Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä
Läppärin latailu (aloittelija)
joe244:
--- Lainaus käyttäjältä: megaman - 29.01.2025 kello on 19:21 ---^
En minä ainakaan lataa sähköhammasharjaa jatkuvasti, akku kestää kauan, ja kun merkkivalo alkaa ilmoittamaan lataustarpeesta, senkin jälkeen toimii vielä viikon helposti. 😬
--- Lainaus päättyy ---
Mulla loppuu alle 4 viikon >:( Ja partakoneesta vielä nopeammin :( Partakoneita tosin on jo usb ladattavia, olisikohan oralin sähköhammasharjojak in?
K.E.V:
On itselläkin Invertteri. Tosin sillä en lataa kuin sähköhammasharjan. Ja olen jonkin kuukauden vuodessa liikenteessä. Pääosin ilman seinätöpseliä paitsi jos alueelle menee ja kuuluu vuorokausimaksuun eikä saa tingittyä pois.
Yrjö:
--- Lainaus käyttäjältä: Kames - 29.01.2025 kello on 18:44 --- Invertteri siksi että pystyy nakkaamaan normaalit läppärinlaturit pistokkeeseen, mutta sitä tässä juuri pohdinkin että pärjäisikö pelkillä 12V jotka ottaa tupakansytyttimestä virrat.
--- Lainaus päättyy ---
Meillä molempi parempi.
Läppäri ja telkari ym. pienellä jänniteellä toimivat vie akusta suunnilleen puolet virtaa, jos otetaan suoraan 12 V. verrattuna invertterin kautta.
Valinta on vaikeaa?
jeesus61:
mulla on ollu vasta 27v oma ja jos ny tässä ajassa jotain oppinu niin et maailma muuttuu mut 230V pysyy. pienin mahollinen siniaaltoinvertteri paras. sillä pienin tyhjäkäyntivirta ja paras yhteensopivuus. ongelmia on noitten 12V kautta kun telkkarit sammuilee ku sytyttää kaasuliekkiä. mut joo sellaset on käytössä itellä säästääkseni akkua.
Aakku:
Invertteri tarvitaan suurikulutteisiin laitteisiin...
Mulla ainoastaan mikrouuni ja vedenkeitin on enää invertterillä käytettäviä. Kaikki vähemmän virtaa vaativat toimii USB ja Tupsy pistokkeista. Tuo sähköhammasharja tosiaan tarvii vielä verkkovirran. Sen voi ladata jollain siirtymämatkalla invertterillä. Parissa viikossa ei vielä ole siihenkään lataustarvetta.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta