rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Tallinna-Helsinki huippusesongin aikaan - mahtuuko vankkuri kyytiin?  (Luettu 1961 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:53
Onkos arvon vaanarikollegoilla kokemusta ja näkemystä, miten hyvin löytyy Tallinna-Helsinki -lautoille tilaa matkailuautolle heinäkuun lopulla, jos jättää varaamisen esim. viikkoa ennen lähtöä?

Kysymyksen taustalla on suunniteltu kesälomareissu Keski-Eurooppaan. Alas on tarkoitus mennä Ruotsin kautta ja ylös Via Balticaa. Mietin, tohtiiko paluukyydin Tallinnasta jättää varaamatta ja tekisi varauksen sitten reissun päältä, kun alkaa näkemään mihin paluu luontevasti osuisi. Pieni lisämausta tulee vielä mukana kulkevista koirista, jotka nekin pitäisi saada kyytiin ja mieluummin matkustaisivat muualla kuin autokannella.

Onnistuuko tämmöinen joustavuus heinäkuun ryysiksessä?

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:21
    • Matkailuvinkkejä
Varaustilanteesta en osaa sanoa juuta tai jaata mutta,.,
Reitti kannattaa suunnitella Muuga - Vuosaari reitille, niin ei tarvitse tungeksia kaupungeissa Tallinnassa eikä Helsingissä.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:15
  • Escucha el Oi!
Tuskin heinäkuussa on kovempaa ryysistä kuin just nyt. Tai ollut jo muutaman viikon.

Nyt on koko ajan laivat täynnä..

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:13.04.2024 kello on 11:19
Kun noita nyt on 3 yhtiön laivoja liikenteessä ja jokaisella monta vuoroa per päivä, niin normaalin kokoisen styroxilaatikon luulisi sopivan kyytiin lyhyemmälläkin varoajalla, ellei ole pakko päästä juuri tiettyyn kellonaikaan lähtemään.

Koirista en sano mitään, mutta ei kai 2 tuntia yksin autokannella ole kovin paha?

Itse olen muutamat viime vuodet varannut laivat vasta kun olen hesassa/tallinnassa, päässyt aina yli samana päivänä (jos ollut satamassa aamulla), tai viimeistään seuraavana aamuna (jos tullut satamaan illalla). Tosin olen jo etukäteen katsonut halvemmat lähtöpäivät, eli en ole edes yrittänyt "ryysissuuntaan"

Itse kyllä olen suosinut vuosaari/muuga reittiä, ei tarvitse pyöriä kummassakaan päässä keskustan ruuhkissa.

*****
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:00
  • Autossa on pyörät
Itse nappaan alennus kalenterista Eckerö Finlandialla matkan siinä 50€ nurkilla 7m auto ja 2 henkeä. Aikataulut sellaisia etten illaksi viitsi saapumista Muugaan ottaa. Kuukausi sitten kun tulin tänne etelämmäksi niin ajoin Pasvalykseen laivan päälle. Ja hinta on SFC jäsenhinta määrä päivinä ainoastaan. Jäsenkortti tsekataan rannassa myös.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:08
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Minä olen ostanut paikan hyvissä ajoin viimeiseksi mahdolliseksi päiväksi kun pitää tulla yli. Sitten lähempänä kun voisinkin tulla, niin tiedustelen mahdollisuutta vaihtaa vuoroa. Yleensä se on onnistunut. Mutta ainakin kerran ei onnistunut juuri koirien takia, kun ei ollut eläinhyttiä vapaana. Tosin se matka oli Tukholnan ja Turun välillä, että ei voinut ajatellakaan jättää koiria autoon.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:03
Tuskin heinäkuussa on kovempaa ryysistä kuin just nyt. Tai ollut jo muutaman viikon.

Nyt on koko ajan laivat täynnä..

Sä taidat tietää syynkin siihen, miksi ne on täynnä  :)

Onko monta reissua saanut jo käydä?

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:15
  • Escucha el Oi!
Sä taidat tietää syynkin siihen, miksi ne on täynnä  :)

Onko monta reissua saanut jo käydä?

5.

Nyt just Tallinnassa yötä ja aamulla taas suomeen

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:53
Varaustilanteesta en osaa sanoa juuta tai jaata mutta,.,
Reitti kannattaa suunnitella Muuga - Vuosaari reitille, niin ei tarvitse tungeksia kaupungeissa Tallinnassa eikä Helsingissä.
Muuga-Vuosaari käy vain äärimmäisessä hädässä. Sillä reitillä pitäisi koirat jättää autokannelle ja sitä ei mielellään tehdä. Aina on laivassa joku ääliö, joka jättää hälyt päälle autoonsa ja sitten pillit huutaa koko matkan ja koirat panikoi. Ja kesällä voi autokannella olla tolkuttoman kuumakin. Mutta eipä mennä tähän koirakeskusteluun enempää.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:17
Ei tarvitse jättää autoon Muugan reitillä.