Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä
Lifepo4 ja EBL99
Tedax:
--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 3.12.2025 kello on 21:27 ---Olen ollut tien päällä.
Ajon jälkeen akut väittivät olevansa täynnä.
Jännite oli 14,2 V
Siitä se sitten hiljalleen putosi 13,7 volttiin. (Vai mitä se olikaan…)
--- Lainaus päättyy ---
Hyvä...niin sen pitäisikin olla, se saavuttaa maksimilatauksen (14,2 V), joka on erittäin hyvä jännite litium-akuille, ja sitten se siirtyy kellutustilaan, joka on 13,7 V...Mielestäni se on täydellinen, rehellisesti sanottuna...
Alan:
Minua kiinnostaisi vaihtaa Hymerin 3 kpl 100 Ah lyijyakkuja lifepo-akkuihin.
On vain tee se itse-touhua ollut täällä tähän saakka. Osaamiseni ei tämän tason sähköhommiin riitä. Onko joku teettänyt homman ammattilaisella (missä?) tai kiinnostaisiko jotakuta foorumin aktiiviharrastajist a ottaa urakka. Kaksoispohja-auto, pitäisi olla kohtuullinen homma sen puolesta. Vanhat aurinkopaneelit katolta uusiksi ja kaikki tarvittava tavara, toki hankkisin nuo listan mukaan itse. Kiirettä ei ole, maalis-huhtikuun hommia.
Yksityisviestilläki n saapi vastailla, jos joku kiinnostui.
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: Alan - 12.01.2026 kello on 18:10 ---Minua kiinnostaisi vaihtaa Hymerin 3 kpl 100 Ah lyijyakkuja lifepo-akkuihin.
On vain tee se itse-touhua ollut täällä tähän saakka. Osaamiseni ei tämän tason sähköhommiin riitä.
--- Lainaus päättyy ---
Nostat wanhat pois ja uudet tilalle.
Jos kiinnitykset ei passaa, niin joudut harrastamaan. (mutta ne ei olekaan sähköhommia :D )
joe244:
--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 12.01.2026 kello on 20:47 ---Nostat wanhat pois ja uudet tilalle.
Jos kiinnitykset ei passaa, niin joudut harrastamaan. (mutta ne ei olekaan sähköhommia :D )
--- Lainaus päättyy ---
jos autossa on kytketty auton laturi lataamaan hupiakkuja, ja välissä ei ole dc2dc laturia (tai muuta joka rajoittaa latausvirtaa), niin dc2dc laturi on laitettava väliin.
Muuten varmaan kaikki toimii, kannattaa vaan laittaa asetukset lataussäätimestä yms niin hyvin kohdilleen kuin voi laittaa.
Alan:
Olen lukenut ketjut aiheesta ja tuollainen ratkaisu, minkä Mika T on tehnyt, kiinnostaa.
Aurinkopaneelien päivitys kuuluisi hommaan myös.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta