rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Ducato 2.8 2005 virrat katoaa hetkeksi  (Luettu 1409 kertaa)

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:24.04.2024 kello on 21:48
Ducato 2.8 2005 virrat katoaa hetkeksi
« : 21.08.2023 kello on 07:17 »

Olen koittanut etsiä haulla vastaavaa vikaa, mutta tuloksetta.
Auto 2005 Ducato 2.8 jtd
Noin joka kymmenes kerta kun käynistää, niin mittarivalot täysin pimeät, eikä startti inahdakkaan
sekä trippi ja kello nollaantuu. Avain pois ja uudelleen paikalle, niin taas pelittää.
Paitsi eilen huoltoaseman mittarilla ei auttanut sekään, 5 minuutin päästä aattelin
koitanpa vielä kerran. Lähti käymään..... Missäköhän vika? Virtalukon pohja?
Niin ja tuossa huoltoasema episodissa radio pimeni, joka ei ole yhteydessä virtalukkoon.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:44
  • Kulkija
Vs: Ducato 2.8 2005 virrat katoaa hetkeksi
« Vastaus #1 : 21.08.2023 kello on 08:02 »
Akun maadoituksen tarkistaisin - en ole ammattilainen, mutta vaikuttaisi aika ilmeiseltä vialta Fiatissa.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:13
  • Kotkan poikii ilman siipii
Vs: Ducato 2.8 2005 virrat katoaa hetkeksi
« Vastaus #2 : 21.08.2023 kello on 08:12 »



Mulla samanlaisten oireiden aiheuttajaksi paljastui tuo akun päällä oleva härpäke, siis tuo mihin punainen johto menee. Ei ollut paikoillaan, painetaan akussa oleviin kielekkeisiin kiinni.

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:24.04.2024 kello on 21:48
Vs: Ducato 2.8 2005 virrat katoaa hetkeksi
« Vastaus #3 : 21.08.2023 kello on 08:35 »

(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
Mulla samanlaisten oireiden aiheuttajaksi paljastui tuo akun päällä oleva härpäke, siis tuo mihin punainen johto menee. Ei ollut paikoillaan, painetaan akussa oleviin kielekkeisiin kiinni.
Toi saattais olla mahdollinen vika, nimittäin huoltsikalla koittelin noita johtoja. Pitääkin käydä läpi tuo.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:13
  • Kotkan poikii ilman siipii
Vs: Ducato 2.8 2005 virrat katoaa hetkeksi
« Vastaus #4 : 21.08.2023 kello on 10:14 »
Jos se härpäke ei oo paikoillaan niin akun  +navan liitos löystyy ja tulee hetkellisiä virta katkoja. Samallalailla mulla oireet alkoi, myöhemmin nimismiehen kiharoissa  hetkeksi moottori sammui. Reissussa kun oltiin niin kävin 3:ssa korjaamossa, kiristivät vain akun kengän, hetken toimi. Kotona vasta huomasin että tuo on pois paikoiltaan, laitoin paikoilleen ja kiristin akun kengän niin ei oo sen koommin vika uusiutunut.

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:24.04.2024 kello on 21:48
Vs: Ducato 2.8 2005 virrat katoaa hetkeksi
« Vastaus #5 : 21.08.2023 kello on 22:08 »
Toi saattais olla mahdollinen vika, nimittäin huoltsikalla koittelin noita johtoja. Pitääkin käydä läpi tuo.

Jep sama vika oli rahikaisella. Nyt pelittää taas normaalisti. Iso kiitos vinkistä. Radio on vielä pimiä, mutta täytynee huomenna käydä sulakkeet läpi.