rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Autoliiton plus -jäsenyys  (Luettu 5284 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:26
Autoliiton plus -jäsenyys
« : 23.01.2024 kello on 14:52 »
Omatoimimatkailijoi den keskustelupalstoill a kysellään tosi usein kannattaako ennemmin ottaa Autoliiton Plus-jäsenyys vai kasko -vakuutus. Tässä mun pohdintaa aiheesta. Jos harrastat ulkomaanmatkailua omalla ajoneuvolla, tsiikaa tää video. Tulee ainakin yksi rautainen vinkki mitä et oo tiennyt, jos et VIELÄ oo AL -jäsen...
#vesakaarttiyoutube #wandermedia
https://youtu.be/5iTAiXyDUmc

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:53
  • Kohtele toisia kuten toiset sinua
Vs: Autoliiton plus -jäsenyys
« Vastaus #1 : 23.01.2024 kello on 17:02 »
Kiitos asiallisesta ja itsekin koetusta/testatusta informaatiosta.  Esittämäsi asiat sisällöltään pitävät paikkansa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:27.04.2024 kello on 09:44
  • Kulkija
Vs: Autoliiton plus -jäsenyys
« Vastaus #2 : 24.01.2024 kello on 07:10 »
Vierastan edelleen "klikkihuoraamista" eli tuon avausviestin yksinomainen tarkoitus on kerätä katsojia videoille.

Joku voisi avata tähän, mikä tämä rautainen vinkki mahtaa olla.

*****
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:46
  • Autossa on pyörät
Vs: Autoliiton plus -jäsenyys
« Vastaus #3 : 24.01.2024 kello on 08:10 »
No ainakin IF kaskoon sisältyvä pieksää AL:n palvelun 6-0 , vakuutus kattaa vanhemmankin kaluston. Tästä on omakohtaiset kokemukset koronavuosilta. Moottoritiellä liikenteen puolelta meni rengas tuhannen päreiksi ja autoja tuli yhtenä putkena . Soitto IF numeroon ja odotteli hetkosen niin ilmaantui hinuri tuli vei auton ehkä 10 km päähän rengasliikkeeseen , siellä uusi rengas alle ja kohti ranskaa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:28
Vs: Autoliiton plus -jäsenyys
« Vastaus #4 : 24.01.2024 kello on 09:39 »
No ainakin IF kaskoon sisältyvä pieksää AL:n palvelun 6-0 , vakuutus kattaa vanhemmankin kaluston. Tästä on omakohtaiset kokemukset koronavuosilta. Moottoritiellä liikenteen puolelta meni rengas tuhannen päreiksi ja autoja tuli yhtenä putkena . Soitto IF numeroon ja odotteli hetkosen niin ilmaantui hinuri tuli vei auton ehkä 10 km päähän rengasliikkeeseen , siellä uusi rengas alle ja kohti ranskaa.
Emännältä meni rengas päreiksi...

Autossa oli kasko, AL-Plus ja uuden auton hinauspalvelu. Kaikissa kolmessa paikassa odotusaika oli neljä tuntia. Elikä samaa hinauspalvelua ilmeisesti käyttivät. Ajoin itse paikalle vaihtamaan renkaan, kun auto oli muutenkin vaarallisen leveäkaistatien varrella, jossa ei ollut kunnon pientareita.

AL-Plus on mielestäni täysin turhaa, jos on autossa, tai autoissa kaskovakuutus. Itselläni hyöty on museoajoneuvoissa. Niitä on neljä kappaletta, eikä yhdessäkään kaskoa. AL-Plus palvelulla vietiin kesällä museo Jeeppi tallista pajalle.
Al jäsenyys pelkästään voi olla hyvä juttu vaikkapa tietopankin osalta.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:53
  • Kohtele toisia kuten toiset sinua
Vs: Autoliiton plus -jäsenyys
« Vastaus #5 : 24.01.2024 kello on 09:54 »
Molempien palveluja käyttäneet/yrittäneet käyttää tietävät miten ko palvelut eroavat. 
Olen käyttänyt molempia ja niin kauan kun kortti ja auto on käytän ja huomioin mm. kattavuuden ulkomailla.  Molemmat on tänäänkin voimassa, vaikka pärjäisin varmaan ilmankin niin kauan kun ei mitään satu.
Kun sattui (3 krt) kaikki oli AL:n kanssa helppoa.  (Kaksi rengasrikkoa ja kerran ei käynnistynyt kun olin itse vahingossa kääntänyt päävirran pois).
En tiedä ketkä valvovat/tulisi vastata hädän sattuessa tuohon toiseen mutta kun vuosien aikana olen kahdesti yrittänyt ei puheluun tullut vastausta kohtuuajassa.  Toivottavasti on parantunut vastaukset soittoon nykyään.  Ikävää seisoa vilkkaan moottoritien varrella soittamassa ja odottelemassa, hyvä kun edes oman äänensä kuulee liikenteen äänen seassa.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:26
Vs: Autoliiton plus -jäsenyys
« Vastaus #6 : 24.01.2024 kello on 10:02 »
Autoliitossa vaan on ikä rasismi ulkomailla ,mitä eroa on vanhan ja uuden auton rengas rikossa esim? Koto/ulkomailla,tai polttoaineen,jäätymisen erolla.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:28
Vs: Autoliiton plus -jäsenyys
« Vastaus #7 : 24.01.2024 kello on 10:30 »
Autoliitossa vaan on ikä rasismi ulkomailla ,mitä eroa on vanhan ja uuden auton rengas rikossa esim? Koto/ulkomailla,tai polttoaineen,jäätymisen erolla.
On se ikärajoitus useissa kasko vakuutuksissakin...

Mulla kun oli vanha retkiauto, niin kasko ei toiminut ulkomailla yhtään paremmin, kuin AL-plussakaan. Otin silloin vuoden määräaikaisen Falck-tieturvan. Sen turvin lähdin matkaan. Myöhemmin vakuutusyhtiössä poistettiin ikärajoitus matkailuautolta kuulemma yleisön pyynnöstä. Kannattaa tämäkin ehto lukea huolella.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:12
  • Lempäälä
Vs: Autoliiton plus -jäsenyys
« Vastaus #8 : 24.01.2024 kello on 12:31 »
 
Off-Topic:
Eikö ulkomaillakin voi iha ite tilata hinurin ja maksaa, kuten Suomessakin--sikäl ku o kielitaitoo?
  Eri asia sitten vakuutus koko kamppeen tuhoutumiseen, tai isoihin vaurioihin?

*****
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:46
  • Autossa on pyörät
Vs: Autoliiton plus -jäsenyys
« Vastaus #9 : 24.01.2024 kello on 13:41 »
Off-Topic:
Eikö ulkomaillakin voi iha ite tilata hinurin ja maksaa, kuten Suomessakin--sikäl ku o kielitaitoo?
  Eri asia sitten vakuutus koko kamppeen tuhoutumiseen, tai isoihin vaurioihin?
No tuo nyt ei liity aiheeseen mitenkään. Kai sen voi vetää vaikka laittamalla narun tekareihin ja kiskomalla itse. Ketjussa käsitellään vakuutuspalveluja mitä voi käyttää esim ulkomailla auton rikkouduttua. Ei mikään kiellä omaan laskuun hinuri tilaamista, juuri sitä vältetään näillä tuotteilla.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 15:51
Vs: Autoliiton plus -jäsenyys
« Vastaus #10 : 24.01.2024 kello on 14:39 »
Kun ekaa kertaa tarvii hinuria itse maksaen on parempi pitää Nitrot lähellä.
Se on esim viikonloppuna tuollaisen noin 220km hinauksen (eli auto hyytyy 110km päähän) hinta Suomessa siinä tonnin kieppeissä....ilman vakuutusta.
Ulkomailla voi olla jopa kalliimpaa...riippu en maasta.


*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:07
Vs: Autoliiton plus -jäsenyys
« Vastaus #11 : 24.01.2024 kello on 15:12 »
Kun ekaa kertaa tarvii hinuria itse maksaen on parempi pitää Nitrot lähellä.
Se on esim viikonloppuna tuollaisen noin 220km hinauksen (eli auto hyytyy 110km päähän) hinta Suomessa siinä tonnin kieppeissä....ilman vakuutusta.
Ulkomailla voi olla jopa kalliimpaa...riippu en maasta.

Vakuutuksen kanssa ei välttämättä paljoakaan halvempi. Ehdoissa usein lähin korjaamo, tai merkkikorjaamo. Ylimenevät veloitetaan

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:28
Vs: Autoliiton plus -jäsenyys
« Vastaus #12 : 24.01.2024 kello on 15:45 »
Vakuutuksen kanssa ei välttämättä paljoakaan halvempi. Ehdoissa usein lähin korjaamo, tai merkkikorjaamo. Ylimenevät veloitetaan
Mulla sammui paku 50 m päähän autokorjaamosta...

Oli autossa takuu voimassa, niin lähti 40 km päähän merkkihuoltoon vakuutusyhtiön piikkiin.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:23
    • Matkailuvinkkejä
Vs: Autoliiton plus -jäsenyys
« Vastaus #13 : 24.01.2024 kello on 16:00 »
Miten tuo kasko toimii kotipihassa?
Minulla tyhjeni rengas, oli mennyt ruuvi siihen.
Autoliiton palveluauto tuli paikalle ja pakkasi renkaan.
Samoin se toimi hyvin, kun tankkasin bensaa diesel Ducatoon, auto hinattiin korjaamolle.
Toimiiko kasko toissa tapauksissa?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:37
  • viva la France
Vs: Autoliiton plus -jäsenyys
« Vastaus #14 : 24.01.2024 kello on 16:11 »
Olisiko se salaisuus se autoliiton tietopaketti ulkomaista.