rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Matkaaja 9004 -86 kysymyksiä  (Luettu 6308 kertaa)

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:28.11.2023 kello on 13:18
Matkaaja 9004 -86 kysymyksiä
« : 21.08.2023 kello on 09:29 »
Terve kaikille, tuli ostettua itselle töitä eli pintaremonttia vaativa matkakulkine. Edellinen camper 540 oli mulla 10v ja nyt sitten vähän edukkaampi kampe josta voi muokata mieleisensä. Kuvan mukainen ohjauspaneeli mulla johon käyttöohjetta kaipailisin. Vaunussa on lattia keskeltä jo vähän väsynyt kun siellä ei ole muuta tukea kuin pitkittäiset runkopalkit 2kpl. Onkohan katastusmiehellä mitään sitä vastaan että laittaa lattian ja akseleiden väliin sopivan parrun joka siis tuettu akseliputkiin?

En näköjään osannu lisätä sitä kuvaa ohjauspaneelista kun sanoo että on liian iso, vaikka puhelimen näytöllä se kuva näyttää tosi pieneltä:D
« Viimeksi muokattu: 21.08.2023 kello on 10:39 »

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 11:09
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Matkaaja 9004 -86 kysymyksiä
« Vastaus #1 : 21.08.2023 kello on 10:30 »

Vae että parrun.  ;)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:45
Vs: Matkaaja 9004 -86 kysymyksiä
« Vastaus #2 : 21.08.2023 kello on 12:17 »
Kuvat kannattaa laittaa tekstikentän yläpuolelta niin saa suuremmatkin. Alapuolen liite kentästä ei saa kun pieniä.



Itsellä ei ole viikkokelloa, joten pääkytkin ja lämmityskytkin lähinnä käytössä.

Jostain netistä olen tuon manuskan joskus ladannut, varmaan tämä.
https://fi.lastmanuals.com/kayttoohje/MATKAAJA/8000

Notkuu se lattia jo hieman omassa 8000 "keskusaukiolla", en ole vielä jaksanut alkaa liimaa injektoimaan alakautta.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:31
Vs: Matkaaja 9004 -86 kysymyksiä
« Vastaus #3 : 21.08.2023 kello on 14:09 »
 Ensinnäkin asuntovaunujen runko on akselin kiinnitystä varten. Runko tulee tukevaksi vasta kun se pultataan kiinni jäykkään korirakenteeseen. Menkää joskus potkaisemaan irtonaista matkailuvaunu runkoa niin se jää potkun jälkeen tärisemään ja hytkymään pitkäksi aikaa.
  Matkaajan runko notkuessa, lattia nousee keskeltä ylös ja lattiaan tukeutuvat vc:n ja vaatekaapin seinät nousee lattian mukana nostaen/repien katon irti vasemman puolen sivuseinästä. 
  Tarkasta että pitkittäiset runkopalkit on akselin läheltä kohti suorassa, ettei ole nurjahtanut vinoon lattiaan nähden.
   Totea, vasemman pyörän luona lokasuoja aukon etu ja takapuolella, lattia noussut sivuseinään nähden. Pohjavaneri taipunut seinän kohdalta, alta katsottuna poikkisuunnassa pohjavaneri ei ole suora, vaan sivuseinän osalta notkahtanut alas noin 5-10mm.
  Joku on tehnyt niinkin että sahannut akselista taksepäin runkopalkkien päälle pituussuuntaisen kiilamuotoisen riman joka korjaa pitkittäistungon taipumaa takapäässä 10-15mm.
Niin ja kyllä, kyllä  tätä tyypi vikaa ei olisi jos tehtaalla olisi asennettu 50×100mm poikittaispalkki lattiaan styroksin sekaan seinästä seinään sivuseiniä kannattelemaan lokasuojien etu- ja takapuolelle.
 
« Viimeksi muokattu: 21.08.2023 kello on 16:22 »

*****
  • LämmitinGuru
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:26
Vs: Matkaaja 9004 -86 kysymyksiä
« Vastaus #4 : 21.08.2023 kello on 15:59 »
Terve kaikille, tuli ostettua itselle töitä eli pintaremonttia vaativa matkakulkine. Edellinen camper 540 oli mulla 10v ja nyt sitten vähän edukkaampi kampe josta voi muokata mieleisensä. Kuvan mukainen ohjauspaneeli mulla johon käyttöohjetta kaipailisin. Vaunussa on lattia keskeltä jo vähän väsynyt kun siellä ei ole muuta tukea kuin pitkittäiset runkopalkit 2kpl. Onkohan katastusmiehellä mitään sitä vastaan että laittaa lattian ja akseleiden väliin sopivan parrun joka siis tuettu akseliputkiin?

En näköjään osannu lisätä sitä kuvaa ohjauspaneelista kun sanoo että on liian iso, vaikka puhelimen näytöllä se kuva näyttää tosi pieneltä:D

Ei ollut minulla matkaajan 9004 käsikirjaa.

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:28.11.2023 kello on 13:18
Vs: Matkaaja 9004 -86 kysymyksiä
« Vastaus #5 : 21.08.2023 kello on 22:16 »
Kiitos, heti tuli tietoa että mitä lähteä tutkiskelemaan. Tyvestä puuhun sano😁 Jarruvalot hukassa niin täytyy toi 8 sulake kattoa. Katotaan miten nää mun kirjottelut onnistuu että menee oikeeseen keskusteluun, kun en oo koskaan kirjotellu näillä pastoilla.

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:28.11.2023 kello on 13:18
Vs: Matkaaja 9004 -86 kysymyksiä
« Vastaus #6 : 21.08.2023 kello on 22:24 »
Hyviä huomioita tosta rungosta, lattia vähän niiaa keskeltä jalan alla. Täytyy kattoa jos siihen keksis jotain kevyttä vahviketta. Kiitos Mauri kun etit käyttöohjetta. Onneks tuosta yhdestä kuvasta jo pääsee perille ohjainpaneelista. Täytyy lueskella kaasu-uunin ja lämmittimen käytöstä palstan keskusteluista sitä mukaa kun tutustuu matkakotiin.

*****
  • LämmitinGuru
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:26

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:45
Vs: Matkaaja 9004 -86 kysymyksiä
« Vastaus #8 : 21.08.2023 kello on 23:47 »
Hyviä huomioita tosta rungosta, lattia vähän niiaa keskeltä jalan alla. Täytyy kattoa jos siihen keksis jotain kevyttä vahviketta.
Jos lattian pintavaneri on irronnut liimauksesta lattiastyroksiin, niin pohjan vaneriin ja styroxiin reikiä poraamalla ja uretaania reikiin pursottamalla noita on ilmeisesti saatu korjattua liikkeessäkin. Painoa ongelma kohtiin sisälle pursotuksen jälkeen jos on koholla.