Tekniikkakeskustelut > Käyttö- ja jätevesi
Harmaaveden tyhjennys
Ossi66:
Jos laskee maahan, pitäisi huolehtia siitä että se suodattuu maaperän eikä kulkeudu suoraan esim. sadevesiviemäriin, josta se menee yleensä suodattamattomana vesistöön.
Kotipihalla lasken suoraan alle, jolloin se suodattuu vaunupaikan pohjasoraan ja kulkeutunee sieltä pikkuhiljaa salaojien kautta sadevesiviemäriin.
Muualla esim. yön yli "puskassa" kaadan yleensä vajaan litran tilkan jonnekin sammalikkoon puunjuurelle.
Alueilla aina harmaavedelle määrättyyn paikkaan.
Yrjö:
Silloin harvoin kun reissussa tyhjennän, niin lasken sitä varten muokattuun 10 l. muovi kanisteriin ja kannan puiden lannoitukseen.
Kotona käytän kemssan huuhteluun, jolloin se menee kunnalliseen viemäriin.
Mautoilija:
Ihmisvartalon pesuun ja ruokailuvälineiden puhdistukseen käytetty vesi ei ole ongelmajätettä. Metsäpuskasta lähtiessä tyhjenee säliö.
Asutussa paikassa sadevesikaivoon. Jos tämä saastuttaa vesistöjä, pitäisi tarkastella mitä jätteitä kulkeutuu sadeveden mukana.
seppoko:
--- Lainaus käyttäjältä: Mautoilija - 9.02.2025 kello on 10:49 ---Asutussa paikassa sadevesikaivoon. Jos tämä saastuttaa vesistöjä, pitäisi tarkastella mitä jätteitä kulkeutuu sadeveden mukana.
--- Lainaus päättyy ---
Vuosia sitten on annettu suositus, että järvenrantasaunasta ei saisi käydä pesulla eikä huuhtoutumassa järvessä. Mattojen pesusta puhumattakaan.
Lisänä se on "rikka rokassa". Mutta eihän minä-minä-ihmiset osaa sitä ajatella.
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: seppoko - 9.02.2025 kello on 12:01 ---Vuosia sitten on annettu suositus, että järvenrantasaunasta ei saisi käydä pesulla eikä huuhtoutumassa järvessä. Mattojen pesusta puhumattakaan.
Lisänä se on "rikka rokassa". Mutta eihän minä-minä-ihmiset osaa sitä ajatella.
--- Lainaus päättyy ---
Helsingin kaupunki työntää normaalivuosina lunta mereen valtavia määriä.
Ajattele siinä sitten omaa pesuasi.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta