Tekniikkakeskustelut > Kaasulaitteet
Kaasupullojen kiinnitys
99:
--- Lainaus käyttäjältä: T-Cat - 12.04.2025 kello on 21:44 ---Komposiittipullo kyseessä ilmeisesti.
--- Lainaus päättyy ---
Joita hyvin harva edes käyttää matkailuvehkeissä.
Yrjö:
Joo komposiittipulossa ei kait ole kierreventtiliä yleensä?
Tosin me käytämme painoventtiiliä, joka ilmeisesti on harvinaista, emme kuitenkaan komposiitti pulloa?
On ehdotettu sidontaan:
https://www.puuilo.fi/jape-pikalukkovyo-5m-2kpl?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=PM%20-%20Tamforce&utm_id=22097580180&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw2N2_BhCAARIsAK4pEkXgdCHgJrhfB6uKL5Zo3FFwXPCkjKgHLSgLZl21wo1iDxWd7OR0EmEaAklAEALw_wcB
Koska painava teräspullo täytenä saattaa painaa n. 25 kg. olen aika skeptinen tälläisen hihnan kestävyyteen jos siihen kohdistuu ehkä jopa 10-15 G-voima. Kiinitys kohdatkin pitää olla jossain muussa kun heikossa muovissa kiinni.
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: Yrjö - 13.04.2025 kello on 12:13 ---Koska painava teräspullo täytenä saattaa painaa n. 25 kg. olen aika skeptinen tälläisen hihnan kestävyyteen jos siihen kohdistuu ehkä jopa 10-15 G-voima. Kiinitys kohdatkin pitää olla jossain muussa kun heikossa muovissa kiinni.
--- Lainaus päättyy ---
Näinhän se on.
Ja eihän nuo pärekorit muutenkaan isompia mällejä kestä.
Pullot on kuitenkin hyvä olla kunnolla kiinni, saattavat muuten jopa irrota ja repiä letkuja.
Wanhemmassa kalustossa kun ei edes ole mitään turvavimpaimia.
Karabiilisti:
Mulla oli kahdella tuollaisella remmillä kiinni työkalupakki peräkontissa kun aikoinaan ajoin mustalla jäällä ojaan.
Pakin paino ehkä 10kg.
Molemmat remmit katkesi ja pakki iski vielä 5mm vanerin läpitte ja vararengas syvennyksen peltiin sellasen 5cm lommon.
Siihen aikaan oli käytössä rattilukkotankoja ja sellainen oli takajalkatilassa, se ei paina paljoa mutta sai sen verran vauhtia äkkipysäyksestä että iski kardaani tunneliin myös sellasen lähes 5cm lommon.
Törmäyksissä voimat on helposti melkoisia.....
Joten sitä voi helposti kuvitella millainen pommi on 25kg kaasupullo....ja mitä tapahtuu esim letkulle....
K.E.V:
--- Lainaus käyttäjältä: Karabiilisti - 14.04.2025 kello on 07:33 ---Mulla oli kahdella tuollaisella remmillä kiinni työkalupakki peräkontissa kun aikoinaan ajoin mustalla jäällä ojaan.
--- Lainaus päättyy ---
Kitkat alla?
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta