Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin tietotekniikka

GSM liittymä

<< < (4/12) > >>

Ossi66:
Työnantaja vaihto DNAn 4G Elisan 5G liittymiin ja todella huonosti pelaa netti 5G:llä. Käytännössä parempi kun sallii käyttää vaan 4G ja sekin meleko hankala. Väittäisin että DNA oli parempi niillä SFC-alueilla, missä normisti liikutaan.
Harmi kun vaimolla nykyisin myös Elisa, niin ei voi enää vaihtaa operaattoria jos oma ei pelaa.

Tämä sometus kyllä toimii, mutta työnteko tai suoratoisto vaatii usein puhelimen noston vaunun katolle.

Vesa:
Nyt tulee omakohtaista mutu tuntumaan operaattoreista.

Elisa ==> nopea ja hyvä jos toimii eli kuuluvuus tosi paikka sidonnaista. Paljon katkoksia ja alueita joissa ei kuulu. (kokemus muutaman vuoden takaa). Esim. SFC Kalajärvi Peräseinäjoella ei toiminut netti alueella muutama vuosi sitten.

Telia ==> Tasainen suorittaja, aina kuuluu, missään ei huippunopeuksia

DNA ==> Meille parhaiten sopiva operaattori, Meidän seudulla maalla nettinopeus 5G yhteydellä vähintäänkin riittävä ja 4G liittymät kännykässä riittävällä prioriteetillä verkossa, ei katkoksia maatiellä. eli nopea ja tasoinen suoritus

Minun mielestäni paras kompo on olla taloudessa DNA:n ja Telian Liittymä.

Tämä oli minun puhdas operaattorijumppaan perustuva loppupäätelmä muutaman vuoden takaa. Verkot muuttuu kokoajan eli kannattaa kokeilla mikä itselle toimii ja valita se.

Toinen mikä kannattaa muistaa on käyttää uusia päätelaitteita, vanhat 4G "mokkulat" toimivat huomattavasti huonommin kuin uudet "mokkulat" . Lisäksi vanhat/halvat puhelimet eivät pysty käsittelemään nopeaa dataa vaan se hitaus tulee päätelaitteesta.

Karabiilisti:
Sit kannattaa ostoksia tehdessä muistaa myös että monesti vanhat ja hitaat käyttäjät eivät pysty hyödyntämään lähellekään sitä tarjottua 1000M 5G liittymää...   ;)

Vesa:

--- Lainaus käyttäjältä: Karabiilisti - 17.07.2024     kello on 14:08 ---Sit kannattaa ostoksia tehdessä muistaa myös että monesti vanhat ja hitaat käyttäjät eivät pysty hyödyntämään lähellekään sitä tarjottua 1000M 5G liittymää...   ;)

--- Lainaus päättyy ---

se on juurikin näin.

Itse ostin vaunuun vanhaan 4G reitittemeen 10M 4G liittymän (DNA). että pääsen katsomaan IP kamerasta miten koirat pärjää yksin vaunussa, niin 10M liittymä riittää ihan hyvin kamerakuvaan ja olen myös kytkenyt siihen älytelkkarin ja siinä toimii Youtube ihan riittävän hyvin, kun pienessä telkkarissa ei tatvita mitää 4K laatua.

99:

--- Lainaus käyttäjältä: Karabiilisti - 17.07.2024     kello on 14:08 ---Sit kannattaa ostoksia tehdessä muistaa myös että monesti vanhat ja hitaat käyttäjät eivät pysty hyödyntämään lähellekään sitä tarjottua 1000M 5G liittymää...   ;)

--- Lainaus päättyy ---

Sen päivän kun näkisi, että tuommoiseen nopeuteen pääsisi..

Jää aina maks. 2/3 osaan.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View