Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Kädentaito

<< < (6/16) > >>

vesako:

--- Lainaus käyttäjältä: teebasso - 15.11.2011     kello on 14:59 ---Se mikä tuossa aloituksessa jäi kertomatta oli myös ajatus taitojen siirtämisestä jälkipolville.
Itselläni on ainakin kolmelta alalta jonkinlainen ammatillinen pätevyys ja nyt eläkeukkona harmittelen etten aikoinani edes omille pojilleni opettanut paljon mitään . Heidän autonsakin aina korjasin ja myöhemmin älysin vain neuvoa miten homma hoidetaan ja katsoin päältä. Nyt osaavat jotain.
Toki he ovat muissa työ tehtävissä kuin minä. Mutta se osaaminen ei ole turhaa. Joten tekemistä ja puuhailua kannattaa koko perheen kanssa harrastaa. :P

--- Lainaus päättyy ---

Mulla on ollut vuosittain harjoittelijoita
oppilaitoksista ja kisällejä lisäopissa.

Tyttärellekin olen kurssia pitänyt ja
hyvin on opit omaksuttu.

sipu:

--- Lainaus käyttäjältä: teebasso - 15.11.2011     kello on 14:59 ---Se mikä tuossa aloituksessa jäi kertomatta oli myös ajatus taitojen siirtämisestä jälkipolville.
Itselläni on ainakin kolmelta alalta jonkinlainen ammatillinen pätevyys ja nyt eläkeukkona harmittelen etten aikoinani edes omille pojilleni opettanut paljon mitään . Heidän autonsakin aina korjasin ja myöhemmin älysin vain neuvoa miten homma hoidetaan ja katsoin päältä. Nyt osaavat jotain.
Toki he ovat muissa työ tehtävissä kuin minä. Mutta se osaaminen ei ole turhaa. Joten tekemistä ja puuhailua kannattaa koko perheen kanssa harrastaa. :P

--- Lainaus päättyy ---

nyt on oiva hetki opettaa osaavia taitoja esm .lapsenlapsille
me kudotaan tyttärentyttären kanssa
kuin ompeluseuroissa konsanaan
ja yritän opettaa hänelle näitä muitaskin kädentaitoja
eikä jää mm. ruanlaitto yksin mummin harteille
vaan nuo mummin silmäterät saavat jokainen
osallistua köökki hommiin sen minkä ikänsä puolesta kykenevät .. :)

K.E.V:

--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 15.11.2011     kello on 10:47 ---^
[*] virol. ammttilainen; nuoret oppinut suomalaisen ahneuden, mutta suht. huokea. Tekee mitä lupaa. Vanhemmat osaavia hintaansa nähden.
[*] virol. hantti; halpa. Vanhempi (neuvostoajan kokenut) tekee ahkerasti, ei lusmua, kysyy lisähommia kun valmis. Ei jää sormisuussa odottamaan apua, kekseliäs.

--- Lainaus päättyy ---
Nuohan tuli juuri julki kun peltikatot oli hakattu kirveellä, petkeleellä, lapiolla ja rautakangella reikiä täyteen. Lumenpudottajat from Estonia, kaverillani kattopeltiliike, hommia on kuulemma kiitettävästi.
ps samat asiat saa lukea lehdistä, ei ollut mun päästä pelkästään 8)

aaoulusta:
Alkuperäiseen aiheeseen viitaten pidän itseäni ja muutkin pitävät TI-tekijänä, aikas monia alueita esim. rakennus, auto, vene, saneeraus, ruoka, kodinhoito,terveyden hoito (lähinnä oma terveys). joskin on vähentynyt tuo rakennus puoli emempi huoltopuolelle....

-------:
sen verta opiskelen ennen työhön alkamista, että ei oo ns. mustia aukkoja, jos vähänkään ossan teen jotain. Yrittäähän aina voi.  :) >:( :)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View