Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot
Polttoainesuodatin
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: Hesus - 11.01.2024 kello on 10:33 ---En kans, ja jotkut rakastaa niitä leimoja huoltokirjassa. Vaikka ne on tosiaan vain leimoja, ei kerro mitään kuinka hyvin on huollettu.
--- Lainaus päättyy ---
Se on vain pakko kerätä niitä leimoja...
Takuu vaatii ne leimat. Olen aina takuuajan päätyttyä siirtynyt itse huoltamaan autoni. Osan remonteista teetän, kun ei omat kyvyt riitä. Suodattimet, nesteet, saranavoitelut ja tarkistukset teen itse.
megaman:
Boxeri ollut reilun 10 vuotta, kolmasti on suodatin vaihdettu. Ei ikinä mitään ongelmia.
MyDieseliä tankattu viimeiset 5 vuotta, joka on se väritön ja hajuton. 🙂
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: megaman - 11.01.2024 kello on 10:49 ---Boxeri ollut reilun 10 vuotta, kolmasti on suodatin vaihdettu. Ei ikinä mitään ongelmia.
MyDieseliä tankattu viimeiset 5 vuotta, joka on se väritön ja hajuton. 🙂
--- Lainaus päättyy ---
Scudoon olen vaihtanut 7 kertaa PA-suodattimen...
16 vuotta nyt ollut ja 300 tuhatta ajettu. Ei polttoaineen suhteen mitään ongelmia. Aina tankattu halvinta dieseliä Nesteeltä, tai Teboilista.
88k5:
--- Lainaus käyttäjältä: Karabiilisti - 10.01.2024 kello on 21:16 ---kyllä suodattimen vaihdossa kannattaa uusi suodatin täyttää piripintaan ennen asennusta. Menee sitten kivuttomasti.
Oma lukunsa on tietty nuo mallit joissa suodatin tyhjenee tankkiin itsestään jos kansi/letkuja auki...
--- Lainaus päättyy ---
Eikös tämän vuosituhannen laitteissa (commonrail dsl) ole kaikissa suodattimen ja tankin välillä sähköinen siirtopumppu. Ei tartte kuin 2-3 krt virranpäälle ja pois, niin uusi suodatin on täytetty. "Ammattitaitoa" vaatii tietää, miten samanaikaisesti saadaan ilmaus tehtyä ilman kuplien karkaamista korkeapainepumpulle, joka niistä saattaa ottaa itteensä..
Sprintterissä tehdään suodattimen letkusta, isossa Fordissa polttoaineen lämmönvaihtimen putkessa on ihan tarkoitukseen venttiili (näyttää tubelssvenalta) korkeimmalla kohdin koko systeemiä.. molemmat suodattimet kun ovat panos-suodattimia, karkea suodattimessa ihan tyhjennys/vedenpoistohana. Sulkee samalla jatkoyhteyden, ei valu tyhjäksi toisio suodatin..
Joka toinen vuosi kaavion mukaan, ja niin teen.. huoltoleimat omalla leimasimella.
Kosmic:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 11.01.2024 kello on 10:27 ---Mulle kävi aikoinaan juuri näin...
Huollossa ilmeisesti harjoittelija oli vaihtanut PA-suodattimen, mutta oli jättänyt suodatinkupin tyhjentämättä. Seurauksena moskat siirtyi suodattimen ohi. Huollon jälkeen korkeapainesäädin rikkoutui. Suodattimen ohi oli virrannut metallilastuja, jotka taas oli peräisin rikkoutuvasta tankkipumpusta.
Itse olen hyvin epäluuloinen merkkihuoltojenkin suhteen. Siellä ihan oikeasti on niitä amiksen harjoittelijoita. Osalle niistä ei voi selkäänsä kääntää, kun jo tulee sutta ja sekundaa. Huollossa käynnin jälkeen pyrin tarkistamaan kaiken, minkä vain pystyn.
--- Lainaus päättyy ---
Pitääkö viedä halvimpaan pajaan mitä kylästä löytyy. Vie merkkikorjaamoon siellä on ammattitaitoiset asentajat ja työlle ja osille takuu ettei tarvii itte tehdä takuuhommia.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta