Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä

smart alternator ongelma

<< < (5/8) > >>

ajuri:
No eipä oo kyllä koskaan tullut eteen tuommoinen yhtälö. Onko tuo autosi varmasti 20 vuosimallia? Mulla kun tuo buusteri hoitaa kummatkin akut ja vieläpä oikein. Ajoakku ja 2 hupiakkua, kaikki AGM akkuja. Akkujen lataus on päästöjen takia tehty tuollaiseksi, tolla buusterilla saadaan ohitettua noi lataussyklit.

jeesus61:
no juhannuksen jälkeen -20 sain hakea kuopiosta. silloin ei ollu vielä buusteria vakiona. korona-ajan kaappi josta ei mitään vikaa puutu. ohjekirjassa kehotus ladata tolppasähköllä niin usein kuin voi. niin ei se buusteri sitä ajoakkua ehdi tyhjätä jos käyttää hupiakkua vain valaistukseen ja ajaa alle tunnin ja joka päivä. pitemmässä ajossa ja jos on sitten hupiakut jo vajautunu tietsikasta ja telkkarista edellisinä päivinä niin sitten. akun vaihdon jälkeen kerran oon tarvinnu aggrea starttaukseen. mut ajoakun jännitettä piti valvoa victronin sovelluksessa. se tippuu helposti alle 12V. uudelleen starttaamalla saattoi alkaa ladata 12.8V:iin.

"Masi":
Minkähän valmistajan sätös on kyseessä, kun älylaturi ongelmat on ratkaistu jo vuosia ennen 2020 vuotta, myös viat pohjaisissa matkamökeissä ;)

ajuri:
Jälkiasenteinen meidänkin dugatossa on buusteri. Aika omituiselta toi ohjekirjakin kuulostaa. Onko kyseessä oikea matkailuauto vai peltikoppainen retkeilyauto? Tuo ohjekirjan ohjeistus on niin erikoinen. Mikä asunto-osan valmistaja? Mulla dethleffs ja ei ole ohjekirjassa mitään tuollaisia sepustuksia. Niin ja mullakin vielä se vanhempi moottorimalli 2.3 multijet. No hyvä jos sait toimiin, kannattaa kyllä seurailla jännitteitä ja virtoja. Tuntuu vaan et joku on nyt tehty tai asennettu väärin.

jeesus61:
talvilämmin euramobil activa alkovi välipohjalla ja isolla takatallilla. "isommalla" koneella et jaksais ne kasselin mäetkin nousta. kilometrejä takana vasta 112 788.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View