Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot
Polttoainesuodatin
Karabiilisti:
Siitä sisään missä on nuoli sisään.
Laatusuodattimissa on sellaanen...
Kosmic:
--- Lainaus käyttäjältä: Hesus - 10.01.2024 kello on 21:31 ---Pitää sitte tietää miten päin se polttoaine siellä suodattimessa virtaa.
Huonolla tuurilla kaadetaan vanhasta ja ruosteisesta jerrykannusta naftaa väärään reikään... ja sitten onkin roskia pumpussa/suuttimissa.
--- Lainaus päättyy ---
Ehkä parempi viedä korjaamolle
Karabiilisti:
Ja siellä amisjannu kaataa ruosteisesta jerrystä vetistä dieseliä suodattimeen.... :laugh:
Totesin tuossa joulukuussa nimittäin että huollon ammattimies oli pari vuotta sitten jättänyt eberi korjauksessa hehkun sihtin pois kokonaan....
ilmankos on välillä savutellut ja syttynyt huonosti. Nyt huollettu itse ja toimii.
Ja viimeksi kun kävin vaihdattamassa vetoakselin nivelen niin nyt tuossa muutama viikko sitten ihmettelin että vanne rasvassa... oli kumisuoja pois paikoiltaan ja klemmari puuttui kokonaan. Joko unohdettu pois tai ei osattu kiristää.
Eikun motonettiin ja klemmari sekä kiristintyökalu kärriin, nivelen pesu ja rasvaus ja homma kunnolla pakettiin.
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: Karabiilisti - 11.01.2024 kello on 08:38 ---Ja siellä amisjannu kaataa ruosteisesta jerrystä vetistä dieseliä suodattimeen.... :laugh:
--- Lainaus päättyy ---
Mulle kävi aikoinaan juuri näin...
Huollossa ilmeisesti harjoittelija oli vaihtanut PA-suodattimen, mutta oli jättänyt suodatinkupin tyhjentämättä. Seurauksena moskat siirtyi suodattimen ohi. Huollon jälkeen korkeapainesäädin rikkoutui. Suodattimen ohi oli virrannut metallilastuja, jotka taas oli peräisin rikkoutuvasta tankkipumpusta.
Itse olen hyvin epäluuloinen merkkihuoltojenkin suhteen. Siellä ihan oikeasti on niitä amiksen harjoittelijoita. Osalle niistä ei voi selkäänsä kääntää, kun jo tulee sutta ja sekundaa. Huollossa käynnin jälkeen pyrin tarkistamaan kaiken, minkä vain pystyn.
Hesus:
En kans, ja jotkut rakastaa niitä leimoja huoltokirjassa. Vaikka ne on tosiaan vain leimoja, ei kerro mitään kuinka hyvin on huollettu.
Itsellä on paras kun merkkikorjaamon nuori asentaja ei osannut kytkeä akkujen kaapeleita vaan kysyi minulta miten ne kuuluukaan laittaa :o
Oli kyllä 24v järjestelmä, eli asteen haastavampi, mutta luulisi ammattilaisen tietävän miten akut kytketään sarjaan. Ja olihan hän ne kaapelit juuri irroittanutkin..
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta