Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

Matkailuautojen verotus

<< < (139/158) > >>

Hesus:

--- Lainaus käyttäjältä: K.E.V - 24.01.2025     kello on 16:14 ---
Isoimman älämölön tässä pitää ne jotka ei päässeet rahastamaan viimeisen autonsa myynnissä. Kun autovero olisi nostanut hintoja.

--- Lainaus päättyy ---

enpä ole itse ainakaan siltä kantilta koskaan tätä asiaa katsonut.

Jos oma pointtini on jäänyt älämölön sekaan; niin itse en ollut dieselveron nostoa vastaan. SFC:n ehdottoma kaksinkertaistamine n olisi ollut ihan ok, ja veikkaan, että sillä tosiaan verotuloja olisi nostettukin, koska autoja olisi pidetty samaan tapaan edelleen liikenteessä.
Kun vero kuusinkertaistettii n, autoja otetaan varmasti paljon kiivaammin pois liikenteestä. Tässä kiusataan ihmisiä, enkä usko verotulojen juurikaan nousevan edellä mainitun syyn johdosta.

Syy SFC:sta eroamiseen oli että eivät pystyneet ajamaan meidän etuja. En tarvitse etujärjestöä joka on hyödytön.

Itselle matkailuauto oli sellaisessa käytössä, että tuo veronkorotus iski kaikista kovimmin.
Koska tulee reissattua ympäri vuoden, mutta välillä on kuitenkin parinkin kuukauden taukoja. Käytin kuitenkin asuntoautoa myös kauppareissuihin, 2-4krt kuukaudessa. max 100km/kk. Näille kauppareissuille tulee törkyisesti hintaa jos pitää koko vuoden sen takia auton liikenteessä. Tosin hintaa tulee myös jos laittaa aina seisontaan ja ottaa takaisin liikenteeseen.
Minimissään 16€/kerta + vakuutusmaksu.

Se on hölmöä että autoa ei voi käyttää tällaisena yleisautona, vaan pakotetaan ihmiset ostamaan lisää autoja pihaan. Toisella reissataan, toisella käydään kaupassa. Kuitenkin sen asuntoauton arvonalema etenee vaikka se seisookin vain paikallaan. Samoin sen kauppareissuauton. Eli tällä päätöksellä köyhdytetään normaalia kansalaista lisää.

Itselle tämä veronkorotus vaikutti myös uuden asuntoauton hankintaan, kun olin miettinyt jos myisin nykyisen sekä jonkun harrasteautoni, laittaisin kättä taskuun ja ostaisin jonkun kalliimman.
Eipä kiinnosta mitään kallista enää ostaa vain pelkkiä lomareissuja varten. Tuo reilu 20k€ matkailuauto riittääkin taas ihan hyvin mulle :)

Tietis:
^
Tuosta veroasiasta ajattelen pitkälti samalla tavalla. Kuten jo edellisessä viestissänä perustelin, käyttövoimaveron korotus on parempi kuin alun perin ehdotettu autoveron nosto, siitäkin huolimatta että saatan kuulua tämän uuden mallin häviäjiin. Viesti löytyy eiliseltä päivältä, jos joku ei ole lukenut. Paras olisi ollut tuo kaksinkertaistamine n, jolla olisi luultavasti saavutettu lähes yhtä suuri verohyöty.

Entäs sitten SFC? Jäsenyys on katkolla maaliskuussa. Vuosi sitten olin jo päättänyt erota, mutta unohdin hoitaa asian ajoissa. Maksoin kiltisti. Minua todella ärsyttää se, että SFC on pelkkä puutarhaleirien etujärjestö ja vähät välittää liikkuvien vaanarien eduista. Ja suhtautuminen puskailuun se vasta ärsyttävää onkin. Mielestäni Suomeen tarvittaisiin uusi karavanaarijärjestö, joka ajaa kaikkien etua. Itse en ole kyllä valmis tekemään asian eteen muuta kuin korkeintaan maksamaan jäsenmaksun. Liittyisin heti, jos joku polkaisisi tällaisen järjestön käyntiin.

Tämä verojupakka pisti minut miettimään uudestaan suhtautumista SFC:hen kaikesta ärsytyksestä huolimatta. Luin läpi lausunnot, mitä SFC yhdessä muiden tahojen kanssa lain valmistelun yhteydessä laati. Minusta ne oli hyvin perusteltuja ja huolella laadittuja. Vaikkei homma mennyt täysin maaliin, lopputulos oli kuitenkin parempi kuin ministeriön alkuperäinen ehdotus. Yrityksen puutteesta ei SFC:tä voi syyttää.

Aloin siis keilailemaan, pitäisikö kaikesta ärsytyksestä huolimatta jatkaa jäsenyyttä. Jatkossakin saattaa tulla tilanteita, joissa vain riittävän iso etujärjestö saa äänensä kuuluviin, eikä muutakaan järjestöä nyt ole tarjolla. Somessa kouhkaamalla ei päättäjiin vaikuteta.

En tiedä. Kuukausi aikaa miettiä. Luultavasti eroan, mutta tuumin vielä.

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: Tietis - 25.01.2025     kello on 09:43 ---En tiedä. Kuukausi aikaa miettiä. Luultavasti eroan, mutta tuumin vielä.

--- Lainaus päättyy ---
Ei kai tuosta niin dramaattista tarvi tehdä...

Jättää vaan jäsenmaksun pois, niin sillähän se ero astuu voimaan.
Itse aikoinani hölmöilin, kun tunnollisena ilmoitin eroavani maksukauden päättyessä. Ero astui voimaan seuraavana päivänä ja tunnukset poistettiin. Ilmoitin että, ei mennyt eropäivä ihan niin, kuin olin ilmoittanut. Lupasivat korjata, mutta totesin, jotta antaa olla.

Silloin syy ei ollut tämä verojuttu, vaan törkeät kirjoitukset SFC foorumilla. Vaihdoin tilalle AL jäsenyyden.

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: Tietis - 25.01.2025     kello on 09:43 --- Kuten jo edellisessä viestissänä perustelin, käyttövoimaveron korotus on parempi kuin alun perin ehdotettu autoveron nosto, siitäkin huolimatta että saatan kuulua tämän uuden mallin häviäjiin.

--- Lainaus päättyy ---

Sekä että olisi ollut järkevintä, JOS jotain oli pakko tehdä.

K.E.V:

--- Lainaus käyttäjältä: "Masi" - 24.01.2025     kello on 18:07 ---Kalliita on suomen fasisti caravaanareiden porkkanapenkit matkailuautoilijall e.

--- Lainaus päättyy ---
No sfc ei ole edelleenkään nostanut verotusta. Kyllä ne on persekoksut jotka hoitivst

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View