rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Matkavakuutuksen tarpeellisuus?  (Luettu 7048 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:46
Matkavakuutuksen tarpeellisuus?
« : 19.01.2024 kello on 16:40 »
Tällaistakin aloin miettimään...

Tätä on sivuttu palstalla, mutta en oikein saanut selvyyttä.
Mulla ei ole ollut matkavakuutusta, kuin jollain lomalennoilla. Tarviinko sellaisen Euroopassa, kun minulla on jatkuva tapaturmavakuutus ja kansainvälinen kelakortti? Ajattelin vain, kun ei minulla Suomessakaan ole erillistä sairasvakuutusta, vaan käyn kunnallisella kelakortin kanssa.

Tämä tuli mieleen, kun aiemmin oli juttua Fennian kattavammasta kaskon omavastuusta Baltiassa. Retkipaku ehkä siirtyy Fenniaan keväällä.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:13
Vs: Matkavakuutuksen tarpeellisuus?
« Vastaus #1 : 19.01.2024 kello on 17:01 »
Eiköhän tästäkin asiasta tule tänne mielipiteitä ihan laidasta laitaan. :D

Itse kyllä aina otan matkavakuutuksen, ilman muuta. Tai siis minulla on vuosimatkavakuutus niin ei tartte miettiä.

Osassa Euroopan maissa julkinen terveydenhoito toimii vielä huonommin kuin meillä. Osassa toki paremmin. Arvostan sitä, että reissussa voi maassa kuin maassa mennä yksityiselle hakemaan apua heti, eikä vasta joskus.

Ja aina olemassa tietysti riski, että tarvitsen ambulanssilennon kotiin. Ja sehän sitten maksaa, jos sen omasta pussista maksaa. Sitä varten on matkavakuutus.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:11
  • viva la France
Vs: Matkavakuutuksen tarpeellisuus?
« Vastaus #2 : 19.01.2024 kello on 17:03 »
Tällaistakin aloin miettimään...

Tätä on sivuttu palstalla, mutta en oikein saanut selvyyttä.
Mulla ei ole ollut matkavakuutusta, kuin jollain lomalennoilla. Tarviinko sellaisen Euroopassa, kun minulla on jatkuva tapaturmavakuutus ja kansainvälinen kelakortti? Ajattelin vain, kun ei minulla Suomessakaan ole erillistä sairasvakuutusta, vaan käyn kunnallisella kelakortin kanssa.

Tämä tuli mieleen, kun aiemmin oli juttua Fennian kattavammasta kaskon omavastuusta Baltiassa. Retkipaku ehkä siirtyy Fenniaan keväällä.

Jos reissussa sattuu onnetomuus jossa loukkaantuu kunnolla niin matkavakuutuksen kautta kotoutus onnistuu, kelan avulla ei.
Ja euroopan puolella on myös yksityssairaaloita joihin onnetomuusuhreja viedään, ne vaativat vakuutuksen ulkomaisilta potilailta.
Pois ei pääse ennenkuin ovat saaneet maksusitoumuksen tai rahansa.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:13
Vs: Matkavakuutuksen tarpeellisuus?
« Vastaus #3 : 19.01.2024 kello on 17:06 »

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:46
Vs: Matkavakuutuksen tarpeellisuus?
« Vastaus #4 : 19.01.2024 kello on 17:16 »
Tämä tuli selväksi... Thumb

Otan matkavakuutuksen keväällä, jotta pääsen paareilla kotiin.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:11
Vs: Matkavakuutuksen tarpeellisuus?
« Vastaus #5 : 19.01.2024 kello on 17:31 »
Jos reissussa sattuu onnetomuus jossa loukkaantuu kunnolla niin matkavakuutuksen kautta kotoutus onnistuu, kelan avulla ei.
Ja euroopan puolella on myös yksityssairaaloita joihin onnetomuusuhreja viedään, ne vaativat vakuutuksen ulkomaisilta potilailta.
Pois ei pääse ennenkuin ovat saaneet maksusitoumuksen tai rahansa.
tapaturma paikallikin on väliä, esim sveitsissä käyttämässä hiitokeskuksessa lipun hintaan sisältyy vakuutus että hoidetaan kuljeitus merkatun rinteen sisällä vaikka helikopteri kyydillä mutta rinteen ulkopuolella ei mikään vakuutus kata kyytiä ellei ota erillistä vakuutusta. niitä saa ihan päivä kohtaisesti suomalaisesta vakuutus yhtiöstä. ponti on se, tarkkana mitä se matkavakuutus kattaa kun ottaa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:46
Vs: Matkavakuutuksen tarpeellisuus?
« Vastaus #6 : 19.01.2024 kello on 17:40 »
Kun nyt päätin matkavakuutuksen ottaa tapaturmavakuutukse n lisäksi...

Niin, mistä yhtiöstä kannattaisi kysellä, vai onko väliä? Meneekö tapaturmavakuutus jollain tavalla päällekkäin, vai miten ne tulkitaan erikseen?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:27
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Matkavakuutuksen tarpeellisuus?
« Vastaus #7 : 19.01.2024 kello on 17:49 »
Paljonkohan olisi maksanut vaimon tuonti paariporilaana suomalaisen saattajan kanssa lentokuljetuksena Etelä-Saksasta ilman matkavakuutusta? En uskalla edes kuvitella.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 13:27
Vs: Matkavakuutuksen tarpeellisuus?
« Vastaus #8 : 19.01.2024 kello on 17:50 »
Ei kokemusta eikä tietoa mutta olettaisin että kannattaa olla kumpikin samassa yhtiössä niin ei tuu tappelua jos tilanne realisoituu. Itellä ei ole kuin tapaturma, lasten matkavakuutukset irtisanoin kun ei ulkomaan matkoja tiedossa.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:13
Vs: Matkavakuutuksen tarpeellisuus?
« Vastaus #9 : 19.01.2024 kello on 18:15 »
Oma kokemus matkavakuutuksesta on viiden vuoden takaa kun olin yksin Espanjassa ja viimeisenä päivänä iski raju vatsatauti jolloin jouduin paikalliseen sairaalaan, mistään ei tarvinnu itse huolehtia vaan  päästyäni sairaalasta vakuutusyhtiö hommas uudet lentoliput ja lähtöpäivään asti hotellin sekä taksikyydin lentokentälle, kolmen päivän sairaalakulut oli ollu lähes 3000€ ja vakuutus on vuodessa 42.80€ joten taidan jatkossakin säästää jossain muussa kun matkavakuutuksessa ;)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:46
Vs: Matkavakuutuksen tarpeellisuus?
« Vastaus #10 : 19.01.2024 kello on 18:58 »
Oma kokemus matkavakuutuksesta on viiden vuoden takaa kun olin yksin Espanjassa ja viimeisenä päivänä iski raju vatsatauti jolloin jouduin paikalliseen sairaalaan, mistään ei tarvinnu itse huolehtia vaan  päästyäni sairaalasta vakuutusyhtiö hommas uudet lentoliput ja lähtöpäivään asti hotellin sekä taksikyydin lentokentälle, kolmen päivän sairaalakulut oli ollu lähes 3000€ ja vakuutus on vuodessa 42.80€ joten taidan jatkossakin säästää jossain muussa kun matkavakuutuksessa ;)
Tästä tulikin mieleen tuo hinta...

Turvasta katsoin, niin oli yli 80 € vuodessa. En oikein tiedä, mitä lie sisältänyt. Turvassa mulla on tapaturmavakuutus, joka ainakin kerran on toiminut.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:13
Vs: Matkavakuutuksen tarpeellisuus?
« Vastaus #11 : 19.01.2024 kello on 19:51 »
Tästä tulikin mieleen tuo hinta...

Turvasta katsoin, niin oli yli 80 € vuodessa. En oikein tiedä, mitä lie sisältänyt. Turvassa mulla on tapaturmavakuutus, joka ainakin kerran on toiminut.

Se juttu mikä näissä matkavakuutuksissa oli aikanaan kun niitä kilpailutin, "voimassa suomen rajojen ulkopuolella" niin jo hinnat tippui aina huomattavasti ;)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:40
Vs: Matkavakuutuksen tarpeellisuus?
« Vastaus #12 : 19.01.2024 kello on 20:18 »
Kun nyt päätin matkavakuutuksen ottaa tapaturmavakuutukse n lisäksi...

Niin, mistä yhtiöstä kannattaisi kysellä, vai onko väliä? Meneekö tapaturmavakuutus jollain tavalla päällekkäin, vai miten ne tulkitaan erikseen?

Käytännössä joudut kaikilta varteenotettavilta vakuuttajilta kysymään ja jokaiseen joutuu tekemään "sukuselvityksen" ennen vastauksen saamista. Suoraa hinnastoa ei ole kellään.

Puolison kanssa ammattiliiton kautta Turvan matkavakuutus 94€/oletettu/vuosi, kai melko keskihintainen. Kohtuullisilla ehdoilla ja tarvittukin ulkomailla ja kotimaassa, pelkkää jäsenkorttia näyttämällä toiminut. Halpaa verrattuna harrastuksen muihin vuosikustannuksiin.

*****
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:02
  • Autossa on pyörät
Vs: Matkavakuutuksen tarpeellisuus?
« Vastaus #13 : 19.01.2024 kello on 20:44 »
Mulla on if voimassa koko aika.

*****
  • LämmitinGuru
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:42
Vs: Matkavakuutuksen tarpeellisuus?
« Vastaus #14 : 19.01.2024 kello on 20:50 »
Mulla on if voimassa koko aika.

Minulla aina kun liikun ulkomailla.