Tekniikkakeskustelut > Lämmitys ja ilmastointi
Kannettava pikkusähkölämmitin
Aakku:
Mulla on tuollainen "Mika" lämmitin...
Se on sopivan pieni varalämmitin retkipakuun. Ei varmasti hiljaisin, mutta aika edullinen kuitenkin.
https://www.sarkacaravan.fi/product/34/carbest-mika-lammitin-1500w?gad_source=1&gclid=CjwKCAiAlJKuBhAdEiwAnZb7lXX68iWF0mbv8ITMn5Q55PSpbZhnDRJ76RUQieRer69Ry6n4aNiwsBoCenMQAvD_BwE
Tieton:
--- Lainaus käyttäjältä: miksu88 - 8.02.2024 kello on 22:40 ---... sen verran vähän tehoa että voi käyttää invertterinkin kanssa. Lähinnä kovimmille pakkasille täydentämään kun kiinteä lämmitys ei riitä. Itse olen kuitenkin silloin aina paikalla.
--- Lainaus päättyy ---
Minkälaiset akut? Saattaa invertterin käyttö lämmitykseen olla toiveajattelua.
K.E.V:
Kyllä sähkö lämppäri käyttö Invertterin kautta on täydellisesti kuolleena syntynyt ajatus. Voihan sitä tietenkin vartin lämmittää ja nauttia tyhjistä akuista sitten.
miksu88:
--- Lainaus käyttäjältä: Tieton - 12.02.2024 kello on 19:12 ---Minkälaiset akut? Saattaa invertterin käyttö lämmitykseen olla toiveajattelua.
--- Lainaus päättyy ---
Nojoo, ei akulla koko yötä lämmitä mutta pari tuntia tarvittaessa aamulla tai nukkumaan mennessä.
reissu:
No periaatteessa 1000w lämmitin antaakseen halutun lämpötehon yhden tunnin ajan, tarvitsee 85 ampeeria virtaa akusta. Siihen 85 lisätään jännitteen noston häviöt ja se, ettei lyijyakusta saa tehokasta energiaa kuin puolet ilmoitetusta ampeerituntimääräst ä. Siis tunti kilowatin lämmittimellä tarvitsee 200 Ah akuston.
Tuohon on monia muuttujia, varsinkin akkutyyppiin liittyen, mutta suurin piirtein tuolla tavoin. Ei sillä akustolla juuri lämpöä saa aikaan. Ja kilowatin lämmitin on aika vaatimaton, jos ulkona on kovempi pakkanen.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta