rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Kokemuksia Autoterm/planar diesel lämmittimestä  (Luettu 5275 kertaa)

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 5.04.2024 kello on 10:14
Olen etsimässä uutta diesellämmitintä retkipakuuni (2010 peugeot boxer). Oli asennettuna vevorin halpa kiinalämmitin, joka meni rikki. Olen lukenut paljon näistä autotermin/planarin lämmittimestä. Onko kenelläkään tällaisesta kokemusta? Onko esimerkiksi miten äänekäs?

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:34
Vs: Kokemuksia Autoterm/planar diesel lämmittimestä
« Vastaus #1 : 8.03.2024 kello on 15:33 »
Muunmuassa youtubesta löytyy ja paljon kiinalämppäreiden käyttötestejä ja kokemuksia. Tarkoitus olisi moinen asentaa keväällä vaunuun.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 08:21
Vs: Kokemuksia Autoterm/planar diesel lämmittimestä
« Vastaus #2 : 8.03.2024 kello on 16:16 »
Planar 44D lämmittänyt mun Boxeria reilu 1,5 vuotta. Tehokas ja toimii ongelmitta. Virtaa toki vie aika paljon. Ei ollut pahan hintainen. Trumaticiin tottuneelle ääni on hirveä, vaikka asennettu koteloon, on äänenvaimentimet, jne.
Jos nyt olisin asentamassa, valitsisin luultavasti vaikka Wallaksen mielummin.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:27
Vs: Kokemuksia Autoterm/planar diesel lämmittimestä
« Vastaus #3 : 8.03.2024 kello on 16:41 »
Planar 22 oli edellisessä retkipakussa, vw multivan, orkkispaikalla matkustamon vasen takanurkka sisällä. Ei juurikaan haitannut, kuului toki. Oli 3 vuotta siinä ha siirtyi pojan rintteriin, ollut ainakin 5 käyttövuptta, saattaa olla enemmänkin, ei ole tarvinnut nuohota tai muutakaan vain pitää ja päästää. Kaksi binariä käytössä, toinen autossa ja toinen vaunussa, vesikierrossa, toimii moitteetta. Retki rintterissä on webasto at 3900 evo, ehkä hieman hiljaisempi, joutui nuohoamaan nyt talvella, on varmaan ollut joltisenkin käytössä aiemmin ambulanssina nyt kolme vuotta mulla. Termostaatti on rikki siittä ja osat kalliita. Suosittelen planaria ja osta kmt exportiltä, Kimmo mullekin kaikki myynyt, on Haminassa verkkokauppa ja luotettava, saa tukeakin.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:11
Vs: Kokemuksia Autoterm/planar diesel lämmittimestä
« Vastaus #4 : 8.03.2024 kello on 18:36 »
Suosittelen planaria ja osta kmt exportiltä, Kimmo mullekin kaikki myynyt, on Haminassa verkkokauppa ja luotettava, saa tukeakin.
Samat kokemukset KMT-Exportista...

Itsellä Planar 2D ja on toiminut hyvin. Siihen Confort Control ohjauspaneeli jatkeeksi, niin saa lämmön ja tuuletuksen hyvin säädettettyä.


*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:15
  • Puskailija Hymer B680 sl
Vs: Kokemuksia Autoterm/planar diesel lämmittimestä
« Vastaus #5 : 8.03.2024 kello on 19:50 »
Planar 44D ollu rintterissä jonku aikaa. Vahdoin kiinalaisen tilalle kun kiinanpojat on saaneet laitteeseen toimivan kaukosäätimen mitä ei planariin saa.

Kiinalainen paljon hiljasempi kuin planar. Planarin hiiliharjaton moottori pitää korkeataajuista sirrausta hiljasellakin kierrosnopeudella, kiinanpoijjaan hiiliharjallinen moottori on hiljanen mutta ei niin pitkäikäinen.
Kiinanpoijjaan laite on varsinkin osatehoilla paljon hiljaisempi eikä itse laitteesta kuulu mitään sirinöitä.

Planarissa vastaavasti hiljaisempi ja laadukas thomas magneten polttoainepumppu, kiinalainen merkitön pumppu nakuttaa melko kuuluvasti vaikka miten koteloi.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 6.04.2024 kello on 20:33
Vs: Kokemuksia Autoterm/planar diesel lämmittimestä
« Vastaus #6 : 23.03.2024 kello on 20:32 »
Olen etsimässä uutta diesellämmitintä retkipakuuni (2010 peugeot boxer). Oli asennettuna vevorin halpa kiinalämmitin, joka meni rikki. Olen lukenut paljon näistä autotermin/planarin lämmittimestä. Onko kenelläkään tällaisesta kokemusta? Onko esimerkiksi miten äänekäs?

Mikä Vevorin lämmittimessä meni rikki?