Tekniikkakeskustelut > Primus
Sähköpatruunan energia säästöö
perho-ukko:
Kuva edelliseen !
Turhan Höpöttäjä:
--- Lainaus käyttäjältä: perho-ukko - 2.11.2011 kello on 18:37 --- Otappa huomioon yksi asia,ei kaikissa Priimuksen sähköpatruunoissa ole erillistä kiertovesi pumppua,ei minullakaan,joten pannun kautta se vesi on kierettävä !
--- Lainaus päättyy ---
Jos ei ole kahta pumppua, niin takaisku systeemi piirroksen mukaan tehtynä on unohdettava. Niin, no, ei minun ole tarkoitusta sellaista rakentaakkaan, kun on pallosulut ollut jo monta vuotta::)
-------:
--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä - 2.11.2011 kello on 18:50 ---Jos ei ole kahta pumppua, niin takaisku systeemi piirroksen mukaan tehtynä on unohdettava. Niin, no, ei minun ole tarkoitusta sellaista rakentaakkaan, kun on pallosulut ollut jo monta vuotta::)
--- Lainaus päättyy ---
voiko sen pumpun siirtää eri kohtaan vai onko sen pakko olla siinä pannun juuressa ja sitten pohtimaan vaihtoehtoja.. ::) :)
kaitsute:
Käsittääkseni sama, missä pumppu on, kunhan virtaus kulkee ohjatusti, eli tällaisessa tapauksessa menee venttiilihommiksi.
Ilmaustilanteessa pumpun paikalla onkin sitten merkitystä.
Turhan Höpöttäjä:
--- Lainaus käyttäjältä: Viemäs - 3.11.2011 kello on 00:41 ---voiko sen pumpun siirtää eri kohtaan vai onko sen pakko olla siinä pannun juuressa ja sitten pohtimaan vaihtoehtoja.. ::) :)
--- Lainaus päättyy ---
Kyllä sen pumpun voi siirtää parempaan paikkaan, minulla se on sisä tiloissa. On helpompi huoltaa ja vaihtaa jos on tarvetta. Yleensä kulkimissa on kaksi pumppua, 12V pannulle ja 230V patruunalle. Perho-Ukon systeemi (yksi12V pumppu) on haavoittuva. Jos pumppu sippaa, niin se on sitten siinä. 230V:n pumppua voi kuitenkin pyörittää vielä invertterin kautta. :)
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta