Tekniikkakeskustelut > Primus
Sähköpatruunan energia säästöö
putkimies:
--- Lainaus käyttäjältä: mjo33400 - 1.11.2011 kello on 18:49 ---Voisitko kuitenkin kertoa sen toiminnan? ::)
--- Lainaus päättyy ---
Nooh, sehän toimii vesiputkessa kuin Diodi sähköjohdossa. ...ja mekaanisesti siellä on esim hennolla jousella kuormitettu kuula joka virtauksen mukana kulkiessaan tukkii toiseen suuntaan virtauksen, ja toiseen suuntaan virtauksen mukana siirtyessään päästää virtauksen ohitseen.
...näin luulisin... :)
Turhan Höpöttäjä:
Niimpä, kuula tai pyöreä läppä siinä on. ;)
mjo33400:
--- Lainaus käyttäjältä: putkimies - 1.11.2011 kello on 18:59 --- Nooh, sehän toimii vesiputkessa kuin Diodi sähköjohdossa. ...ja mekaanisesti siellä on esim hennolla jousella kuormitettu kuula joka virtauksen mukana kulkiessaan tukkii toiseen suuntaan virtauksen, ja toiseen suuntaan virtauksen mukana siirtyessään päästää virtauksen ohitseen.
...näin luulisin... :)
--- Lainaus päättyy ---
Toimiiko siis tulosuunnassa paineella vai menosuunnassa alipaineella. Kysymykset voi tuntua tyhmiltä, mutta minulle ne ei ole tyhmiä. Katsokaa kuvaa uudestaan ja kertokaa. ;)
Pekka:
Mua ei toi energian säästö asuntovaunussa kiinnosta, mutta miten vesi kiertää tossa kuvassa?
En ymmärtänyt.
vesako:
--- Lainaus käyttäjältä: mjo33400 - 1.11.2011 kello on 19:44 ---Toimiiko siis tulosuunnassa paineella vai menosuunnassa alipaineella. Kysymykset voi tuntua tyhmiltä, mutta minulle ne ei ole tyhmiä. Katsokaa kuvaa uudestaan ja kertokaa. ;)
--- Lainaus päättyy ---
Olettaisin jotta nuo takaiskuventtiilit on
jousikuormitteisia.
Silloin pumpun imupuolelle syntyy alipaine ja
pumpun painepuolelle lievä ylipaine riippuen
takaiskuventtiilin jousen jäykkyydestä.
Eikös tuossa selvästi ole toinen kierto
suljettuna kun vain toinen on käytössä.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu