rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: ALDEN pannu uusiksi  (Luettu 15245 kertaa)

  • Vieras
  • Vs: ALDEN pannu uusiksi
    « Vastaus #15 : 24.11.2011 kello on 14:52 »
    Ethän sattunu Susjraja ottamaan kuvia pannusta kun oli työn alla.Vai saisitko mistään enää kuvaa??
    Olishan tuo hauska tietää minkä näköinen vuotokohta oli.
    Onnistuukohan arvon viisaat tuo ajatus notta jos täyttäs glykolilla sen vesitilan niin sisäosa lämmittäs samalla sitä ulkovaippaa.Nythän se ongelma taitaa olla siinä että vesitila on tyhjä joten eihän siellä lämmin siirry ulkovaippaan.
    Vai oliskohan tuohon muuta ratkaisua.Tietty lämmön pitäminen vaunussa mutta eipä taida raaskia. :(


     

  • Vieras
  • Vs: ALDEN pannu uusiksi
    « Vastaus #16 : 25.11.2011 kello on 19:00 »
    Oho

    Minä luulin että tästä syntyisi vilkas keskustelu  :(
    Eikö muilla ole samanlaista lämmitintä ja jos on niin eikö hirvitä tuleva talvi kun nyt tietää mitä voi tapahtua.
    Olisi mukava alkaa miettiä miten kyseisen tapauksen voisi välttää.Tässähän on nyt selkeä suunniteluvika ja jos 60:llä jo on tapahtunut moista niin kukaan ei kai ole turvassa täällä pohjolassa.Tietty ne jotka pitää peruslämpöjä päällä tätä ei voi tapahtua.
    Käsittääkseni Alde 3000 on myös vuotanu.

    *****
    • Saittisähläri
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:54
    • Epsoo
    Vs: ALDEN pannu uusiksi
    « Vastaus #17 : 25.11.2011 kello on 19:03 »
    Olisi mukava alkaa miettiä miten kyseisen tapauksen voisi välttää.

    Itse olen päättänyt lämmittää hitaasti kylmää vaunua, pelkällä sähköllä ensin. Silloin (toivottavasti) pannukin lämpenee sopivasti kauttaaltaan eikä jännityksiä tule.

  • Vieras
  • Vs: ALDEN pannu uusiksi
    « Vastaus #18 : 25.11.2011 kello on 19:13 »
    Itse olen päättänyt lämmittää hitaasti kylmää vaunua, pelkällä sähköllä ensin. Silloin (toivottavasti) pannukin lämpenee sopivasti kauttaaltaan eikä jännityksiä tule.

    Tuota olen itsekin miettinyt mutta onkohan ongelmana se tyhjä tila missä pitäis olla vettä ,kun siinähän lämpö ei oikein johdu ulkokuoreen  ::)
    Funtsin että kunhan on kovat pakkaset niin laitan pelkän sähkön aluksi ja täytän vesitilan vedellä jonka jälkeen kaasu kaveriksi.Silloin luulisi lämpenevän tasatahtia.PItää muistaa vaan kun vaunulta lähtee että jättää yhden vesihanan auki jolloin vesi painuu boileriin.Paljon alkaa olla muistettavaa.
    Toisekseen mietin tuota Mjon kauko-ohjattavaa pistorasiaa johon tulee sim kortti josko sen laittas aina kun vaunulta lähtee niin valmiiksi tuohon tilaan missä pannu on.Ja kun olet vaunulle tulossa niin soitat lämmittimen päälle jolloin lämmittäs jo pannua valmiiksi.
    Mahtasko tuo toimia. ::)

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:15.07.2012 kello on 18:47
    Vs: ALDEN pannu uusiksi
    « Vastaus #19 : 25.11.2011 kello on 19:21 »
    Itekin olen funtsinut noita kauko-ohjattavia pistorasiota . Olis aika kätevää jos kytkisi ultraheatin valmiiksi vaikka 500W odottamaan seuraavaa käyntiä.  Soitto / texstari ja vaunu olisi lämmin, paikalle saavuttaessa.


    *****
    • Saittisähläri
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:54
    • Epsoo
    Vs: ALDEN pannu uusiksi
    « Vastaus #20 : 25.11.2011 kello on 19:22 »
    pannu on.Ja kun olet vaunulle tulossa niin soitat lämmittimen päälle jolloin lämmittäs jo pannua valmiiksi.
    Mahtasko tuo toimia. ::)

    Mulla on vaunussa kauko-ohjaus lämmitykselle (CC), mm. senkin takia tuo hitaasti lämmittäminen ei ole ongelma minulle :)

    Ps. boileriin ei saa jättää vettä, jos vaunu pääsee pakkasen puolelle.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:18.04.2023 kello on 21:42
    Vs: ALDEN pannu uusiksi
    « Vastaus #21 : 25.11.2011 kello on 19:37 »
    Oho

    Minä luulin että tästä syntyisi vilkas keskustelu  :(
    Eikö muilla ole samanlaista lämmitintä ja jos on niin eikö hirvitä tuleva talvi kun nyt tietää mitä voi tapahtua.
    Olisi mukava alkaa miettiä miten kyseisen tapauksen voisi välttää.Tässähän on nyt selkeä suunniteluvika ja jos 60:llä jo on tapahtunut moista niin kukaan ei kai ole turvassa täällä pohjolassa.Tietty ne jotka pitää peruslämpöjä päällä tätä ei voi tapahtua.
    Käsittääkseni Alde 3000 on myös vuotanu.

    Kyllä tuolle pannulle voi tapahtua muutakin talvella. Omassa 3010:saa paloilmapuhallin on ollut alusta asti murheenkryyni. Kerran se on lopettanut kaasulla lämmittämisen -30 pakkasella kun se puhallin ei enää ottanut tarpeeksi kierroksia. Ja boileri oli täynnä vettä silloin, ja käytännössä läpi talven. Tuossakin on katastrofin ainekset koossa. Ja uusittu puhallin lienee taas lopussa.

    *****
    • LämmitinGuru
    • Aluevalvoja
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:01
    Vs: ALDEN pannu uusiksi
    « Vastaus #22 : 25.11.2011 kello on 19:46 »
    Kyllä tuolle pannulle voi tapahtua muutakin talvella. Omassa 3010:saa paloilmapuhallin on ollut alusta asti murheenkryyni. Kerran se on lopettanut kaasulla lämmittämisen -30 pakkasella kun se puhallin ei enää ottanut tarpeeksi kierroksia. Ja boileri oli täynnä vettä silloin, ja käytännössä läpi talven. Tuossakin on katastrofin ainekset koossa. Ja uusittu puhallin lienee taas lopussa.

    Osaatko yhtään kertoa, että mikä siinä puhaltimessa mätti? Ei siinä montaa osaa ole, jotka sen toimintaa vaikeuttaa.

    *****
    • LämmitinGuru
    • Aluevalvoja
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:01
    Vs: ALDEN pannu uusiksi
    « Vastaus #23 : 25.11.2011 kello on 19:54 »
    Oho

    Minä luulin että tästä syntyisi vilkas keskustelu  :(
    Eikö muilla ole samanlaista lämmitintä ja jos on niin eikö hirvitä tuleva talvi kun nyt tietää mitä voi tapahtua.
    Olisi mukava alkaa miettiä miten kyseisen tapauksen voisi välttää.Tässähän on nyt selkeä suunniteluvika ja jos 60:llä jo on tapahtunut moista niin kukaan ei kai ole turvassa täällä pohjolassa.Tietty ne jotka pitää peruslämpöjä päällä tätä ei voi tapahtua.
    Käsittääkseni Alde 3000 on myös vuotanu.

    Alde 3000:sen vuoto on yleensä sähkövastusten kireydessä.

    *****
    • LämmitinGuru
    • Aluevalvoja
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:01
    Vs: ALDEN pannu uusiksi
    « Vastaus #24 : 25.11.2011 kello on 19:55 »
    Mulla on vaunussa kauko-ohjaus lämmitykselle (CC), mm. senkin takia tuo hitaasti lämmittäminen ei ole ongelma minulle :)

    Ps. boileriin ei saa jättää vettä, jos vaunu pääsee pakkasen puolelle.

    Tuohon on noin 90% halvempi tuote olemassa, riippuu mitä haluaa.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:18.04.2023 kello on 21:42
    Vs: ALDEN pannu uusiksi
    « Vastaus #25 : 26.11.2011 kello on 07:31 »
    Osaatko yhtään kertoa, että mikä siinä puhaltimessa mätti? Ei siinä montaa osaa ole, jotka sen toimintaa vaikeuttaa.

    En, takuuseen vaihtoivat huoltoliikkeessä ensimmäisen eikä ne osanneet sanoa mikä siinä oli.

    Tästä uudesta joka on alkanut kuulostaa samalta kuin se edellinen on juteltu toisessa keskustelussa - olen käyttänyt sitä irti mutta en ole keksinyt mikä sitä vaivaa. :( Ei kuitenkaan johdu hormista eikä mekaanisen hankauksen jälkiä näy.

  • Vieras
  • Vs: ALDEN pannu uusiksi
    « Vastaus #26 : 26.11.2011 kello on 09:56 »
    Mulla on vaunussa kauko-ohjaus lämmitykselle (CC), mm. senkin takia tuo hitaasti lämmittäminen ei ole ongelma minulle :)

    Ps. boileriin ei saa jättää vettä, jos vaunu pääsee pakkasen puolelle.

    No en minä nyt niin tyhmä ole että jättäisin... ;D
    Taisin vain kirjoittaa epäselvästi.Ajatus oli että kun tulen vaunulle niin laitan pelkän sähkön ensin lämmittämään ja täytän vesitankin jolloin boilerikin alkaa täyttyä jolloin pannun lämpö siirtyy ulkokuoreen.Silloin lämpiäisivät tasatahtia.