Matkailukeskustelut > Matkailu kotimaassa

Pidemmän asuntoauton parkkeeraaminen

<< < (3/3)

HiTec:
Noin periaatteessahan sen ajoneuvon tulee mahtua sille osoitettuun ruutuun ja mikään osa ei saa olla yli rajojen, ei edes peilit. Tämä onkin silleen mielenkiintoine kärrynkin kanssa kun siinähän on tavallaan kaksi ajoneuvoa, jotka on toki kytkettyinä toisiinsa, mutta siis eikös sillä saisi ihan luvallisestikin silloin vallata kaksi peräkkäistä ruutua. Tosin moni yhdistelmä on sen verran pitkä, ettei läheskään aina mahdu edes tuolleen ruutuihinsa.

Itse siis käyttäisin ns. maalaisjärkeä, jossain alueen reunalla yleensä on paikkoja, joihin voi sen peräylityksen tunkea s.e. renkaat ovat yhä ruudussa. Harvemmin noista tullee sanomista. Ja jos tuo ei ole mahdollista, niin se on sitten ns. Herran haltuun ja lotto vetämään, tuliko sitä voittoa useamman ruudun valtaamalla vaiko eikö.

--- Lainaus käyttäjältä: Karabiilisti - 15.07.2025     kello on 07:57 ---Jossain on ok jos makselee kaksi peräkkäistä ruutua, jossain tulee pysäköintisakko vaikka olisit maksanut ne kaksi. Jossain riittää yhden maksu.

--- Lainaus päättyy ---
Tuo aiheuttaakin esim. Hki:ssä mielenkiintoisia tilanteita kun se tosiaan on ajoneuvo per ruutu, ei yhteen useampia, eikä yksi saa vallata useampia ruutuja, vaikka jokainen ruudussa olija taikka ruudun ylittäjä maksaisi useammastakin ruudusta. Näin tuolla näkeekin joskus kadunvarsia, jotka nopeasti näyttää about tyhjiltä, mutta siellä onkin sitten prätkät vallanneet nuo ruudut, pyörä per ruutu. Järkeä käyttäen yhteen ruutuun kyllä mahtuisi 3 pyörää helpostikin, mutta pykälät on ne mitkä on.

Mautoilija:
Ruuduton kiekkkopaikka on paras. Kun omistaa terveet jalat. Marketissa aina 4 ruutua.

Raksaus:
Itse en ole koskaan kyllä kehdannut neljään ruutuun parkkeerata. Kahteen mahtuu. Mutta useimmiten pyrin parkkeeraamaan siten, että ulko oven puolella ei enää ole parkkipaikkoja eli parkkirivin päätypaikkaan. Minulla kun ei ole kuin yksi ovi autossa.

Tosin eräänä aurinkoisena ja kuumana kesäpäivänä jokunen vuosi sitten Heinolan Lidlin pihalla kun olin parkkeerannut viimeiseen sallittuun paikkaan niin että ovi oli puolelle jonne ei saa parkkeerata, niin vaikka parkkipaikka oli lähes tyhjä, niin olipahan joku parkkeerannut ja vielä ihan kulkeen etten pääsyt autoon sisälle. Kohtuu pitkältä tovilta tuntui odotella kunnes keski-ikäinen täti tuli autolleen ja sanoi että auto piti saada mahdollisimman hyvin varjoon, koska autossa olisi muuten tullut hänen koiralleen liian kuuma.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View