Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä
Läppärin latailu (aloittelija)
99:
Ihmettelen mihin porukoilla menee sähköä niin paljon ettei akulla pärjää (varsinkin jos on paneeli katolla), kun pitää aina olla piuhan päässä?
Itsellä ei ikuna ollu ongelmia sähkön riittävyyden kanssa, ja sitä sähköä on sentään käytetty huolettomasti. (no, ehkä kerran pari pitänyt vähän rajoittaa käyttöä monen päivän pilvien takia)
ohikulkija:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 29.01.2025 kello on 20:39 ---Invertteri tarvitaan suurikulutteisiin laitteisiin...
Mulla ainoastaan mikrouuni ja vedenkeitin on enää invertterillä käytettäviä. Kaikki vähemmän virtaa vaativat toimii USB ja Tupsy pistokkeista. Tuo sähköhammasharja tosiaan tarvii vielä verkkovirran. Sen voi ladata jollain siirtymämatkalla invertterillä. Parissa viikossa ei vielä ole siihenkään lataustarvetta.
--- Lainaus päättyy ---
Nämä tämän ketjun viittaukset sähköhammasharjaan aiheuttivat sellaisen ahaa-elämyksen että tajusin että 12V virtaahan tuo Braunin harjan reissukotelo ottaa kun sama 12V virtalähde kuin vanhassa partakoneessa oli. Liekö toimisi ihan tupakansytytinliitt imen piuhaan muuntajan tilalle vaihtamalla? Jotkut laitteet ei kyllä taida oikein tykätä latausjännitteistä vaan pitäisi olla lähempänä nimellisjännitettä.
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: 99 - 29.01.2025 kello on 20:54 ---Ihmettelen mihin porukoilla menee sähköä niin paljon ettei akulla pärjää (varsinkin jos on paneeli katolla), kun pitää aina olla piuhan päässä?
Itsellä ei ikuna ollu ongelmia sähkön riittävyyden kanssa, ja sitä sähköä on sentään käytetty huolettomasti. (no, ehkä kerran pari pitänyt vähän rajoittaa käyttöä monen päivän pilvien takia)
--- Lainaus päättyy ---
Mulla ei toimi mikään kaasulla...
Ei ole kaasulämmitystä, kaasuliesiä, eikä kaasujääkaappia. Voisiko nämä vaikuttaa sähkön kulutukseen?
Ossi66:
Itte laittaisin työpisteen lähelle tällaisen USB-pistorasian
https://www.motonet.fi/tuote/four-connect-vedenpitava-usb-ca-pistorasia-jannitenaytolla?product=48-00289
Tuolla hoituu se työläppäri ja känny yms.
Sitten sille toiselle läppärille jo aiemmin mainittu 12V virtalähde.
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 - 30.01.2025 kello on 06:09 ---Itte laittaisin työpisteen lähelle tällaisen USB-pistorasian
https://www.motonet.fi/tuote/four-connect-vedenpitava-usb-ca-pistorasia-jannitenaytolla?product=48-00289
Tuolla hoituu se työläppäri ja känny yms.
Sitten sille toiselle läppärille jo aiemmin mainittu 12V virtalähde.
--- Lainaus päättyy ---
Mikä noissa mahtaa olla latausteho...
Yleensä nuo ovat heikkotehoisia. Mulla ei ladannut kunnolla edes kännykkää. Itse poistin tuollaisen ja asensin tupsy pistorasian tilalle reikään. Siihen sitten tupsy pistorasiaan asensin erillisen tehokkaan USB autolaturin, niin jopas latasi.
Joku tällainen. Pienitehoisempikin riittäisi.
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/866320/FoneKit-Travel-100W-autolaturi
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta