Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin tietotekniikka
Peruspuhelinta etsimässä
Alan:
^
Plotterina iPad on hintaansa nähden huikea, näyttö on iso siihen hommaan. Ja mobiililaitteena, mutta ilman 3G:tä se jää torsoksi. Karavaanarille ihan ykköspeli, kun läppäri on auton pöydällä turhan tilasyöppö ja vaikea vänkärin käyttää ajossa. Siitä huolimatta, että mulla on Macbook Air eikä mikään tiiliskivi.
K.E.V:
--- Lainaus käyttäjältä: putkimies - 14.11.2011 kello on 21:27 --- Minun tietääkseni lähes kaikki uudet puhelimet latautuu mikro USB laturilla.
--- Lainaus päättyy ---
Mutta se on vain lähes. Ja noita "perinteisiä Nokian latureita on maailma täynnä :D Itse korjaan lähemmäs sata kuin 2 puhelinta vuosittain, vaihdan näyttöhä latausliittimiä, eri osia sinne sisälle. Joihinkin jopa kolvinkäyttöön tarvitsevaa juttua (virtakytkintä) . Ja siinä tullut esille tuo varaosien saanti
--- Lainaus käyttäjältä: Alan - 15.11.2011 kello on 07:15 ---^
Plotterina iPad on hintaansa nähden huikea, näyttö on iso siihen hommaan. Ja mobiililaitteena, mutta ilman 3G:tä se jää torsoksi. Karavaanarille ihan ykköspeli, kun läppäri on auton pöydällä turhan tilasyöppö ja vaikea vänkärin käyttää ajossa. Siitä huolimatta, että mulla on Macbook Air eikä mikään tiiliskivi.
--- Lainaus päättyy ---
No ei minun Nokia Booklet vie enempää tilaa kuin iPad ja siinä saa sentään kannen käännettyä auringon eteen jotta näkee näytöstä jotain. Lisäksi on näppäimistö, gps,3g,wlan,bluetooth,sd-lukija jne. Ei lainkaan ketuta iKoneen puute
--- Lainaus käyttäjältä: Weicco - 14.11.2011 kello on 21:54 ---
--- Lainaus päättyy ---
Ossi66:
--- Lainaus käyttäjältä: 99672 - 14.11.2011 kello on 21:28 ---Tiedoksi, puhelimien latausliittimet on nykyään stardardisoitu, joten kaikki uudet laturit ja puhelimet käy ristiin (latausliitin on microUSB). Eli vähän huono argumentti Nokialaisen puolesta ;)
--- Lainaus päättyy ---
Eipä taida microUSB -laturia löytyä vielä monesta mökista. Mulla ja oman firman työläisillä on kaikilla kun semmonen tuli mokkulan mukana. Autoon puti ostaa erikseen microUSB laturi Tuurin reissulla. Keneltäkään muulta en ole vielä tuommoisia lähipiiristä tavannut. Menee vielä 2-3 vuotta ennenkuin nuot microUSB -laturit alkaa yleistymään. Sittenkin halpojen peruspuhelimien käyttäjillä on vaan "piikkimalleja"
K.E.V:
--- Lainaus käyttäjältä: 99672 - 14.11.2011 kello on 21:28 ---Tiedoksi, puhelimien latausliittimet on nykyään stardardisoitu, joten kaikki uudet laturit ja puhelimet käy ristiin (latausliitin on microUSB). Eli vähän huono argumentti Nokialaisen puolesta ;)
--- Lainaus päättyy ---
Olisikin käytännössä, ei pelkästään puheissa
--- Lainaus käyttäjältä: 99672 - 14.11.2011 kello on 21:28 ---Sitä paitsi, mitä järkeä on korjata 100€ puhelinta takuuajan jälkeen?
--- Lainaus päättyy ---
Enpä tiedä, ihmiset korjauttaa puhelimiaan esim sen vuoksi kun heidän kuvansa ja tekstrinsa , puhelinnumeronsa jne ovat siellä puhelimessa , valitan mutta se on suuri yleisö joka sitä teettää en minä. Omat tavarani ovat sekä Himan pc:llä että Nokian pilvipalvelimella.
--- Lainaus käyttäjältä: 99672 - 14.11.2011 kello on 21:28 ---Oma E75 taas pitäisi viedä huoltoon, se kun ei enää synkaa posteja eikä aina kalenteriakaan. Mut se on duunipuhelin niin sillä ei ole niin väliä ;D Oma kinkki ZTE taas porskuttaa ilman mitään ongelmaa 8) 8)
--- Lainaus päättyy ---
Ei kai siihen huoltoa tarvitse, kirjanpitäjälläni oli samaa ongelmaa, resetoin sen tehdasasetuksille ja päivitin itse.
Taas ZTE:hen en koske kuin pitkällä käytetyllä vessapaperilla. 7/10:stä mitä ollut niin on rikki, softa takkuaa jne. Perjantaina myin 50:llä juuri takuuhuollosta tulleen eräälle jonka oma oli kops, Ja eivät korjanneet kun ei ollut takuutodistusta :-X , Nokiassa onnistuu imeillä tuokin 8)
99:
--- Lainaus käyttäjältä: kahtaenvaihda - 15.11.2011 kello on 08:20 ---Olisikin käytännössä, ei pelkästään puheissaEnpä tiedä, ihmiset korjauttaa puhelimiaan esim sen vuoksi kun heidän kuvansa ja tekstrinsa , puhelinnumeronsa jne ovat siellä puhelimessa
--- Lainaus päättyy ---
Nämä korjauttajat taisivat olla samaa porukkaa jotka vaihtoivat älyppuhelimesta peruskapulaan?
No, normaali prosedyyri tuossa tilanteessa olisi ottaa ne tiedot sieltä puhelimesta ja siirtää ne uuteen puhelimeen. Tulisi halvemmaksikin pitkänpäälle (Puhelinnumerot ja SMS viestit on normaalisti SIM kortilla, ja kuvat tms. muistikortilla. Luulis olevan helpompi vaihtaa nuo vaan uuteen puhelimeen kuin alkaa korjailee vanhaa. IMO)
--- Lainaus käyttäjältä: kahtaenvaihda - 15.11.2011 kello on 08:20 --- Ei kai siihen huoltoa tarvitse, kirjanpitäjälläni oli samaa ongelmaa, resetoin sen tehdasasetuksille ja päivitin itse.
--- Lainaus päättyy ---
Tämä puhelin vain väittää että päivityksiä ei ole saatavilla. PC:llä nyt vois kokeilla, mutta en jaksa alkaa asentelemaan uutta käyttista vain sen takia että pääsisin testaamaan noksun päivitystä (miksi ihmeessä tuo PC:llä päivittäminenkin on tehty niin hankalaksi?)
--- Lainaus käyttäjältä: kahtaenvaihda - 15.11.2011 kello on 08:20 ---Taas ZTE:hen en koske kuin pitkällä käytetyllä vessapaperilla.
--- Lainaus päättyy ---
Niin no, tuo satkun ZTE tuntuu vain huomattavasti laadukkaammalta kun tuo 400 euron E75, softa loogisempi ja toimii paremmin. Lisäksi puhelin pysyy mekaanisesti paremmin kasassa.
Itselle kun tuo merkki ei ole tärkeä, lähinnä toimivuus ja soveltuvuus omaan käyttöön. Mutta ymmärrän kyllä että joillekin merkki on kaiken A ja O, onhan maailma täynnä merkkituotteita koska ne tekevät kauppaansa.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta