Tekniikkakeskustelut > Käyttö- ja jätevesi

Harmaaveden tyhjennys

<< < (3/7) > >>

Moppc:

--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali -  9.02.2025     kello on 14:05 ---Helsingin kaupunki työntää normaalivuosina lunta mereen valtavia määriä.
Ajattele siinä sitten omaa pesuasi.

--- Lainaus päättyy ---

Todellakin. Kuulostaa toivottomalta...

"Lumenkaato mereen on loppumassa Helsingissä, mutta tämä kestää todennäköisesti kymmenen vuotta. Hernesaaren lumenkaatopaikka on tarkoitus sulkea vuoteen 2033 mennessä."

https://yle.fi/a/74-20054464

Mautoilija:

--- Lainaus käyttäjältä: seppoko -  9.02.2025     kello on 12:01 ---Vuosia sitten on annettu suositus, että järvenrantasaunasta ei saisi käydä pesulla eikä huuhtoutumassa järvessä. Mattojen pesusta puhumattakaan.
Lisänä se on "rikka rokassa". Mutta eihän minä-minä-ihmiset osaa sitä ajatella.

--- Lainaus päättyy ---
Mainitsinko järvenrantasaunaa tai matonpesua? Minä-minä-ihmiset voivat esimerkiksi ajatella kaivosten jätevesiä.
Mietipä sade/harmaavesien suhdetta. Harmaavettä on noin 20-30 litraa. Sadevesien määrää en tiedä, sateesta riippuen useita kuutioita. Mitä kaikkea menee niiden mukana. Rengaskumia, tupakantumppeja, roskia, raskasmetalleja, pakokaasujäämiä, auton kemikaaleja... Voit keksiä  itse lisää.
Varmastikin on käynyt selville että olen metsäpuskien ystävä. Kaupunkityhjennykse t ovat harvinaisia. Ällös huoli.

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: Mautoilija -  9.02.2025     kello on 14:28 --- Minä-minä-ihmiset voivat esimerkiksi ajatella kaivosten jätevesiä.

--- Lainaus päättyy ---

Ei ne ajattele, pitää saada patteriauto....
Se on niiiiiiiiin vihreää kun vedet pilataan.

Karabiilisti:
Harmaa vesi laskettuna vaikka soratien pinnalle ei pahemmin päästöjä aiheuta. Imeytyy siihen ja sitoo pölyä.
Siihenhän on käytetty suolaa ja jopa jäteöljyä.... :-X

Mautoilija:
Ajettaessa ei kannata tielle laskea. Takaseinä voi olla mielenkiintoisen näköinen.
Jonkinlainen ohjaamosta käytettävä venttiili olisi mukava. Helposti häätää imussa roikkujat.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View