Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot
Matkailuautojen verotus
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: ktako - 8.10.2024 kello on 09:21 ---Johan noilla alentuneilla veroilla jonkun tiemaksun maksaakin :)
--- Lainaus päättyy ---
Ei ne tiemaksut sinänsä isoja ole...
Mulla ongelma olisi se, että en välttämättä huomaisi maksaa. Sittenhän "sakko" olisikin jo vähän isompi laiminlyönnistä.
Nyt itse pääsen helpommalla, kun ei ole moista säätämistä. Pakun alempaan verokantaan ei ilmeisesti kajota.
dereke:
Noniin, taitaapa olla aika laittaa matkailuauto myyntiin koska on tällä hetkellä ympärivuotisessa käytössä kakkosautona. Pitää vielä laskeskella tarkemmin vaikutuksia, josko käytöstäpoistoilla saisi kustannustennousun kohtuullisemmaksi.. .
https://valtioneuvosto.fi/-/10623/matkailuautojen-ajoneuvoveron-kayttovoimaveroa-korotetaan-autoverotuen-poistamisen-sijasta
sepej:
Kun huomioi vakuutuksen+ajoneuvoveron+käyttövoimaveron niin kahden päivän liikenteestäpoisto jo kannattaa tehdä.
0yxxy0:
--- Lainaus käyttäjältä: sepej - 8.10.2024 kello on 15:26 ---Kun huomioi vakuutuksen+ajoneuvoveron+käyttövoimaveron niin kahden päivän liikenteestäpoisto jo kannattaa tehdä.
--- Lainaus päättyy ---
Vakuutuksissa kannattaa kysy yhtiöltä hyvittääkö muutaman päivän poistoja vai onko jokin minimi aika että hyvittävät. Sekavat laskut kyllä saa sekä trafilta (tarjoaa kokovuoden laskua) että vakuutusyhtiöltä.
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: 0yxxy0 - 8.10.2024 kello on 16:40 ---Vakuutuksissa kannattaa kysy yhtiöltä hyvittääkö muutaman päivän poistoja vai onko jokin minimi aika että hyvittävät. Sekavat laskut kyllä saa sekä trafilta (tarjoaa kokovuoden laskua) että vakuutusyhtiöltä.
--- Lainaus päättyy ---
Mulla on Turvassa vakuutus...
Ensimmäisestä poistopäivästä alkaa vakuutuksista hyvitys ja palauttavat automaattisesti takaisin, jos on ehtinyt maksamaan pidemmältä ajalta.
Traficomissa verolippu muuttuu samalla hetkellä, kun auton ottaa käyttöön, tai poistaa käytöstä. Kohdasta verotus voi katsoa paljonko on velkaa, tai liikamaksua maksanut. Pidemmissä seisotuksissa palauttavat liikaa maksetut verot tilille, kunhan ilmoittaa tilinumeron mihin maksu palautuu. Liikamaksut kuitenkin ensisijaisesti käytetään muihin liikenteessä oleviin ajoneuvoihin.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta