Tekniikkakeskustelut > Sähkölaitteet
Akun lataaminen ajossa
mike:
Olisiko kenelläkän kokemuksia moisesta? Toimiiko niin kun on luvattu? Olen ainakin lyhyellä kokemuksella tyytyväinen! Mutu tuntuvat arvelevat miten sattuu! Eihän se paljoa tehosta mut kuitenkin. 1000 lapin meno reissulla kiitettävästi !
ktako:
--- Lainaus käyttäjältä: mike - 20.08.2024 kello on 20:39 ---Olisiko kenelläkän kokemuksia moisesta? Toimiiko niin kun on luvattu? Olen ainakin lyhyellä kokemuksella tyytyväinen! Mutu tuntuvat arvelevat miten sattuu! Eihän se paljoa tehosta mut kuitenkin. 1000 lapin meno reissulla kiitettävästi !
--- Lainaus päättyy ---
Juuri asennin wictronin orionin DC-DC laturin autooni. Ainakin nyt pukkaa hupipuolen agm akuillle 14.7v ja saan ne toivon mukaan ajossa täyteen ladatuiksi. Auton Laturin 13.5 v jännite ei siihen oikein tahdo riittää. Testiretkelle huomenna ja sitten oon viisaampi tuon hyödyistä. Voihan olla, että akutkin menee vaihtoon jos ovat alilatauksesta hapantuneet. Sitten lifepot peliin. Thumb
Yrjö:
--- Lainaus käyttäjältä: Masa matkailija - 20.08.2024 kello on 07:50 ---Oman kokemuksen mukaan ajonaikainen lataus on aika heikko vaikka olisi kyseessä lyhyet johdot ja hyvä laturi. On kahdesta autosta ja muutamasta vaunusta kokemus.
--- Lainaus päättyy ---
Meillä kahdella edellisellä veturilla latasi tyydyttävästi. Nykyisellä välttävästi,ei toistaiaeksi ole meidän käytöllä( telkkari,läppäri ja puhelimet) virtaska loppunut, hiukan joskus on jännittänyt. Yleensä yksi yö paikassa, harvoin kolme.
Valtakunnan verkkoon liitän yleensä vain kotipihassa.
Joskus käy mielessä tuo Dc-Dc laturi, mutta menee heti pois, kun hintaa katson.
Hesus:
--- Lainaus käyttäjältä: Yrjö - 21.08.2024 kello on 09:00 ---
Joskus käy mielessä tuo Dc-Dc laturi, mutta menee heti pois, kun hintaa katson.
--- Lainaus päättyy ---
itse kans hieman ihmettelen miksi joku päätyy tuohon, kun melkeen samaan rahaan saa aurinkosähköpaketin?
sit kuitenkin ajetaan vaan joku 2h päivässä, mutta aurinko paistaa melkeen 20h...
(talvella tietty eri, mutta varmaan yli 90% karavaanmatkailusta tapahtuu kuitenkin kesällä)
Aakku:
CTEK D250SE DC/DC laturi käytössä...
Pari vuotta ollut ja on toiminut hyvin. Syöttää hupiakkuja auton laturilla ja aurinkokennoilla. Puskee virtaa kennoista myös starttiakkuun. Autossa itessään on älykäs latausjärjestelmä, eli jännite heittelee. Haaveena aikanaan ehkä LiFePo akut, joskin vakio 2x100 Ah akuillakin pärjää.
Tämä nyt ei liity aloittajan suunnitelmaan muuten, kuin sivujuonteena.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta