Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot
Seisontavakuutus säännöt eri vakuutusyhtiöissä
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: Tietis - 8.05.2025 kello on 08:27 ---Ei siinä kyllä virkailija tee töitä vaan tietokone. Eiköhän tuo homma ole joka yhtiöllä automatisoitu. Ainakaan mulla ei vakuutusyhtiö ota noista mitään. Traficom ottaa 6€ liikennekäytöstä poistosta ja käyttöönotto on ilmainen. Katsastuskonttorill a tehtynä eli käsityönä hinta olis jotain ihan muuta.
Ens vuoden korkeammilla veroilla tuo 6€ on liikennekäytöstä poistolla äkkiä katettu.
--- Lainaus päättyy ---
Mikä vakuutusyhtiö ei veloita liikennekäytöstä poistosta mitään...?
seppoko:
--- Lainaus käyttäjältä: Tietis - 8.05.2025 kello on 08:27 ---Ei siinä kyllä virkailija tee töitä vaan tietokone. Eiköhän tuo homma ole joka yhtiöllä automatisoitu. Ainakaan mulla ei vakuutusyhtiö ota noista mitään. Traficom ottaa 6€ liikennekäytöstä poistosta ja käyttöönotto on ilmainen. Katsastuskonttorill a tehtynä eli käsityönä hinta olis jotain ihan muuta.
Ens vuoden korkeammilla veroilla tuo 6€ on liikennekäytöstä poistolla äkkiä katettu.
--- Lainaus päättyy ---
Minä tarkoitinkin rahoitusyhtiötä, mikä mainittu lainauksessa.
Karabiilisti:
Mikä vakuutusyhtiö veloittaa liikennekäytöstä poistosta?
Tietis:
--- Lainaus käyttäjältä: seppoko - 8.05.2025 kello on 10:35 ---Minä tarkoitinkin rahoitusyhtiötä, mikä mainittu lainauksessa.
--- Lainaus päättyy ---
Kappas joo, niinpä tuossa olikin. Luin siis huonosti.
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 8.05.2025 kello on 09:48 ---Mikä vakuutusyhtiö ei veloita liikennekäytöstä poistosta mitään...?
--- Lainaus päättyy ---
Mulla on ollut lyhyen karavaanariurani aikana matkamökin vakuutukset aiemmin Iffissä ja nyt Pohjolassa. Kumpikaan ei veloita liikennekäytöstä poistosta mitään. Tai siis veloittavat kyllä sen Traficomin 6€ palvelumaksun jos liikennekäytöstä poiston tekee vakuutusyhtiön sivuilla. Tämän he sitten tilittävät Traficomille, eli vakuutusyhtiö itse ei veloita mitään.
Jos liikennekäytöstä poiston tekee Traficomin sivuilla, laskuttaa he siinä yhteydessä tuon saman 6€ eikä vakuutusyhtiöltä tule enää mitään.
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: Tietis - 8.05.2025 kello on 13:56 ---Mulla on ollut lyhyen karavaanariurani aikana matkamökin vakuutukset aiemmin Iffissä ja nyt Pohjolassa. Kumpikaan ei veloita liikennekäytöstä poistosta mitään. Tai siis veloittavat kyllä sen Traficomin 6€ palvelumaksun jos liikennekäytöstä poiston tekee vakuutusyhtiön sivuilla. Tämän he sitten tilittävät Traficomille, eli vakuutusyhtiö itse ei veloita mitään.
Jos liikennekäytöstä poiston tekee Traficomin sivuilla, laskuttaa he siinä yhteydessä tuon saman 6€ eikä vakuutusyhtiöltä tule enää mitään.
--- Lainaus päättyy ---
Asia selvä...
Meinasin jo innostua. :)
Aivan sama tekeekö liikennekäytöstä poistoilmoituksen Trafin, tai vakuutusyhtiön kautta. Aina maksaa sen 6 €.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta