Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä

smart alternator ongelma

<< < (6/8) > >>

Aakku:
Mulle ei aukea, miksi hupiakut imee ajoakun tyhjäksi...

DC/DC buusteri katkaisee syötön hupiakkuun, kun jännite starttiakussa laskee raja-arvoon. Ajoakkuun jää aina riittävä starttivirta.
Mulla toimii näin. Ajoakusta siirtyy virtaa hupiakkuihin vain virrat kytkettynä. Silloin ei starttiakku tyhjene, kun auton laturi puskee lisää virtaa auton käydessä. Jos älylaturi jostain syystä laskee jännitettä, niin samalla syöttö hupiakkuunkin lakkaa.

"Masi":
No nyt tulee mieleen että joku " insinööri" on ruvennut viisaaksi ja tehnyt lisäyksiä sähkösysteemii ymmärtämättä mitä on tehnyt ;)
Eli onko alkuperäinen vai lisäilty jotain, akkuja sun muuta ?

jeesus61:
juu on lisätty sitä sun tätä. tehtaan jäljiltä ei oo käytöss juur mitään paitsi perussydeemi ilman buustereita. jääkaappi oli pakko poistaa käytöstä. ongelma FIAT ECU softassa joka ei toimi jos on hupiosastolla vaikka toimisto.

ajuri:
Eli ilmeisesti  ei olla onnistuttu asennuksissa ihan hyvin. Kyllähän kaikkien kuuluisi toimia, ilman mitään jääkaapin poistamisia yms. Vielä miten ecu voi vaikuttaa asunto-osan toimintaan. Sehän on vain alustan/moottorin ohjaukseen. Outo asia on.

jeesus61:
DC/DC buusteri katkaisee syötön hupiakkuun, kun jännite starttiakussa laskee raja-arvoon. Ajoakkuun jää aina riittävä starttivirta.
Mulla toimii näin.

joo siis on siellä ne rajat. kun pistää rajan esim 12.0V + 0.5V niin lakkaa hupiakkujen lataus kokonaan jos ajaa cruisella. kyllä siellä pitäis se 12.5-12.8 volttia ajon aikana olla mutta ECUn mielestä ei tarvi. 11V riittää. on mulla kyllä sen ajoakun maakarvan pikaliittimen ohitus vielä testaamatta vaikken siihen usko ku normaalisti starttaa nätisti eikä liitin kuumia.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View