Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Varaosien hinnoittelu Suomessa

<< < (9/16) > >>

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: Karabiilisti -  6.07.2025     kello on 21:32 ---Mutta ketjuun liittyen ei se hihnan kesto riipu siitä mistä maasta remmi ostetaan....kalliis ti suomesta ostettu katkeaa ihan yhtä hyvin kuin muualta ostettu.

--- Lainaus päättyy ---
Mites takuu...?

Itse vaihdatan hihnan ja muut hilppeet aina merkkihuollossa. On ainakin jonkinlainen takuu varaosissa ja työssä.

Karabiilisti:
Takuu on tietty puute.
Jos haluaa takuun niin osa pitää ostaa sen asentavasta korjaamosta.
Muuten homma menee pallotteluksi osan ja asennuksen välillä.

Teeseitse asennuksissa tuolla ei ole väliä. Osian on tullut asennettua viimesen 10 vuoden aikana kohtuullinen määrä ja yksikään ei ole takuuaikana hajonnut.
Joskus voi tietty hajota. Mutta jos siihen asti on säätstänyt esim 5000euroa ostamalla halvalla ja asentamalla itse niin joku 50eur menetys ei ole paha.

Sen sijaan esim jakoremmi on osa jonka saa uudempaan käyttikseen asentaa merkkiliike juurikin takuun ja vastuun vuoksi. Siinä kun parin sadan euron säästö voi aiheuttaa 5000 euron menon.
Tosin jos esim 2v sitten asennettu merkkiliike remmi pätkähtää ja kone menee sulattokuntoon niin tuskin korvaavat uutta...

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: Karabiilisti -  6.07.2025     kello on 23:07 ---Sen sijaan esim jakoremmi on osa jonka saa uudempaan käyttikseen asentaa merkkiliike juurikin takuun ja vastuun vuoksi. Siinä kun parin sadan euron säästö voi aiheuttaa 5000 euron menon.
Tosin jos esim 2v sitten asennettu merkkiliike remmi pätkähtää ja kone menee sulattokuntoon niin tuskin korvaavat uutta...

--- Lainaus päättyy ---
Elikä jakohihnaa ja muita siihen liittyviä hiluja ei pidä ostaa erikseen...

Siis voidaan unohtaa jakohihnan osto tarvikkeena, ellei tee koko asennushommaa itse. Silloin itse myöntää itselleen myös takuun.
Noita muita varaosia voi itekin asentaa kykyjensä mukaan, kuten iskarit, jouset, jaruosat ym. Niin ja perushuollot. Niitä ei tarvitse huoltoliikkeessä tehdä välttämättä, jos takuu on jo autossa mennyt umpeen.

Mulla auto piti pahaa ääntä käynnistyksessä ja sammui. Auto vietiin lavetilla korjaamolle. Kysyin, mitä tehdään, jos huollossa vaihdettu pari vuotta vanha remmi on katkennut. Vastasi, että korjataan veloituksetta, tai hommataan korjattu moottori. Vika oli kuitenkin vain jäätyneessä polttoainesuodattim essa sillä kertaa.

Karabiilisti:
Onko Suomessa oikeasti jossain moinen korjaamo joka vastaa työstään niin, että oikeasti korvaisi tilalle toimivan moottorin jos heidän asentamansa jakohihna katkeaisi 2v iässä?
missä päin? ...vois siirtyä asiakkaaksi.

Kun edes merkkiliikkeet ei tahdo korvata jos hihna pritkahtaa vaikka vasta puolet jakohihnan huoltovälistä on ajamatta ja orkkis osat.

Volvo taisi mainostaa että heidän asentamilleen orkkis osille elinikäinen takuu...mutta korvaako myös noiden osien aiheuttamat lisävauriot....

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: Karabiilisti -  7.07.2025     kello on 08:39 ---Onko Suomessa oikeasti jossain moinen korjaamo joka vastaa työstään niin, että oikeasti korvaisi tilalle toimivan moottorin jos heidän asentamansa jakohihna katkeaisi 2v iässä?
missä päin? ...vois siirtyä asiakkaaksi.

--- Lainaus päättyy ---
En viitsi mainostaa...

Hyvä luotto korjaamoon perustuu pitkäaikaisiin samantyyppisiin harrastuksiin. Voi olla, että vastaus olisi toinen, jos joku känkkäränkkä auton omistaja kysyisi takuukorjauksesta uhoamalla ja henkseleitä paukutellen.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View