olen jo melkein hylännyt ja katselen pieni korista suoraseinäistä asuntoautoa. Yhtenä ihan mielenkiintoisena vaihtoehtona tuli eteen Caradon pienet mallit. Tässä mentiin itselle entuudestaan tuntemattomaan merkkiin. Tekoäly tietää tai sitten ei tiedä. Caradosta se kertoi lyhyesti ja ytimekkäästi.

"Carado on saksalainen matkailuajoneuvomer kki, joka kuuluu Erwin Hymer Groupiin. Merkki tunnetaan erityisesti hinta-laatusuhteeltaan kilpailukykyisistä, Saksassa suunnitelluista ja valmistetuista matkailuautoistaan."

Jäin miettimään, koskeeko tuo hinta-laatusuhde juurikin Caradoa vai muuten Hymer-ryhmän tuotteita. Täältä kaiketi löytyy kyseisestä merkistä kokemusta, ruusut ja risut on merkkiin liittyen on tervetulleita. Yritän hakea mutta näytti tällä palstalla kaikki "Carado" hakusanaan viittaavat keskustelut olevan melkoisen vanhoja. Viriäisikö aiheesta uutta tuorempaa jutun juurta.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:24
  • Autossa on pyörät
Vs: Carado
« Vastaus #1 : 31.12.2025 kello on 17:09 »
Arska100 omistaa pikku Caradon.
SMY:llä myös
Sekä Rauzilla.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:16
  • Retkeilijä
« Vastaus #2 : 31.12.2025 kello on 19:29 »
Edukas lastulevy auto, Detskussahan paljon samaa hieman prameampi vaan. Hinta-laatu suhteeseen olin tyytyväinen, 449 Carado oli Thumb

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:45
  • Fiat Carado T448 2.3 130 -13
« Vastaus #3 : 31.12.2025 kello on 19:42 »
Itse mennyt tällä Carado T448:lla nyt reilu 6 vuotta ja käytännössä asun suurimman osaa aikaa tässä.
(öitä ehkä n.1500 tässä).
Autohan on Sunlightin kanssa ihan sama.
Olen myös muiden Carado mallien kanssa, Detskun kanssa yms. ollut tekemisissä ja oma vaan on tuntunut parhaalta. Näissä oikeasti ollut mallien välillä eroja. Esim. osassa Caradoissa on lämmitys mietitty pidemmälle kuin toisissa malleissa (yllätti tänä talvena että ikkunan alla olevien listojen alle ei ollutkaan vedetty lämpökanavia alkovimallissa kun omassa on).

Isoin remppa on alustassa vessan lattia jonka muovi ala-laatuista (tosin vessan/kylppärin  lattia ongelmia aika monella merkillä).

Mutta tätä perus karavan laatua. Jääkaappi on merkkia x, lämmitin on merkkiä y, vessanpönttö merkkiä p. Niiden kanssa niihin liittyvät haasteet tietenkin niihin liittyviä.

Lisään vielä että oman auton verhoilut olleet huonoja keinonahkapäätyinee n. Ei kestäneet käyttöä, onneksi ne sai verhoiltua uudelleen.

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:24
  • Eye never sleep
« Vastaus #4 : 1.01.2026 kello on 11:41 »
Tsekatkaa caradoista sivuoven alareunan kunto. Kuivan piti auton olla, mutta sivuoven alareuna tarkemmassa tutkimuksessa paljastui n. 7 cm korkeudelta märäksi.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:02
  • Savo
« Vastaus #5 : eilen kello 14:55 »
Tähän mennessä ollut tyytyväinen autoon ja hyvin ollaan pärjätty myös talvella. Vähän on ollut tottumista tuohon trumaan lämmittimenä mutta muuten olen tyytyväinen.