Tekniikkakeskustelut > Vetoautot
My.Diesel.
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: K.E.V - 17.12.2024 kello on 13:26 ---No ennemminkin olisi huolissani kun leimalla vedetään tappiin dieselillä. Vaikkei kuluttaja itse tee tuota koskaan. Silloin voi vaurioita tulla. Ei kyllä itselleni tule kun käytän laajahkolla kierrosalueella muutenkin.
--- Lainaus päättyy ---
Se minuakin on huolestuttanut...
Onneksi molemmat pakuni ovat immuuneja noille kierrätyksille. Vanhempi ei anna kierrättää paikallaan, kuin 2500 rpm ja tästä uudemmasta retkipakusta ei savuja enää mitatakaan, vaan testataan hienostuneemmin testerillä.
Katsurilla en ole vuosiin enää teettänyt mittauksia, vaan olen aina vienyt testitodistuksen. Huollossa nuo savumittaukset saa tehtyä kevyemmälläkin kaasujalalalla.
Nyt vain on vaadittu kieltoa testilapuille ja kaikki testit pitäisi ainakin katsureiden mielestä tehdä vain heidän toimestaan.
HiTec:
--- Lainaus käyttäjältä: Mautoilija - 17.12.2024 kello on 14:35 ---Itse voi helpottaa mittausta että antaa koneelle jenkaa ennen mittausta.
--- Lainaus päättyy ---
Ainahan näin on "putki putsattu" ennen katsastusta. Ja jos on vähänkin ollut vieläkin epäilystä, niin HVO:t tankkiin ja pienellä vaihteella kierrättäen noet putkesta pois. Näin toimien on useimmiten se kertapolkasu riittänyt suikalle ja leima paperiin. No nyt tällä uusimmallahan riittää jo pelkkä OBD-mittaus ilman tuota turhanaikaista poljentaa.
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: megaman - 17.12.2024 kello on 09:49 ---"Neste MY uusiutuvan dieselin kemiallinen koostumus on sama kuin fossiilisen dieselin, joten tavallinen diesel voidaan korvata sillä täysin tai niitä voidaan sekoittaa toisiinsa missä tahansa suhteessa."
--- Lainaus päättyy ---
Mitenkäs se sitten palaa puhtaammin, joa on täysin samaa... 8)
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: K.E.V - 17.12.2024 kello on 13:26 ---No ennemminkin olisi huolissani kun leimalla vedetään tappiin dieselillä. Vaikkei kuluttaja itse tee tuota koskaan. Silloin voi vaurioita tulla. Ei kyllä itselleni tule kun käytän laajahkolla kierrosalueella muutenkin.
--- Lainaus päättyy ---
Jos sitä ajelee 'normaalisti', niin kyllä sinne putkeen tahtoo, etenkin talvella, jäädä nokea.
Muutama pöräytys ennen konttoria, niin tyhjää on.
Automaatti taas kiertää sen 2000r/min kokoajan, joten ei siihen itse paljon voi vaikuttaa.
Mautoilija:
--- Lainaus käyttäjältä: megaman - 17.12.2024 kello on 09:49 ---"Neste MY uusiutuvan dieselin kemiallinen koostumus on sama kuin fossiilisen dieselin, joten tavallinen diesel voidaan korvata sillä täysin tai niitä voidaan sekoittaa toisiinsa missä tahansa suhteessa."
--- Lainaus päättyy ---
Kemia ei ole ollut paras oppiaineeni. Miten kemiallinen koostumus voi olla sama kun raaka-aineet ovat erilaiset?
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta