Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin tietotekniikka

GSM liittymä

(1/12) > >>

"Masi":
Tarvitsisi 2 kpl liittymiä puhelimiin eli puhelut, tekstiviesti ja netti.
Mikä olisi paras ajatellen paljon ulkomaanmatkailua ja Suomessa paljon maaseutua. Eli 4 vai 5 G kun ei tarvitse mitään ihmeellisiä latausnopeuksia.
Nyt saa kehua tai olla kehumatta eli sana vapaa.

porakone:
4G riittää mullekin ja minä olen sentään vähän nörtti. Jos tolpassa on kapasiteettia niin saa silläkin vauhtia jo muutaman 100 megaa, jos ei ole kapasiteettia niin ei siinä sitten G:t eikä signaalivoimakkuude t auta. Eikai noilla operaattoreilla enää kauheasti ole eroa verkkojen kattavuuksissa, Elisalla on kai omansa, DNA:lla on yhteiset kuviot Telian kanssa ja muut (Moi, onko edes muita?) käyttää jompaakumpaa.

Itse olen ratkaissut maaseutudataongelma t sillä että puhelimessa on Elisan liittymä mokkulassa DNA:n prepaid. Jos Elisa ei jostain syystä rokkaa jossain (tai on selvästi hitaampi) tai olen pitkään paikallaan ja rouvan pitää saada katsoa Netflixiä sillä aikaa kun häivyn itse johonkin niin sitten vaan mokkula tulille.

Ja mitä tulee operaattoreiden toimivuuteen niin kai kaikille löytyy omat 'ei ole ollut koskaan mitään ongelmia'-käyttäjänsä, mutta itse olen ollut Elisan asiakas Radiolinjan ajoista asti. Kerran tein hinnan takia (näitä kamppiksia kun joku haluaa rohmuta asiakkaita) vuoden diilin toiseen firmaan ja se oli toiminnallisesti aika tunkkaista ja sen jälkeen vaihdoin takaisin ja ajattelin pysyä nyt tässä vaikka joku tarjoaisi satasen kuukaudessa siitä että rupean heidän asiakkaaksi.

K.E.V:
Itsellä Elisa rajaton, Pohjoismaat ja Baltia vapaa data, eu:ssa sopparista riippuen iso datapaketti mukana. Tämä on 300 megainen 5G. Toimii 4G siellä missä ei 5G verkkoa. Itse uskallan suositella.

Alf@64855:
Tuohon käyttöön 5G on ihan turha, lisäksi kalliimpikin. 4G riittää mainiosti, 3G-kin riittäisi mutta Suomessa ajettu alas. Näin siis jos ei suuria nopeuksia tarvitaan eli lehtien selailuun ja sähköpostiin. Televisiolähetyksen seuraaminenkin onnistuu. Pitää muistaa että 5G:n hyödyt loppuu kun etäisyys mastoon on >500m. Sen jälkeen siirtyy 4G-nopeuksiin.

Karabiilisti:
kyllä 4G on monelle se järkevämpi jos taajamien ulkopuolella tarvetta....
kts kartat...

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View