rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Kosteusongelmat  (Luettu 538 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:24.04.2024 kello on 22:45
Kosteusongelmat
« : 22.03.2024 kello on 08:28 »
Tuolla toisessa säikeessä kysyttiin neuvoa auton ostoon ja varoiteltiin kosteusongelmista jopa uudemmissa pakuissa. Mistä nuo kosteusongelmat sitten johtuvat? Väärästä rakennustavasta ja/vai käytöstä?

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 12:27
Vs: Kosteusongelmat
« Vastaus #1 : 22.03.2024 kello on 12:59 »
Kondenssi, vuodot rakenteissa, saumatiivisteiden pettäminen, pintamateriaalin halkeamat, läpivientien vuodot, korivauriot iskuista, vesikaukaloiden hiusmurtumat esim suihkussa, riittämätön ilmanvaihto, vuotavat vesiliitokset, jäätyneet ja haljenneet putket/kulmat/hanat, pakkasherkkä muovi joka halkeaa kylmässä, uv kestämätön muovi, ruostevauriot, väärä käyttötapa, lisävarusteiden kiinnitys pintaan huonolla tiivistyksellä esim pyöräteline, markiisi jne....

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 7.04.2024 kello on 20:50
Vs: Kosteusongelmat
« Vastaus #2 : 22.03.2024 kello on 14:29 »
Tuolla toisessa säikeessä kysyttiin neuvoa auton ostoon ja varoiteltiin kosteusongelmista jopa uudemmissa pakuissa. Mistä nuo kosteusongelmat sitten johtuvat? Väärästä rakennustavasta ja/vai käytöstä?

Itse en pidä retkeilyautoa hirveän kosteusherkkänä, eristys on monissakin 10mm "solukumi"joka ei itsessään ime vettä.  Ilman tietenkin täytyy päästä kiertämään ja vesien kanssa oltava tarkkana, suihkun käyttöön suhtaudun varauksella. Ovien tiivisteet voivat vuotaa ja talvella lumikuormaa ei kannata kerryttää auton päälle. Painepesurilla saa työnnettyä vedet esim. jääkaapin tuuletusritilöistä sisälle sekä hajotettua tiivistyksiä.

Aikoinaan oli autoissa ja vaunuissa rimakorit ja styroksit, minulla happani Matkaaja ja Euramobilin katto. Näitä retkipakuja pidän kosteuden kannalta turvallisimpina kulkineina, mutta se on vain minun mielipide.