rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Retkeilyautoa keskikokoisen integroidun tilalle  (Luettu 3865 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 23:15
Retkeilyautoa keskikokoisen integroidun tilalle
« : 24.03.2024 kello on 19:42 »
Itse olen katsellut retkeilyautoa keskikokoisenintegr oidun tilalle, tilanne vaan on se että tällähetkellä en ole löytänyt käytetyistä/vähänajetuista retkeilyautoista sellaista jossa olisi edes siedettävä suihkutila,  kunnon sängyt ja vapaata tilaa edes vähän ja tuota vapaata tilaa kuitenkin pitää olla että mahtuu "hengittämään" joten tuo projekti saa odottaa.

Mieti kuitenki omallakohdallasi sitä että onko järkevää ostaa aivan pieni vaunu, hieman isompi tulee perässä "samoilla litroilla" ja antaa käyttäjälle paljon enempi tilaa / mukavuuksia.

Eli vuokraa boxi viikonlopuksi ja sitten toiselle viikonlopulle tilavampi vaunu niin pääset "tunnelmaan"  . . .

 

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:58
Vs: Retkeilyautoa keskikokoisen integroidun tilalle
« Vastaus #1 : 24.03.2024 kello on 20:45 »
Itse olen katsellut retkeilyautoa keskikokoisenintegr oidun tilalle, tilanne vaan on se että tällähetkellä en ole löytänyt käytetyistä/vähänajetuista retkeilyautoista sellaista jossa olisi edes siedettävä suihkutila,  kunnon sängyt ja vapaata tilaa edes vähän ja tuota vapaata tilaa kuitenkin pitää olla että mahtuu "hengittämään" joten tuo projekti saa odottaa.

Et tule löytämään...

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:55
  • viva la France
Vs: Retkeilyautoa keskikokoisen integroidun tilalle
« Vastaus #2 : 24.03.2024 kello on 20:55 »
Jyväs caravanissa kävin Kabe Van;ia katsomassa. Kapea oli käytävä ja suihkuun ei normi hartioilla varustettu ukko mahdu.
Jonkun verran talvella katselin ja kuolasin jos semmoisen vaihtas, mutta kuume hävisi kun livenä näki ;)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 23:15
Vs: Retkeilyautoa keskikokoisen integroidun tilalle
« Vastaus #3 : 24.03.2024 kello on 20:59 »
Et tule löytämään...

Ei tehdastekoisena, tilaamalla ehkä . . .

https://casacar.com/

Sieltäkin valmiiksi 3D suunniteltuna itse suunniteltuna. Kotona ei kannata itse ruveta tekemään, joutuis turhanpaljon tilaamaan materiaaleja ylitarpeen ja puhumattakaan työkaluista. Kaikkia tarvittavia työkaluja tuskin löytyisi puuhatuvasta.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 23:15
Vs: Retkeilyautoa keskikokoisen integroidun tilalle
« Vastaus #4 : 24.03.2024 kello on 21:01 »
Jyväs caravanissa kävin Kabe Van;ia katsomassa. Kapea oli käytävä ja suihkuun ei normi hartioilla varustettu ukko mahdu.
Jonkun verran talvella katselin ja kuolasin jos semmoisen vaihtas, mutta kuume hävisi kun livenä näki ;)

Samavamma on VW:n Californiassakin . . .  Siksi niitä on vähänajettuina myytävänä ja silti pyyntiä n.80k€ . . .

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:38
Vs: Retkeilyautoa keskikokoisen integroidun tilalle
« Vastaus #5 : 24.03.2024 kello on 22:55 »
Samavamma on VW:n Californiassakin . . .  Siksi niitä on vähänajettuina myytävänä ja silti pyyntiä n.80k€ . . .

Mitenhän sulla taas lähti mopo keulimaan, liikaa simaa vissiin. Kysehän oli halvasta pikku vaunusta. Hoh hoijaa.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 23:15
Vs: Retkeilyautoa keskikokoisen integroidun tilalle
« Vastaus #6 : 25.03.2024 kello on 10:21 »
Itse olen katsellut retkeilyautoa keskikokoisenintegr oidun tilalle, tilanne vaan on se että tällähetkellä en ole löytänyt käytetyistä/vähänajetuista retkeilyautoista sellaista jossa olisi edes siedettävä suihkutila,  kunnon sängyt ja vapaata tilaa edes vähän ja tuota vapaata tilaa kuitenkin pitää olla että mahtuu "hengittämään" joten tuo projekti saa odottaa.

Mieti kuitenki omallakohdallasi sitä että onko järkevää ostaa aivan pieni vaunu, hieman isompi tulee perässä "samoilla litroilla" ja antaa käyttäjälle paljon enempi tilaa / mukavuuksia.

Eli vuokraa boxi viikonlopuksi ja sitten toiselle viikonlopulle tilavampi vaunu niin pääset "tunnelmaan"  . . .

Tuossa kommenttini jossa kerron aloittajalle kommentin vaihtoehdoista ja niiden vaikutuksesta mahdollisesti tulevaan investoinin "käyttömukavuuteen", senjälkeen muut teki rönsyilyt asiaan. Ja itse syyllistyit samaan, todennäköisesti rönsyily olisi päättynyt mutta jatkoit sitä kommentillasi sitä taas . . . Oot etevä . . .

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:21
  • Lempäälä
Vs: Retkeilyautoa keskikokoisen integroidun tilalle
« Vastaus #7 : 25.03.2024 kello on 14:44 »
Itse olen katsellut retkeilyautoa keskikokoisenintegr oidun tilalle,
 
Tuossa kommenttini jossa kerron aloittajalle kommentin vaihtoehdoista ja niiden vaikutuksesta mahdollisesti tulevaan investoinin "käyttömukavuuteen", senjälkeen muut teki rönsyilyt asiaan. Ja itse syyllistyit samaan, todennäköisesti rönsyily olisi päättynyt mutta jatkoit sitä kommentillasi sitä taas . . . Oot etevä . . .
 
Off-Topic:
Autokuumeista kertominen sopisi paremmin... Mitä mietit? osioon----mielestäni.
  Tai sitten OffTopic

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 23:15
Vs: Retkeilyautoa keskikokoisen integroidun tilalle
« Vastaus #8 : 25.03.2024 kello on 17:12 »
Nostas sääki ...tana nysse kissa pöyälle, ketään en pyytänyt kommentoimaan tuota asuntoautokohtaa vaan toin esimerkkinä esille sen että kuinka pieni retkeilyauto on integroituun verrattuna ja siinä syy miksi kannattaa miettiä pienen vaunun kohdalla vastaavasti sitä samaista-asiaa kun harkitsee pienen vaununostoa. 

Kyllä tää on jo hiekkalaatikolle joutavaa kun jokainen sorkkii sen minkä ehtii . . . Ja vielä kaukaa asian vierestä. . .

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:38
Vs: Retkeilyautoa keskikokoisen integroidun tilalle
« Vastaus #9 : 25.03.2024 kello on 21:16 »
Itse olen katsellut retkeilyautoa keskikokoisenintegr oidun tilalle, tilanne vaan on se että tällähetkellä en ole löytänyt käytetyistä/vähänajetuista retkeilyautoista sellaista jossa olisi edes siedettävä suihkutila,  kunnon sängyt ja vapaata tilaa edes vähän ja tuota vapaata tilaa kuitenkin pitää olla että mahtuu "hengittämään" joten tuo projekti saa odottaa.

Mieti kuitenki omallakohdallasi sitä että onko järkevää ostaa aivan pieni vaunu, hieman isompi tulee perässä "samoilla litroilla" ja antaa käyttäjälle paljon enempi tilaa / mukavuuksia.

Eli vuokraa boxi viikonlopuksi ja sitten toiselle viikonlopulle tilavampi vaunu niin pääset "tunnelmaan"  . . .

 Offtopic. Sinähän se itse veit jutun vaunuista autoihin ...

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:44
  • Kulkija
Vs: Retkeilyautoa keskikokoisen integroidun tilalle
« Vastaus #10 : 26.03.2024 kello on 07:14 »
Tässä sopii jatkaa.

Itse en vaihtaisi tila- ja lämpivyyssyistä. Joku pienempikokoinen sopii retkeilyautoon, minä en. Samat havainnot Kabesta kuin yllä.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:13
Vs: Retkeilyautoa keskikokoisen integroidun tilalle
« Vastaus #11 : 26.03.2024 kello on 09:53 »
Välimuotokin on olemassa eli van-luokan puoli-integroitu tai integroitu. On retkeilyautoa leveämpi mutta kuitenkin normivankkuria kapeampi.

Me mietittiin aikanaan retkiautoa, mutta kyllä se ahtaus alkoi ahdistamaan. Minä esim. en useimmissa kunnolla suihkuun sopinut.

Päädyttiin sitten 2,20 leveään 7-metriseen puoli-integroituun. Vastaa sisätilojen pituuden osalta ehkä 6,6 metristä Ducato-alustaista. Alustan ohjaamo + keula on selvästi Ducatoa pidempi ja se syö hyötytilaa.

Tyytyväisiä on oltu. Tilat riittää kahdelle, lämmintä riittää talvellakin ja vesiä voi käyttää ympäri vuoden. Neliveto vie vähän hankalampaankin puskaan. Hyvä ettei otettu ahdasta retkiautoa.

Ja välillä katsellaan kaihoisasti tilavia integroituja. Mutta sitten   kun miettii että pääseekös tuommoisella sinne mihin me halutaan niin todetaan että nykyinen on meille hyvä.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:29
  • Autossa on pyörät
Vs: Retkeilyautoa keskikokoisen integroidun tilalle
« Vastaus #12 : 26.03.2024 kello on 10:14 »
Näitä, vielä 4x4 Autark Crosser


« Viimeksi muokattu: 26.03.2024 kello on 10:44 »

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:55
  • viva la France
Vs: Retkeilyautoa keskikokoisen integroidun tilalle
« Vastaus #13 : 26.03.2024 kello on 14:23 »
Seuraava johon pitää tutustua kun kohdalle sattuu.

https://www.yucon.de/en/models/yucon-70

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:56
Vs: Retkeilyautoa keskikokoisen integroidun tilalle
« Vastaus #14 : 26.03.2024 kello on 15:44 »
Seuraava johon pitää tutustua kun kohdalle sattuu.

https://www.yucon.de/en/models/yucon-70
Onkohan mulla evästeet vanhoja kun ko. merkin kohdalla videoissa kummittelee tuttu logo :-X