Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta

Dethleffs oven purkaminen

<< < (3/5) > >>

krtek:

--- Lainaus käyttäjältä: Karabiilisti - 28.07.2025     kello on 08:05 ---Montako saranaa ovessa on?
Onko siinä pullistuman kohdalla yksi sarana joka on jossain vaiheessa historiaa vähän tai vähän enemmän jumittanut....

--- Lainaus päättyy ---

Piti ihan käydä tarkastamassa. Ovessa on kolme saranaa joista keskimmäinen on liki pullistuman kohdalla. Auto on ollut minulla 5 vuotta enkä ole sinä aikana havainnut mitään jumittelua oven toiminnassa/saranoiden kankeudessa. Voihan olla ihan mahdollista, että tuollaisella on osuutta asiaan.

Pitää tänään jossain välissä käyttää ovi irti ja kokeilla mitä sanoo jos vähän painaa suoremmaksi.

Reissaaja80:
Näyttää samalta, kuin omassa 2004 mallissa aikoinaan. Ei siellä minulla ainakaan puuta ollut, foami eristeenä. Alumiinikehyksen otin irti, kun lähtee keskeltä vaan raottelemaan sitä varovasti, että sisäosan verhoilun saa irti. Oman liimasin puristimien avulla takaisin foamiin kiinni. Ulkopelti on liimattu foamiin kiinni. En vaan millään muista pitikö lukkoa/kahvaa purkaa jotenkin.

Se ovi oli mulla niin rempula, että ei sitä painelemalla tai vääntämällä saanut korjattua.

Jako:

--- Lainaus käyttäjältä: krtek - 27.07.2025     kello on 20:26 ---

Toisaalta onko joku törmännyt minkä kokoiset torx-ruuvit on lukon säädössä? Kokeilin, että T15 on liian pieni ja T20 puolestaan liian iso. Nyt taitaa olla kysymyksessä joku eksoottisempi koko.

--- Lainaus päättyy ---
Jos torx ei sovi niin väittäisin että kyseessä torx+ kanta

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: krtek - 27.07.2025     kello on 21:07 ---Tältä se näyttää sivulta kun oven avaa.

--- Lainaus päättyy ---

Oletko irrottanut lukkoa ja kurkistanut sisälle?

Karabiilisti:

--- Lainaus käyttäjältä: krtek - 28.07.2025     kello on 08:22 ---Piti ihan käydä tarkastamassa. Ovessa on kolme saranaa joista keskimmäinen on liki pullistuman kohdalla. Auto on ollut minulla 5 vuotta enkä ole sinä aikana havainnut mitään jumittelua oven toiminnassa/saranoiden kankeudessa. Voihan olla ihan mahdollista, että tuollaisella on osuutta asiaan.

Pitää tänään jossain välissä käyttää ovi irti ja kokeilla mitä sanoo jos vähän painaa suoremmaksi.

--- Lainaus päättyy ---

Joo se on tollanen letkeä ovi vaarassa taipua jos yksi sarana jumittaa ja muut liikkuu ja sitten vähän voimalla käännellään.
Omassa veti muutama sarana tuossa 10v iässä jumiin mutta huollon jälkeen ovat toimineet ilman jumituksia taas jo vuosia.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View