rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Peruutuskamera-asiaa  (Luettu 5769 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:05
Vs: Peruutuskamera-asiaa
« Vastaus #60 : 23.04.2024 kello on 21:23 »
No niissä kamerat ja näytöt. Mutta niissäkään ei takana kameraa minkä näyttöä tuijotellaan Ajaessa.

Ei kai ajaessa pidä mihinkään tuijottaa? Joku pelkää vilkaista nopeusmittariakin, kun heti voi ajaa ojaan.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 08:10
Vs: Peruutuskamera-asiaa
« Vastaus #61 : 23.04.2024 kello on 21:30 »
Ei olis mitään mahdollisuutta lopettaa tätä ulinaa siitä pitääkö kamera olla vai ei? Mulle tulee kamera ja sillä selvä. Tämä viestiketjun aiheena on peruutuskamera ja tätä ketjua kun luen niin ei vois vähempää kiinnostaa tietää katsooko vai ei rekkamies kameran kuvaa jos sellainen rekassa olisi?

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:35
Vs: Peruutuskamera-asiaa
« Vastaus #62 : 23.04.2024 kello on 21:46 »
Ei olis mitään mahdollisuutta lopettaa tätä ulinaa siitä pitääkö kamera olla vai ei? Mulle tulee kamera ja sillä selvä. Tämä viestiketjun aiheena on peruutuskamera ja tätä ketjua kun luen niin ei vois vähempää kiinnostaa tietää katsooko vai ei rekkamies kameran kuvaa jos sellainen rekassa olisi?
kun nämä super kuljettajat hyppäävät henkilöautoon, ensinmäisenä säädetään taustapeili kohdalleen että nähdään taakse :D

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:35
  • Escucha el Oi!
Vs: Peruutuskamera-asiaa
« Vastaus #63 : 23.04.2024 kello on 23:31 »
Ei olis mitään mahdollisuutta lopettaa tätä ulinaa siitä pitääkö kamera olla vai ei? Mulle tulee kamera ja sillä selvä. Tämä viestiketjun aiheena on peruutuskamera ja tätä ketjua kun luen niin ei vois vähempää kiinnostaa tietää katsooko vai ei rekkamies kameran kuvaa jos sellainen rekassa olisi?

peruutuskamera on hyvä apu.

itse olen vain kyseenailaistanut tuon "taustapeili"-kameran merkityksellisyyden, kun sitä joku mainosti lähes elintärkeänä eteenpäin ajaessa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:08
  • Autossa on pyörät
Vs: Peruutuskamera-asiaa
« Vastaus #64 : 24.04.2024 kello on 06:42 »
Ei kai ajaessa pidä mihinkään tuijottaa? Joku pelkää vilkaista nopeusmittariakin, kun heti voi ajaa ojaan.
Sit sun täytyy myydä auto pois jos ei tuo onnistu......

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:05
Vs: Peruutuskamera-asiaa
« Vastaus #65 : 24.04.2024 kello on 09:13 »
Sit sun täytyy myydä auto pois jos ei tuo onnistu......

En sen takia myy autoa pois, että sinä ehkä haluat tuijottaa nopeusmittaria ympäristön sijaan. Mulle riittää vilkaisu ja sekin harvoin, kun kerran nappaisee vakkarin päälle, niin nopeus on halutussa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:52
Vs: Peruutuskamera-asiaa
« Vastaus #66 : 24.04.2024 kello on 09:26 »
Ei olis mitään mahdollisuutta lopettaa tätä ulinaa siitä pitääkö kamera olla vai ei? Mulle tulee kamera ja sillä selvä. Tämä viestiketjun aiheena on peruutuskamera ja tätä ketjua kun luen niin ei vois vähempää kiinnostaa tietää katsooko vai ei rekkamies kameran kuvaa jos sellainen rekassa olisi?
Voin laittaa ketjun lukkoon (tai joku toinen mode/yp). Siivoamaan en ala.

Toisaalta otsikko on sen verran lavea, että sen alle hopinää kameran tarpeellisuudesta mahtuu..

..ja kun kuka-vaan on mielipiteensä ilmaissut kerran, tartteeko siitä jankuttaa/tai olla toista mieltä..
Aloituksen esillä olleesta vehkeestä (ei hyvä), jo kirjoitin aiemmin.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:08
  • Autossa on pyörät
Vs: Peruutuskamera-asiaa
« Vastaus #67 : 24.04.2024 kello on 09:30 »
En sen takia myy autoa pois, että sinä ehkä haluat tuijottaa nopeusmittaria ympäristön sijaan. Mulle riittää vilkaisu ja sekin harvoin, kun kerran nappaisee vakkarin päälle, niin nopeus on halutussa.
Kuka sanoi että tuijotan nopeusmittaria? Kyllä katse tuulilasista ajosuuntaan ja välillä peilejä vilkaisen. Peruutuskamera on hyvä, itsellä ihan laadukas, mutta ei vähempää kiinnostaisi kamerasta tuijottaa takana tulevaa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:35
  • viva la France
Vs: Peruutuskamera-asiaa
« Vastaus #68 : 24.04.2024 kello on 10:19 »
Omassa on perutuskamera kytketty jatkuvasti päällä olevaksi. Yleensä painasen näytön pimeäksi kun lähden pihasta.
Seuraavan kerran taas kun käynnistän auton joudun tuon sammutuksen tekemään. Pitäisi vaihtaa kytkentä niin kuin se
on tarkoitettu ja lukee miltei kaikissa asennusohjeissa eli toimimaan ainostaan pakki päällä.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:16
Vs: Peruutuskamera-asiaa
« Vastaus #69 : 24.04.2024 kello on 10:28 »
Omassa on perutuskamera kytketty jatkuvasti päällä olevaksi. Yleensä painasen näytön pimeäksi kun lähden pihasta.
Seuraavan kerran taas kun käynnistän auton joudun tuon sammutuksen tekemään. Pitäisi vaihtaa kytkentä niin kuin se
on tarkoitettu ja lukee miltei kaikissa asennusohjeissa eli toimimaan ainostaan pakki päällä.
Mulla sama ongelma...

Aina, kun käynnistän auton, niin kameran kuva näkyy. Se pitää erikseen sammuttaa, kun kuva on integroitu taustapeiliin, joka toisaalta sekin monen mielestä on tarpeeton. Peruutusvaihteella kuva kytkeytyy taas uudestaan, mutta ei sammu, kuin manuaalisesti nappia painamalla. Ei sillä kameralla näe, kuin vetokoukun nupin. Hyvä apu kärryn kytkennässä ja parkkeerauksessa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:52
Vs: Peruutuskamera-asiaa
« Vastaus #70 : 24.04.2024 kello on 10:49 »
^
Mulla ja kaikilla muillakin F-sarjan pick-up'laisilla. Mahdollisuus päättää / varmaan muilla merkeillä/malleilla.
Medianäytön (kun vaihde pakilla), kuvan laidassa 'setting'-nappi; delay 0s-60s.. kuvauksen sammumiseen. Pidän maksimissa  ;D
Kaikki lähteminen liikkeelle edellyttää (P>R>N>D) pakilla käyttöä.. nopeasti ylitys ei sytytä tosin.

Vaan kun tarttee sihtailla, niin olen tykästynyt tuohon.. Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:13
Vs: Peruutuskamera-asiaa
« Vastaus #71 : 24.04.2024 kello on 11:44 »
Olenkohan minä ainoa, joka käyttää sivukameraa?

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:05
Vs: Peruutuskamera-asiaa
« Vastaus #72 : 24.04.2024 kello on 15:28 »
Kuka sanoi että tuijotan nopeusmittaria? Kyllä katse tuulilasista ajosuuntaan ja välillä peilejä vilkaisen. Peruutuskamera on hyvä, itsellä ihan laadukas, mutta ei vähempää kiinnostaisi kamerasta tuijottaa takana tulevaa.
No miksi mulle sitten tyrkytät sellaista tapaa? Mullakin on kelpo peruutuskamera ja sitä tarvittaessa katson, joskus jopa eteenpäin ajaessa, mutta en sitä tuijota.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:08
  • Autossa on pyörät
Vs: Peruutuskamera-asiaa
« Vastaus #73 : 24.04.2024 kello on 16:03 »
No miksi mulle sitten tyrkytät sellaista tapaa?
Laita linkki, en vielä löytänyt lausetta missä tyrkytin.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:05
Vs: Peruutuskamera-asiaa
« Vastaus #74 : 25.04.2024 kello on 08:09 »
Laita linkki, en vielä löytänyt lausetta missä tyrkytin.
https://karavaanari.org/index.php/topic,29282.msg584362.html#msg584362

Kun kerron, ettei tarvitse, eikä pidä tuijottaa, sinä ehdotat auton myymistä, jollei moinen onnistu minulta.

Kokeneet kuljettajat tietävät, että ajaessa tien tuijottaminen on merkki väsymyksestä ja syy siirtyä sivuun hieman lepäämään.

Muuta kysyttävää?